Ga naar inhoud

Google Chrome


Martin

Recommended Posts

8 hours ago, Martin said:

 

Is Chrome niet sneller dan Firefox?

Ik weet niet. Misschien dat je met benchmarks wel kunt aantonen dat de éne iets sneller is dan de andere, maar of er ook een echt merkbaar verschik is bij gewoon gebruik?

Ze zouden dat ook gewoon psychologisch kunnen verwezenlijken.

Stel dat Firefox direkt al een gedeelte, een foto, .. toont van wanneer het gedownload is, zodat je de pagina met stukje en beetje ziet opgebouwd worden, en dat Chrome eerst even wacht en dan een grote blok ineens toont, dan ga je de indruk krijgen dat Chrome sneller is.

 

Wat ik wel ondervonden heb: op mijn iets oudere laptop van het werk begint bij het surfen met firefox de ventilator regelmatig geweldig hard te draaien en dan zie je het ledje van de HD constant flikkeren.

Op mijn prive laptop, waar een SSD schijf inzit, maar wat betreft CPU en memory vergelijkbaar is, gaat surfen met firefox geweldig snel in vergelijking. (OS is in beide gevallen linux.)

Ik heb thuis ook een Macbook, en ook daar vind ik Firefox toch heel wat beter en zeker niet trager dan die browser van Apple.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
37 minutes ago, Zwendel said:

Gij geeft uw data cadeau aan Microschoft? :e007:

Ik heb nergens gesteld dat ik een gebruiker van de cloud ben...

Je moet een vijs los hebben om daar je data in te bewaren.

Link naar reactie
On 9/15/2017 at 2:21 PM, Mask said:

Apple draait toch op Unix? Dat kan toch geen probleem zijn om schijven en partities eender waar te mounten?

't Is veiliger om over Darwin als 'grotendeels POSIX' te redeneren, dan om 't als een BSD kernel te beschouwen. Je moet het volgens de regeltjes van OS X - excuses - MacOS spelen of ja haalt jezelf toch een hoop miserie op de hals of 't is gewoon niet geïmplementeerd.

Dat gezegd zijnde, met symlinks kom je al een heel eind.

Link naar reactie
On 9/15/2017 at 1:56 AM, Martin said:

 

Is Chrome niet sneller dan Firefox?

 

Firefox-Quantum-is-2x-faster-600x321.png

 

 

First and foremost, Firefox Quantum is powered by an all-new, cutting-edge engine that doubles the browsing speed compared to last year's release of Firefox. The engine is engineered in such way that it also promises to consume with up to 30% less system memory, compared to Google's Chrome web browser this time.

 

Upgrade to Firefox Quantum soon, or download the Beta today

https://blog.mozilla.org/blog/2017/09/26/firefox-quantum-beta-developer-edition/

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...