Ga naar inhoud

Het scenario van de (mogelijke) Thorgalfilm.


Zwendel

Recommended Posts

Naar aanleiding van een ander topic waarbij het hierover ging.

 

Wat zou het scenario van een (eerste) Thorgal film moeten zijn?

 

Volgens mij is het heel simpel: de eerste twee strips.

Of dat in goede aarde zou vallen is een andere zaak. Het is eigenlijk een apart verhaal dat helemaal niet meer past in de huidige gang van zaken (techno vs mythiek). En zou Rosinski dat wel willen?

Link naar reactie

Hier ook even plaatsen.

Er is een project voor een tv-serie van Thorgal.

In oktober schreven we er dit artikel over: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1610.php#Thorgal

Bij IMDB staat het als "in development". Verdere info is er sindsdien niet echt bijgekomen.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Kontiki zei:

Hier ook even plaatsen.

Er is een project voor een tv-serie van Thorgal.

In oktober schreven we er dit artikel over: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1610.php#Thorgal

Bij IMDB staat het als "in development". Verdere info is er sindsdien niet echt bijgekomen.

Ik hoop maar dat het niet de zoveelste Vikingserie wordt. De techno (eerst) en het mythische (later) waren het interessantste aan de strip.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zou die albums gewoon letterlijk verfilmen. Niet beginnen met samengooien van album 3 en 15 en dan nog een ingeving van de klankman die ook eens naar Vikings heeft gekeken en vond dat er wel nog iets met woeste bijlzwaaiende blonde grieten in een minuskuul malienhemdje zou moeten gedaan worden. Veur den entertainment en de kaakcaafers newaor...

Link naar reactie

Ik heb hierover ook al eens nagedacht en denk ook dat het beste zou zijn om de albums één op één te verfilmen in de volgorde van hoe de albums zijn uitgekomen...

 

Op basis van wat ik er tot nu toe over gelezen heb zou het een mix moeten gaan worden tussen Game of Thrones en Vikings.. 

Ben er eerlijk gezegd erg bang voor dat ze verschillende albums door elkaar gaan mixen en dat t een soepzooitje wordt... Afijn.. positief blijven en maar hopen dat deze serie niet hetzelfde lot beschoren is als de afschuwelijke serie van Largo Winch.. daarvan heb ik één aflevering gezien en daarna wilde ik er nooit meer iets mee te maken hebben  

Link naar reactie

Dat (teken)filmmakers meerdere albums combineren komt ook wel doordat een strip van 48 pagina's niet naar een film van pakweg anderhalf uur valt om te zetten. Het zou maar een halve film opleveren. 

 

Zo'n scènes over zijn litteken of hoe hij bij de Vikings terechtkwam, kan opgelost worden met flashbackscènes. In die eerste film moet je gewoon ook al met Kriss uitpakken, zo'n sterk karakter!

Link naar reactie
2 minutes ago, Kontiki said:

Dat (teken)filmmakers meerdere albums combineren komt ook wel doordat een strip van 48 pagina's niet naar een film van pakweg anderhalf uur valt om te zetten. Het zou maar een halve film opleveren. 

 

Zo'n scènes over zijn litteken of hoe hij bij de Vikings terechtkwam, kan opgelost worden met flashbackscènes. In die eerste film moet je gewoon ook al met Kriss uitpakken, zo'n sterk karakter!

Hahahaha -nou daar begint de discussie al.. Nee hoor- ze moeten eerst maar eens het karakter goed uitdiepen voordat de sterkste troef wordt gespeeld vind ik

 

Ik zou ontzettend graag een verfilming van De Schaduwen voorbij zien... Wat zou dat prachtig kunnen worden...

Kriss introduceren ze daarna maar :-)

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Indien de karakters goed uitgewerkt zijn dan moet je niet direkt de troefkaarten op tafel gooien. Kijk naar The walking dead: per seizoen komt er eentje bij en hij of zij blijft gewoon het niveau op peil  houden.  Je zou kunnen zeggen dat the governor een goede aanloop was naar de figuur Negan.

Link naar reactie

Wat ik al jaar en dag zeg, blijft voor mij gelden. Thorgal kan nooit of te nimmer werken als film. Enkel een kwalitatieve serie kan dit mogelijk enige eer aan doen. Afwachten wat het huidige project doet, maar ik ben wat sceptisch daartegenover. De omvang van die wereld is groot, zowel de traditionele als toekomst als Fantasy elementen moeten geloofwaardig ogen op het scherm en één geheel vormen. Dat gaat geld kosten. Zo'n serie heeft meestal ook nood aan enige stand-alone afleveringen. Daarvoor lenen verhalen als Alinoë en Het Sterrenkind zich goed.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
47 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Geen voldoende materiaal voor anderhalf uur film...dat ze dan wat trager filmen. Een boel scenes kun je moeiteloos uitrekken.

