Ga naar inhoud

censuur... en cartoons...jawel...Ook in de good ol' EU...


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Er wordt almaar meer gecensureerd in diverse media, oa facebook, alwaar de hordes klikspanen reeds dikke eeltlagen hebben op hun belerende vingertjes vanwege het rapporteren aan Markske. 

Mainstream media selecteren zorgvuldig wie aan bod kan komen om een zeer genuanceerd en vrij positief beeld neer te zetten aangaande economie en politieke inmenging, almaar voortschrijdende federatie en centralisatie en diverse andere hete hangijzers.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In Catalonie worden cartoonisten van de trappen geschopt...de EU vindt dat ze niet moet tussenkomen in lokale bestuursaangelegenheden.  Hongarije, Polen en nog wat Oost-Europese landen die geen "vluchtelingen" willen opnemen en het schijt hebben aan islam; daarvan vindt de EU dat ze daar net wel weer moeten zich gaan bemoeien...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
24 minutes ago, Renegade said:

Ach wie intereseerd dat nu? We hebben het over een paar cartoonisten die hun zin niet krijgen. Laat ze volwassen worden. En Mauser or whatever vanachter een computer met een schuilnaam piepen helpt ze niet.

Dus censuur is altijd te verrechtvaardigen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mij lijkt het eerder dat Fatima Merkel en haar slippendragers de verwende huilie huilies en special snowflakes zijn. Enige kritiek die dan nog vrij gematigd is, wordt geweerd. Hun goednieuwsshow voor hun 60e verjaardag mag natuurlijk niet overstemd worden met lastige vragen.

Mensen moeten de EU niet. Vroeger niet, nu niet en ook niet in de toekomst.

 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Mij lijkt het eerder dat Fatima Merkel en haar slippendragers de verwende huilie huilies en special snowflakes zijn. Enige kritiek die dan nog vrij gematigd is, wordt geweerd. Hun goednieuwsshow voor hun 60e verjaardag mag natuurlijk niet overstemd worden met lastige vragen.

Mensen moeten de EU niet. Vroeger niet, nu niet en ook niet in de toekomst.

 

 

Vooropgesteld is vind ik het toepassen van censuur vooral een kwestie van onvermogen en zwakte. Even zwart-wit gezegd.... vaak als repressiemiddel toegepast in de wat minder verlichte plekken in de wereld maar in een meer open maatschappij als de onze vind ik censuur vooral een brevet van onvermogen. Maar goed... nu het volgende.   

 

Je laatste zin natuurlijk totale flauwekul. Er zijn vele miljoenen mensen in de EU die het bestaan van de Unie ondersteunen en zelfs verdere integratie toejuichen. Je kan wel net doen alsof jij weet wat de mensen willen maar dan doe je precies hetzelfde als waar je een hekel aan hebt. Jij dicteert hoe het zit en dat is de waarheid en zo is het. Het is net Brussel is het niet?

 

Ik denk... en ik kan er naast zitten (die twijfel wil ik je best gunnen).... dat mensen die de EU steunen dit doen omdat ze denken dat het alternatief stukken slechter is. Ondanks dus dat een heleboel in de EU verre van perfect is geregeld. De democratische tekorten, de bureaucratie, de machtspelletjes etc. Heel treurig allemaal maar waarom staan mensen er nog achter? Ik denk omdat ze zien dat in een geglobaliseerde wereld het alternatief is dat op een bepaald moment in de geschiedenis er altijd een verval in nationalistisch denken optreedt. Met alle desastreuze gevolgen van dien. Liever een bij vlagen incompetente EU dan simple-minded nationalisme. 

 

En je eerste paragraaf vind ik geschreven in een retorisch zwak 'Geen-Stijl' achtige vorm. Ik vind je meestal scherper formuleren dan... 'huilie huilies', 'snowflakes' etc. Ik haak dan af... en dat terwijl ik het inhoudelijk wel met je eens bent dat het treurig is dat lastige vragen worden geweerd. Zou niet zo moeten zijn.

 

 

Link naar reactie
26 minutes ago, Nesse said:

Ik denk... en ik kan er naast zitten (die twijfel wil ik je best gunnen).... dat mensen die de EU steunen dit doen omdat ze denken dat het alternatief stukken slechter is.

 

 

Degenen die ik ken die voor Europa en EU zijn, komen, als je ze vraagt "waarom?" toch niet veel verder dan: "het is toch gemakkelijk dat je overal kunt gaan zonder paspoort en je overal met hetzelfde geld kunt betalen." En daar heb je dus eigenlijk geen europa voor nodig. Honderd jaar geleden kon je ook vrij rondreizen zonder paspoort.

 

 

26 minutes ago, Nesse said:

Liever een bij vlagen incompetente EU dan simple-minded nationalisme. 
 

