Ga naar inhoud

Johnny's strip (nog zonder titel) over de Germaanse mythologie.


Johnny Thunder

Recommended Posts

De opmerkingen over de helm en het harnas tonen aan dat je de functie en de werking van die wapenuitrusting niet doorgrondt. Geen ramp. Je hoeft geen expert te zijn om iets te tekenen. Maar voldoende kennis helpt wel om met inzicht te kunnen tekenen. Dat zou helpen, niet alleen om geloofwaardiger maar ook met meer diepgang die geharnaste figuren te tekenen. Nu is de tekening vaak wat te vlak.

 

Neem die opmerkingen dus gewoon mee, ik denk dat ze kunnen helpen. En doe er mee wat je wil. 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Yncke is nogal een positief persoon, en levert altijd opbouwende kritiek.  

Die opmerking van Yncke was gewoon een beetje sarcasme, er stond een smilie achter, dus bedoeld om te lachen. 

Hier op het forum zijn wij allemaal niet zo'n serieuze mensen hoor :-).

 

Maar terug naar uw werk: ik hou er eigenlijk ook wel van.  Ergens heb ik het gevoel dat de lijnvoering nog wat te strak/mechanisch zit, maar het heeft wel iets... De kleuren vind ik wat minder.  Automatisch moet ik aan "Paint" denken wanneer ik de kleuren zie.  

De opmerking van Cederzo is in dat geval heel interessant: je kleuren tijdelijk in grijswaarden zetten, geeft je direct een beeld van de "tonaliteit", dus licht versus donker.  Daarmee creëer je al veel diepte, zet je bepaalde zaken in de kijker, enz...

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...