Malick kan het wel. Kijk, laat hem dat verfilmen.

Ik denk inderdaad dat er per album toch zeker wel een aflevering van een uur in zou moeten zitten- misschien zelfs wel meer. Er gebeurt behoorlijk veel in de meeste Thorgal albums

Ben ook erg benieuwd naar de casting

 

Op zich heb ik wel vertrouwen in de regisseur- Das Leben der Anderen was een meesterlijke film.

The Tourist heb ik niet gezien maar die scheen bagger te zijn.. 


Het goede nieuws is denk ik wel dat het een Europese productie gaat worden- het viel me op dat van zowel

Florian Henckel von Donnersmarck (de beoogde regisseur van de Thorgal productie) als van Oliver Hirschbiegel (Der Untergang) de Europese producties bijzonder goed (kunnen) zijn (check ook maar eens Das Experiment van Hirschbiegel- topfilm!) maar dat de Amerikaanse producties niet best zijn (The Tourist en The Invasion (Hirschbiegel)). Naar wat ik heb begrepen was dit voor wat betreft  de Amerikaanse producties vooral ook omdat de Amerikaanse productiemaatschappijen zich teveel met de scripts bemoeiden  

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
22 minutes ago, sanderg said:

Ik denk inderdaad dat er per album toch zeker wel een aflevering van een uur in zou moeten zitten- misschien zelfs wel meer. Er gebeurt behoorlijk veel in de meeste Thorgal albums

Ben ook erg benieuwd naar de casting

 

Op zich heb ik wel vertrouwen in de regisseur- Das Leben der Anderen was een meesterlijke film.

The Tourist heb ik niet gezien maar die scheen bagger te zijn.. 


Het goede nieuws is denk ik wel dat het een Europese productie gaat worden- het viel me op dat van zowel

Florian Henckel von Donnersmarck (de beoogde regisseur van de Thorgal productie) als van Oliver Hirschbiegel (Der Untergang) de Europese producties bijzonder goed (kunnen) zijn (check ook maar eens Das Experiment van Hirschbiegel- topfilm!) maar dat de Amerikaanse producties niet best zijn (The Tourist en The Invasion (Hirschbiegel)). Naar wat ik heb begrepen was dit voor wat betreft  de Amerikaanse producties vooral ook omdat de Amerikaanse productiemaatschappijen zich teveel met de scripts bemoeiden  

De uitwerking van de karakters in Der Untergang was inderdaad knap en heel geloofwaardig. Dat is ook iets dat ik mis in veel films en series. Als we er nu eens 2 topseries bijnemen, The walking Dead en Game of Thrones, dan vind ik het acteerwerk in TWD net iets beter dan in GoT. Ondanks het feit dat ik GoT ook heel vermakelijk en boeiend vind, qua scenario, decor/locaties...vind ik niet dat iedere acteur altijd even geloofwaardig overkomt. TWD heeft daar dan weer geen last van. TWD komt dan voor mij op hetzelfde niveau als Scandinavische series.

The girl with the dragon tattoo is dan een scenario ( in dit geval 1e deel van de trilogie ) dat door zowel Europeanen als Ami's werd onder handen genomen en beide versies waren aan elkaar gewaagd. En hadden diezelfde sfeer.

In een aantal gevallen prefereer ik met lichte voorsprong een Europese aanpak voor een project als: "Thorgal in serie of verfilmen in langspeelfilm", maar als ze dat kunnen laten inblikken door een Fincher, Darabont of een Malick dan heb ik er toch wel een goed oog in.

Link naar reactie
58 minuten geleden, esteban² zei:

Wat ik al jaar en dag zeg, blijft voor mij gelden. Thorgal kan nooit of te nimmer werken als film. Enkel een kwalitatieve serie kan dit mogelijk enige eer aan doen. Afwachten wat het huidige project doet, maar ik ben wat sceptisch daartegenover. De omvang van die wereld is groot, zowel de traditionele als toekomst als Fantasy elementen moeten geloofwaardig ogen op het scherm en één geheel vormen. Dat gaat geld kosten. Zo'n serie heeft meestal ook nood aan enige stand-alone afleveringen. Daarvoor lenen verhalen als Alinoë en Het Sterrenkind zich goed.

