Ga naar inhoud

Beroepskeuze dankzij strips


Gast Kontiki

Recommended Posts

Uit Humo van vandaag. Jommeke aan de basis van de carrière van Pieter Abbeel, een wereldautoriteit op het gebied van artificiële intelligentie, tegenwoordig professor aan Berkeley, een adviseur van Elon Musk en vorig jaar nog door Obama bekroond met de Presidential Early Career Award. Zijn er hier nog wiens beroepskeuze werd ingegeven door strips?

 

 

20953843_10214072958283214_6914578939126673970_n.jpg

Link naar reactie

Ik ben tekenaar geworden dankzij een vlek in 'De bende van de Zwarte kous' van Nero.

Ik had het boek gekocht en ik zag dat er een grote vlek op een striptekening stond.

Toen dacht ik: tiens, striptekenaars mogen de boel ook al eens verprutsen.

Dat stelde me gerust: ik moest niet onfeilbaar zijn als ik tekenaar werd.

Pas jaren later ontdekte ik dat de vlek gemaakt was in de drukkerij en niet op de tekening zelf.

Maar toen was het te laat: ik had al een aantal Urbanusstrips getekend.

Dit verhaal is echt waar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
37 minutes ago, The Alderwood said:

Indertijd, toen De Killer net uit was, heb ik natuurlijk wel zitten fantaseren over die man z'n leven. Maar ik heb niet zijn karakter.

Je hebt net zoals de meesten angst en afkeer van al wat ook maar neigt naar wapens. Dus ja...:e012:

Link naar reactie
40 minuten geleden, Tanuki zei:

Ik ben productie-arbeider in vierploegendienst in de Antwerpse chemie. De strip die daar mensen toe aanzet moet nog getekend worden. Misschien moet ik me eens aan een scenario zetten, want er zitten wel verhalen in... (genre "het eiland" eerder... :) )

Ik heb ooit een stripje en illustraties gemaakt voor de Technotrailer, een educatief project in opdracht van de provincie Antwerpen en de chemische industrie om kinderen aan te zetten voor een technische opleiding. Dat was dan een camion die langs de scholen kwam waar de kinderen dan proeven konden doen, zoals zelf shampoo maken, robotica, een eigen krantje ontwerpen...

 

 

stripTTaangepast.jpg

Link naar reactie

Ah, die goeie ouwe explosie. Gelukkig komt die in 't echt niet zo vaak voor. In de lijst van minst favoriete oeps-momentjes staat die los op nummer 1.

De technotrailer heb ik eens een keer bezocht toen die aan het schooltje van mijn kinderen stond. Ik vond die best wel interessant. De shampoo- en haargelproefjes worden trouwens door mijn werkgever voorzien.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...