Ga naar inhoud

Zwaar Teleurgesteld!


LiesbethVG

Recommended Posts

Hoi

 

Ik wil niet zeurderig overkomen, maar ik moet dit met iemand kunnen delen... en hoop dat het alsnog in orde komt.

Ik had telefonisch en per email bevestiging dat ik een gesigneerd exemplaar met tekening van Noburo door Hub van dossiereditie 8 naar mij toegestuurd ging krijgen omdat ik helaas zelf niet aanwezig kon zijn. Ik heb hier de bevestigingsemail nog voor mij liggen waarin duidelijk vermeldt staat dat alles in orde is... ik had ook onmiddellijk betaald en extra betaald voor verzending wat ik ook logisch vind. Omdat ik na meer dan een week het boek nog niet ontvangen had en geen reactie meer kreeg op mijn emails heb ik vandaag telefonisch contact opgenomen en te horen gekregen dat er helemaal geen boek voor mij is..... ze konden mij een boek opsturen zonder tekening en ik heb hiervoor bedankt... vervolgens vroeg ik om mijn geld 60 euro terug te krijgen, maar dit ging waarschijnlijk niet.... ik ben enorm teleurgesteld, want ik ging ervan uit dat alles in orde was, anders had ik alsnog iemand in mijn plaats naar Haarlem of Den Bosch kunnen sturen.... bovendien als ik zelf niet gebeld had, had ik hier waarschijnlijk nooit meer iets van gehoord en ben ik mijn 60 euro kwijt..... Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat ik momenteel behoorlijk in de put zit, aangezien ik er zo naar uit keek om mijn boek met tekening te ontvangen.... ik heb hier de bewijzen zwart op wit.... dat alles geregeld was... ik voel me zwaar bedrogen....

Link naar reactie

Het minste wat ze kunnen doen is dat geld toch terug storten... Ik snap niet waarom ze dat niet kunnen. Wat dédicaces betreft is het toch geen gewoonte dat het op zo'n wijze geregeld wordt, de verzoeker is toch meestal bij het zetten van de tekening. Waarschijnlijk is er sprake van een communicatie-fout. Maar dat geld moet je op z'n minst terug krijgen. Op mijn kantoor krijg ik ook vaak verkeerdelijk gestorte sommen en die storten we altijd braaf terug.

 

Een dédi van Hub zal je nog wel vaak kans toe krijgen. ;)

 

Ik ben ook altijd het liefst zelf persoonlijk aanwezig, dit was een uitzondering en het is al meteen mis gegaan..... maar als je zwart op wit bevestiging hebt en betaald dan ga je daar toch vanuit dat het in orde is niet? Kan je de dag van vandaag dan niemand nog vertrouwen.... op dat vlak dikke chapeau voor Dark Dragon Books!!!! Het ergste van al is nog dat ik hier zelf moet achter komen, toch een kleintje dat ze aan mij lieten weten dat er iets misgegaan was en ten minste op mijn email antwoorden....

Link naar reactie

Wie had je aan de lijn?

 

Een zekere Thymon/Thymen had dit voor mij geregeld.... ik heb hem zelf aan de lijn gehad, heb al naar Den Bosch moeten bellen vervolgens naar Haarlem, dus het heeft me bovendien ook al behoorlijk wat gekost aan telefoon.... De afhandeling van mijn originele pagina was met Silvio inderdaad super vlot gegaan dus ik dacht bravo voor Silvester strips, maar nu.... :-( ik keek er zo naar uit naar mijn tekening van Noburo....

Link naar reactie

Het minste wat ze kunnen doen is dat geld toch terug storten... Ik snap niet waarom ze dat niet kunnen. Wat dédicaces betreft is het toch geen gewoonte dat het op zo'n wijze geregeld wordt, de verzoeker is toch meestal bij het zetten van de tekening. Waarschijnlijk is er sprake van een communicatie-fout. Maar dat geld moet je op z'n minst terug krijgen. Op mijn kantoor krijg ik ook vaak verkeerdelijk gestorte sommen en die storten we altijd braaf terug.

 

Een dédi van Hub zal je nog wel vaak kans toe krijgen. ;)

 

Wil ik toch heel even een pluim aan Rob van Stripwinkel Fantasia geven. Was ook eens een keer verhinderd i.v.m. familiale omstandigheden en toen met Rob "alles" via de mail kunnen regelen; 3 dagen later had ik mijn album voorzien van een schitterende dedicace op naam op de deurmat liggen! :e005:

 

Vind het wel voor Liesbeth heel erg triest, hopelijk komt het nog allemaal goed, Suc6! :dat:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Hoor graag hoe dit afloopt....

Heb div keren meegemaakt dat er bij Silvester in Haarlem boeken lagen om gesigneerd te worden van klanten die niet zelf aanwezig konden zijn, dus het komt vaker voor.

 

Hostia!