 

 

2 uren geleden, sanderg zei:

Ik heb hierover ook al eens nagedacht en denk ook dat het beste zou zijn om de albums één op één te verfilmen in de volgorde van hoe de albums zijn uitgekomen...

 

Op basis van wat ik er tot nu toe over gelezen heb zou het een mix moeten gaan worden tussen Game of Thrones en Vikings.. 

Ben er eerlijk gezegd erg bang voor dat ze verschillende albums door elkaar gaan mixen en dat t een soepzooitje wordt... Afijn.. positief blijven en maar hopen dat deze serie niet hetzelfde lot beschoren is als de afschuwelijke serie van Largo Winch.. daarvan heb ik één aflevering gezien en daarna wilde ik er nooit meer iets mee te maken hebben  

 

Album 1 en 2 als filmprequel/proloog. Daar zit echt wel voldoende in om een serieuze film van te maken. Van Hamme had daar in de albums zelfs méér mee kunnen doen denk ik.

 

En de volgende 11 albums als (afgeronde) reeks.

 

Het gaat wel vrij duur worden en de vraag is of de Amerikanen (die Thorgal niet kennen, of vergis ik mij) gaan meewillen. Die gaan natuurlijk met Vikings en GoT vergelijken.

Link naar reactie
13 minutes ago, Zwendel said:

 

 

Album 1 en 2 als filmprequel/proloog. Daar zit echt wel voldoende in om een serieuze film van te maken. Van Hamme had daar in de albums zelfs méér mee kunnen doen denk ik.

 

En de volgende 11 albums als (afgeronde) reeks.

 

Het gaat wel vrij duur worden en de vraag is of de Amerikanen (die Thorgal niet kennen, of vergis ik mij) gaan meewillen. Die gaan natuurlijk met Vikings en GoT vergelijken.

Ik meen dat er werd gezocht naar Europese investeerders... misschien loopt het daar nu al spaak op? Als het moet gaan afhangen van Amerikaanse investeerders dan wordt t m niet vrees ik.. Die kennen Thorgal niet. Om er wat goeds van te maken zal er een behoorlijke bom duiten in moeten worden gestort.

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat Van Hamme en Rosinski dit ook als voorwaarde hadden - dat er serieus geld zou moeten worden gespendeerd als Thorgal zou worden verfilmd. Rosinski vermeldde toen dat Ridley Scott hem altijd kon benaderen :-)

Ridley Scott is inmiddels helaas niet meer de filmmaker die hij ooit was.. Net als Rosinski als stripmaker overigens :-)

Link naar reactie

Ridley Scott heeft zelf nog een ander stripverfilmingsrpoject waar hij de rechten op heeft: De Eeuwige Oorlog. Niet alleen de rechten op de originele roman van Joe Haldeman heeft hij gekocht, ook de rechten op de adaptatie van Marvano horen erbij. Ondertussen ontvangt Marvano jaarlijks een bedragje.

Link naar reactie
15 minutes ago, Kontiki said:

Ridley Scott heeft zelf nog een ander stripverfilmingsrpoject waar hij de rechten op heeft: De Eeuwige Oorlog. Niet alleen de rechten op de originele roman van Joe Haldeman heeft hij gekocht, ook de rechten op de adaptatie van Marvano horen erbij. Ondertussen ontvangt Marvano jaarlijks een bedragje.

Laat hem daar maar eens werk van maken voordat hij weer een nieuwe alien flutfilm maakt... Scott is ook de jongste niet meer

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
15 hours ago, The Alderwood said:

Spielberg. Dan valt het tenminste te bekijken. :lol:

Die leipo maakt er gewoon een lamme zooi van. Alsof alles plaatsvindt zonder een spatje miserie en ellende met een feelgood einde.

Dan hoeft het voor mij niet meer.

Link naar reactie
39 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Die leipo maakt er gewoon een lamme zooi van. Alsof alles plaatsvindt zonder een spatje miserie en ellende met een feelgood einde.

Dan hoeft het voor mij niet meer.

Spielberg was ooit een uitstekende regisseur maar heeft de laatste +/- 20 jaar weinig goeds meer gemaakt helaas.

Voor een Thorgal verfilming zou ik Mel Gibson wel zien zitten.. Hij had ooit al plannen voor een Viking film en is een erg goede regisseur

Link naar reactie
  • 5 months later...
Gast Kameraad Mauser

De realpolitik benadering, zoals het in The Walking Dead, Game of Thrones en Breaking Bad wordt weergegeven, moet alleszins aanwezig zijn wanneer men een gegeven als Thorgal wil verfilmen.

Dit zit in de strip verwerkt en zo moet het ook zijn in film en/of tv-versie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...