Ga naar inhoud

Subsidiediscussie (split van "Geen reden tot (strip)feesten (opinie Roel Daenen)")


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Dat is het ook. En je kan objectief stellen dat het brol is. In elkaar gedraaid door parasieten die helemaal niets van kunst afweten. Het gaat er daadwerkelijk zo aan toe. Hun ideeën zijn bizar op een negatieve manier. Los van de werkelijkheid. Zogezegd hun onbekende innerlijkheid in relatie met de kosmos.

Feitelijk zijn dat lui die niet echt een doel hebben, zichzelf ook geen doel kunnen stellen en een manier zoeken om hun dag door te brengen. Aangezien hun rommel niets waard is en ze daar ook geen inkomen uit kunnen halen, kleven ze een briefje op hun voorhoofd met daarop: "Postmodern interdeconstructuralistisch kunstenaar." Vervolgens arriveren ze bij het Kunstenloket en krijgen ze subsidie. Het jaar daarop herhalen ze deze procedure.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, retep said:

Ik ben ook voor subsidies voor zaken waar ik niets mee heb. Maar de publieke omroep is een wereld die op zich al zelfbedruipend is. Als je ziet hoeveel geld omgaat om de lonen van Paul de Leeuw, Pauw en Matthijs DWWD te betalen. Ook de musea zijn zelfbedruipend als je ziet hoeveel geld omgaat in de aan- en verkoop van schilderijen. Moesten die Rembrandtjes nou echt zo duur zijn ?

Blonde Jinek niet vergeten.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Deze discussie doet me denken aan Natuurpunt. Zij krijgen hopen subsidies, maar als ze dat geld niet besteed krijgen, dan zal de overheid het jaar erop minder subsidies geven. Logisch, toch? Lijkt het een goed systeem.

 

Maar dat is het niet. Natuurpunt wil absoluut die jaarlijkse hoeveelheid subsidies behouden, dus daarom laten ze in al hun gebouwen heel het jaar door de verwarming branden, zelfs al komt er een maand lang niemand binnen. Ze maken ook geregeld een nieuw logo zodat ze al hun materiaal en kledij kunnen vervangen. (Je kan toch geen dure jas dragen met het logo van vorig jaar?) Ze hebben echt overal manieren gevonden om geld te verspillen. Echt schandalig :( Mijn broer werd er echt ziek van toen hij het zag. Hij moest iets in een archief zoeken en in dat gebouwtje lag ergens een hoop met fantastisch materiaal (nooit/amper gebruikt) dat ze nog moesten weggooien. Geef dat materiaal toch aan boeren.

 

Het archief zelf zat ook bomvol met dure handboeken waar nog een plastiekje rondzat. En dat zit dan te rotten in een kartonnen doos. Je kan je wel voorstellen dat die handboeken in elk Vlaams archief zitten. Geef ze toch aan de Vlaamse universiteiten.

 

En ondertussen hebben kleuterleidsters niet genoeg geld voor fatsoenlijk materiaal. Ze moeten hun eigen loon opofferen voor hun job. Schandalig.

 

Ik ben vóór subsidies. Ik ben tegen deze wantoestanden waar bespaard wordt in de verkeerde sectoren.

 

Het probleem is eigenlijk dat Natuurpunt een monopolie is en ook nog eens een grootgrondbezitter. Er zou meer dan één bedrijf moeten zijn in deze sector en de overheid zou dan de subsidies moeten verdelen over de twee bedrijven. Maar dat gaat nooit gebeuren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...