 

Ik heb intussen naar de uitgeverij zelf gebeld, een telefoontje meer of minder zal nu ook niet meer maken zeker, ik moet zeggen dat ik een zeeeeeeer vriendelijke mevrouw aan de telefoon had, dat mag ook gezegd worden....(niet alles moet slecht zijn)... Ze klonk heel begripvol, Silvio zat in vergadering, ze heeft alles genoteerd en ging hem vragen mij zo spoedig mogelijk terug te bellen als ze hem zag en anders ging ze sowieso een berichtje op zijn bureau leggen...

Ik hou jullie graag op de hoogte, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik mijn verhaal met jullie wou delen, maar wou het ergens kwijt.

Link naar reactie

vervolgens vroeg ik om mijn geld 60 euro terug te krijgen, maar dit ging waarschijnlijk niet.... ik ben enorm teleurgesteld, want ik ging ervan uit dat alles in orde was, anders had ik alsnog iemand in mijn plaats naar Haarlem of Den Bosch kunnen sturen.... bovendien als ik zelf niet gebeld had, had ik hier waarschijnlijk nooit meer iets van gehoord en ben ik mijn 60 euro kwijt.....

 

Je hebt het volste recht om je geld terug te krijgen. Silvester heeft z'n belofte niet waar kunnen maken, dus moet je gewoon geld terug krijgen. De bevestigingsmail is voldoende bewijs.

 

Persoonlijk ben ik helemaal klaar met deze winkel/uitgeverij. Ik koop niets meer van ze.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Tja, ik ga er van uit dat je, indien je graag een dedi wenst, het gebruikelijk is om zelf in de rij gaat staan. Wanneer ik zelf verhinderd ben, en zelf graag een dedi wil, vraag ik aan een bevriende dedi nerd (mijn dank is groot voor de Hub, sneraul) of die voor mij in de rij gaat staan. Vanzelfsprekend is de mores binnen het clubje dat deze ook op mij een beroep (binnen redelijke grenzen) kan doen om ook iets op te halen bij een beurs/signeer sessie. Er zijn natuurlijk altijd omstandigheden te noemen wanneer dit niet lukt maar het zou toch erg vreemd zijn wanneer iedereen een boekje bestelt, betaalt en de tekenaar alles van een dedi voorziet zonder zijn fans zelf te zien. Het is toch juist leuk een tekenaar te zien signeren ? En zoals Koen reeds zei: Hub die kun je op veeeel plekken zien signeren.

 

@Michel, said it before, say it again: Silvester is de enige nederlandse uitgeverij die op vrijwel iedere beurs tekenaars van enige naam/faam presenteert. zonder Silvio geen Hub, Theo, Le Saec, Smith, Pedrosa, Lereculey etc op de NL beurzen.

Link naar reactie

Ik moet Retep ook bijvallen.......Silvio zorgt voor vele grote en mooie namen in zijn winkels en op beurzen. Tevens geeft hij mooie boeken uit.

Wel jammer voor je, Liesbeth, het blijft natuurlijk altijd een gok of zoiets lukt. In het verleden heb ik dit ook wel eens met Belgische stripwinkels gedaan bij signeersessies, maar dan probeerde ze het eerst, als het dan was gelukt maakte je het geld over en mocht het niet lukken dan ging het gewoon over. Ik begrijp echter ook wel dat Silvester de gok niet wilt nemen, aan de andere kant een getekende HUB raken ze altijd wel kwijt.

Het beste is inderdaad een mede-jagers te vinden en zo elkaar te helpen.

Link naar reactie

Ik denk dat sommige mij verkeerd begrijpen!

Ik heb er alle begrip voor dat mensen persoonlijk aanwezig voorgaan en ik vind het zelf ook veeeeel leuker om in de rij te gaan staan en met een aantal onder jullie een praatje te slaan...

Het gaa er mij gewoon over dat ze mij dan niet moeten laten betalen en zwart op wit op email zetten dat alles in orde is... Als ik zelf niet had gereageerd en het verdacht begon te vinden dat ik nog steeds geen boek had ontvangen... is m'n wel mooi met men 60 euro gaan lopen he... Ik had het anders gevonden mocht men gewoon eerlijk gezegd hadden van sorry we gaan je geld terug geven want er was geen tijd meer of er is iets misgegaan of weet ik veel... maar niet reageren op berichten enzo vind ik weinig professioneel. De afhandeling van mijn origineel van pedrosa is met Silvio wel heel vlot verlopen daarom dat ik dit raar vind nu... maar goed... ze hebben mij zo ene keer liggen... Dit lapt niets of niemand mij nog.... Ik moest naar een begrafenis en koffietafel waar ik niet buiten kon maar als ik dit allemaal had geweten had ik zeker iemand in mijn plaats gestuurd!! Want een profiteur ben ik helemaal niet! Ik ga heus wel braaf in de rij staan....

Link naar reactie

En het is misschien maar een tekening zullen jullie denken maar jullie willen niet weten hoe groot mijn teleurstelling is.... Het ging hier niet om een misschien (dan ben je nooit zeker) maar een 100% in orde... Ik zou eigenlijk de bevestigingsmail eens moeten posten... Er zouden er een aantal wel anders praten denk ik.... Maar goed...

