Ga naar inhoud

The X-Files


niemand

Recommended Posts

THE X-FILES CLASSICS VOL. 3.

 

Scully, how come you never lose your gun? :-)

 

Dat was weer een plezante leessessie. Nothing like reading X-Files on a dark friday the fourteenth. :-)

 

Mijn favoriete verhaal hier is REMOTE CONTROL, dat beslaat drie hoofdstukken. DONOR op de tweede plaats. Maar de rest las ik ook graag. Dit zijn leuke comics, van alweer twintig jaar geleden. Het voelt nog als gisteren dat de serie op tv speelde. Sigh...

 

De cover met Mulder, Scully en Skinner als Green Lanterns. :-)

post-503-0-32599000-1392423483_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Vanavond begin ik op mijn gemak ook aan bovenstaand boek The X-Files Classics vol. 3. Ik kijk al uit naar de FUN die ik er weer aan zal beleven.

Veel meer moet ik er niet over schrijven, want GD deed het hierboven al (heel makkelijk voor mij).

Ook zijn favorieten zijn de mijne. 't Is alweer een jaar of vijf geleden dat ik de comics die in deze HC steken nog eens gelezen heb.

Maar hoe vaak ik ze ook lees, ze blijven goed. :)

Link naar reactie
  • 1 month later...

Aha. Er komt toch een vol. 4 van The X-Files Classics. Ze hadden bij IDW indertijd gezegd dat ze alleen die van Adlard in Classic HC's gingen steken, en vol 3 eindigde met de laatste van Adlard (behalve de digest comics, die zitten er nog niet in).

De vierde bundelt 30-41, en dat is dan de volledige Topps ongoing in vier HC's. Nu afwachten of ze alle mini reeksjes en one shots ook in een Classics vol. 5 gaan steken.

 

XFiles-ClassicsHCv4-cover-copy-2ac2c.jpg

 

 

The X-Files Classics, Vol. 4
John Rozum, Dwight Jon Zimmerman (w) • Alexander Saviuk (a) • Sam Shearon ©
Mulder and Scully continue to chase down leads in the most bizarre and unexplained cases the FBI has ever seen! Collecting issues #30–41 of the Topps series, Volume 4 features stories such as "Surrounded," "Crop Duster," "Skybuster," "N.D.E.," "Devil's Advocate," and more.
HC • FC • $29.99 • 280 pages • ISBN: 978-1-61377-988-0
• Collects the final issues of the Topps series

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

En, is het de moeite waard?

Doet me er aan denken dat ik Cerebus maar weer eens moet herlezen.

Het kortverhaaltje van Sim in de Annual 2014 is een leuk niemendalletje, een droom van Scully, heb het graag gelezen :)

Maar het hoofdverhaal van deze Annual (zie preview vorige blz) vind ik zeer goed. Een lekker ouderwetse (maar moderne ;) ) X-Files comic, bijna zoals de Topps comics van twintig jaar geleden. Zeer de moeite. IDW mag zo nog X-Annuals maken :) net zoals ST Annuals :P

Link naar reactie

THE X-FILES ANNUAL twothousandfourteen...

 

Speciaal gewacht tot diep in de nacht om dit te lezen. ;)

 

Twee verhaaltjes dus.

 

THE PRIEST, geschreven door Frank Spotnitz, Gabe Rotter en Shannon Eric Denton. Precies een aflevering uit de tv reeks, een goeie, oerdegelijk van opzet en sfeervol. Stuart Sayger tekent hier zijn eigen Mulder en Scully. Waarmee ik bedoel dat hij een vrijere versie van hen neerzet, waar de meeste tekenaars hun best doen om zo getrouw mogelijk de personages te benaderen. Dit werkt hier even goed en laat het tekenwerk meer ademruimte, minder krampachtig (al is dit misschien niet het juiste woord).

 

TALK TO THE HAND door Dave Sim... Ik vind dit enorm creepy, hoe kort het ook is. De manier waarop Scully hier reageert op een toch wel macaber voorval, alleen op haar kamer midden in de nacht... Op zijn minst surrealistisch en disturbing. Sim begrijpt hoe eenvoudig en krachtig goeie horror kan zijn! Mooi in beeld gebracht door Andrew Currie.

 

Soundtrack:

-Autopsy: Tourniquets, Hacksaws And Graves

post-503-0-57013700-1397958635_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

THE X-FILES SEASON TEN VOL. TWO.

 

For years, FBI agents Fox Mulder and Dana Scully toiled in the X-Files Unit. During their investigations, Mulder, the "believer" and Scully, the "skeptic", delved into the occult, religion, urban legends, conspiracy theories, UFO's, alien abductions and genetic engineering. After spending years in peaceful anonymity, Mulder and Scully are forced back to the Bureau...

 

Yep, the FBI's Most Unwanted zijn terug bij de FBI. :) Ze worden terug agents en krijgen weer officieel opdrachten.

 

In deze tweede bundel weer vijf comics, goed voor vier verhaaltjes, er zit een tweedelig verhaaltje bij. Deze dubbelaar grijpt terug naar een oude file en die wordt verder aangevuld en afgewerkt. Twee van de overige zijn een verdere aanvulling op de nieuwe mythos, we gaan er dus nog van horen. Dan is er ook een nieuwe file, die ik persoonlijk het leukste hoofdstukje vind, lekker donker met iemand met een kapmes en veel beestjes...

 

Al bij al weer een knap stapeltje files om ons in te verdiepen. Goed! Alsof ik iets waar X-Files op staat ooit slecht zou vinden... :)

 

Soundtrack:

-Drudkh: Microcosmos

-Samael: Lux Mundi

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 months later...

Op de tweede pagina van deze thread maakte ik op vijftien november van vorig jaar er al een opmerking over... Hier dus nog een. ;)

 

Over het wel of niet van dit boek kun je bekvechten tot het einde der tijden, maar dat zie ik niet zitten. Ik las dit, beleefde (ergens tot mijn verwondering) er plezier aan, het zit degelijk in elkaar (geen haastjob), dus... hoe moet ik het zeggen... had het niet gedacht, maar ik kan hier mee leven, it's OK, the skies did not fall on my head, I don't hold grudges towards anybody about this, morgen is er weer een dag, met regen of zonneschijn... Ain't life full of mystery and surprise? :);)

post-503-0-00953900-1405119671_thumb.jpeg

post-503-0-31303400-1405120319_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Wel ja. THE X-FILES CONSPIRACY vind ik zeer goed. Zeer graag gelezen. Had het niet verwacht :) Ik ben nu nog meer fan van IDW. Ze denken tenminste na over een x-over. Goed gedaan. En de speciale tekenstijlen geeft het geheel nog een extra cachet :)

 

Soundtrack van de dag :

Emperors and Elephants : Devil in the Lake

Huntress : Starbound Beast

Black Label Society : Stronger Than Death

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...