Link naar reactie

En het is misschien maar een tekening zullen jullie denken maar jullie willen niet weten hoe groot mijn teleurstelling is.... Het ging hier niet om een misschien (dan ben je nooit zeker) maar een 100% in orde... Ik zou eigenlijk de bevestigingsmail eens moeten posten... Er zouden er een aantal wel anders praten denk ik.... Maar goed...

 

Heb ook al soortgelijk meegemaakt. Nu ik ga bij dergelijk evenement er niet vanuit dat het gaat lukken, ook al beloven ze het... Langs de andere kant kan het geen kwaad om te proberen. Mijn 2 dédi's van Seth heb ik zo gehad.

Link naar reactie

Als ik je gekrenkt heb,dat was niet mijn bedoeling. Ik heb al zo vaak gehoord dat dit soort "afspraken" niet slagen. Zelfs met de beste bedoelingen belanden dit soort afspraken/boeken nog wel eens onderop de stapel. Er is geen tijd voor, de auteur moet vroeger weg etc etc Daarom doe ik dit zelf nooit, of zelf aanwezig zijn of aan een dedi vriend vragen.

 

Net als Hostia zie ik regelmatig stapeltjes boeken voor niet aanwezige klanten. Kwade trouw van de kant van Silvio kan ik me niet voorstellen, zeker niet gezien het gegeven dat je iets duurs bij hem hebt gekocht.

 

BTW, ik heb het nog eens nagekeken en ik heb van Hub de afgelopen 2 jaar 3 keer zien signeren, in Turnhout, Tilburg en Haarlem. Er komen dus nog volop kansen.....

Link naar reactie

@Michel, said it before, say it again: Silvester is de enige nederlandse uitgeverij die op vrijwel iedere beurs tekenaars van enige naam/faam presenteert. zonder Silvio geen Hub, Theo, Le Saec, Smith, Pedrosa, Lereculey etc op de NL beurzen.

 

Zo valt er over (bijna) iedere uitgeverij wel iets positiefs te zeggen waarom die gesteunt zou moeten worden...

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik heb dit ooit eens geregeld met Jan van wijlen BeeDee ( :e001: ). Ook ik vind het het tofst om de tekenaar de dédi echt te zien maken, maar als die:

1) ver van huis komt

2) niet dikwijls komt, dus kans klein

3) ik die dag niet kan

dan vind ik het toch wel leuk om op die manier toch een dédi te kunnen regelen.

Jan heeft me toen heel beleefd laten weten dat hij het ging proberen, maar niet kon beloven.

Na de beurs een mailtje dat het gelukt was (dus geen beloftes op voorhand!), heb dan betaald en is dan opgestuurd (denk zelfs al voordat ik betaald had, van vertrouwen gesproken :-))

Me happy!

 

Dus het kan zeker, maar best is dus van pas geld over te maken als er bevestiging is dat het gelukt is lijkt me.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

BTW, ik heb het nog eens nagekeken en ik heb van Hub de afgelopen 2 jaar 3 keer zien signeren, in Turnhout, Tilburg en Haarlem. Er komen dus nog volop kansen.....

En dan zijn er nog een 3-tal signeersessies in het Brusselse tijdens de afgelopen 2 jaar. En in februari is hij weeral in Brussel.

Er zijn tekenaars die minder in onze contreien vertoeven.

 

Wetende dat Hub populair is en hij er 15 à 20 minuten over doet voor een tekening, zou het mij verbazen dat hij deze nog na de reguliere signeersessies zou doen. Zou iedereen die op vrijdagavond zijn boek bij Silvester heeft afgegeven zijn tekening nog hebben gehad?

Link naar reactie
... Zou iedereen die op vrijdagavond zijn boek bij Silvester heeft afgegeven zijn tekening nog hebben gehad?

Ik denk het niet, het was een flinke stapel, hij was pas rond negen uur (!) 's avonds klaar met de rij wachtenden in de winkel, dan moest hij nog dineren met Silvio en Li (inkleurster) en de volgende ochtend in Haarlem zijn opwachting maken... Silvio had nog wel goede hoop volgens mij.... Welke reper heeft er wel een gekregen zonder zelf in de rij te staan of iemand voor hem/haar in de rij te hebben gehad?

Link naar reactie

Even een update! Silvio heeft gezien dat mijn tekening gemaakt werd... Een hoop andere mensen hebben intussen hun boek met tekening wel ontvangen... Juist mijn exemplaar is voorlopig verloren gegaan.... :-S vreemd allemaal... Hopelijk wie zoekt die vind...

Best wel straf eigenlijk... ik was vrijdag in de winkel maar had een veel te hoog nummertje (hoewel ik er al was rond 10h30 en de winkel officieel pas opent om 11h...)... Hub was meer dan een uur later begonnen en ik moest relatief vroeg thuis zijn; ik ben dus zonder tekening vertrokken :-( en mensen die er niet waren krijgen wel een tekening...

Niet dat het je niet gegund is hoor !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...