 

Stel dat de EU binnen verloop van tijd perfect zou werken, en iedereen tevreden is over de EU. Dan gaat je simple-minded nationalisme gewoon omgezet worden in een simple-minded unionisme, of hoe je het ook mag noemen. Europa is gewoon een schaalvergroting. Dat gaat nooit de drijfveren achter nationalisme wegnemen, enkel maar vergroten. Eigen volk eerst wordt dan gewoon Europa eerst.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 3-10-2017 at 2:50 PM, Nesse said:

 

 

 

En je eerste paragraaf vind ik geschreven in een retorisch zwak 'Geen-Stijl' achtige vorm. Ik vind je meestal scherper formuleren dan... 'huilie huilies', 'snowflakes' etc. Ik haak dan af... en dat terwijl ik het inhoudelijk wel met je eens bent dat het treurig is dat lastige vragen worden geweerd. Zou niet zo moeten zijn.

 

 

Haha. Ik hou daar wel van, van dergelijk taalgebruik.  Ik ben niet iemand die het discours laat bepalen door censuristen die "fatsoen en wellevendheid" gebruiken om taal ook nog eens naar hun hand te zetten. Mijn mening, mijn taal. Mijn vrijheid om te opteren voor ofwel een diplomatisch kader waarbinnen ik een mening vorm, ofwel eerst eens hier en daar een woord in een vatje zuur dompel.

"Natuurlijk mag je je mening uiten...maar enkel met het taalgebruik en terminologie die wij bepalen. Indien je je niet daarbij neerlegt, dan bestempelen we je als iemand die haatspraak gebruikt, of denigrerend taalgebruik. En dus gaan we je verbannen van social media, internet enz...misschien zelfs eens de wijkpolitie laten langskomen bij je woning...(hetgeen al effectief plaatsvond...). Want omdat je zogezegd denigrerend taalgebruik tentoonspreidt, is de boodschap plots niet meer relevant...bizar. Maar vrij logisch als je als aanhanger van en als machtstructuur dergelijke doublespeak en gedachtencontrole toepast om ongewenste commentaar te weren en te muilkorven.

Alweer een subtiele manier om anderen uit te sluiten van een discours en meningen te censureren.

Het zegt ook wel iets over mensen als ze al "geshockeerd" zijn door woordjes als "special snowflake", safespacetrutje", huilie huilie enz...

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Mask said:

 

Degenen die ik ken die voor Europa en EU zijn, komen, als je ze vraagt "waarom?" toch niet veel verder dan: "het is toch gemakkelijk dat je overal kunt gaan zonder paspoort en je overal met hetzelfde geld kunt betalen." En daar heb je dus eigenlijk geen europa voor nodig. Honderd jaar geleden kon je ook vrij rondreizen zonder paspoort.

 

 

 

 

Volledig akkoord. Trouwens: de overheid die bij machte is om de onderdanen het privilege verlenen om zonder paspoort doorheen het territorium te reizen, kan met hetzelfde gemak dat privilege terug intrekken en verplichte ID controle in voege laten treden. Dit hoeft daarom niet met een paspoort, iedereen zijn ID en privé laten monitoren via internet - sleepnetwet, iemand? - trajectcontrole, financiele controle - opheffing van bankgeheim, iemand? - enz...overklassen paspoortcontrole ruimschoots als controle en inbreuk op privacy.

Trouwens, allemaal wegeving die al in voege is. Dus helemaal geen fictie. 1984 is er al een heel eind.

Maar ja, een cartoontje met kritiek op die dictatoriale EU, is natuurlijk een drama en een enorm gevaar...

EU is net als een dogmatische religie.

Link naar reactie

Persoonlijk beschouw ik het huidige Europa als vis noch vlees. Het ideaal is goed, maar wordt teniet gedaan door eigenbelang van de naties. Liever zie ik het verder evolueren naar een Verenigde Staten/Regio's van Europa, maar dan moet het bekrompen nationalisme wel naar de achtergrond verdwijnen.

Het huidige Europa is een besluiteloos vehikel, waar nationalisten en andere Brexit-pipo's handig gebruik van maken om aan te tonen dat het niet werkt, en dat het beter is om terug te plooien op het eigen land. De honderden jaren geschiedenis die we achter de rug hebben tonen dat dat een slecht idee is, maar de mens doet zijn stommiteiten graag opnieuw, leert diezelfde geschiedenis ons.

Een echt eengemaakt Europa, met één economie, regering en leger, zou ons terug op de kaart zetten tussen de grootmachten die op dit moment handig gebruik maken van onze besluiteloosheid en navelstaarderij.

Groot Brittanië gaat het zich nog flink beklagen dat ze er zijn uitgestapt. De manier waarop de campagne toen gelopen is, is haast crimineel te noemen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Men verwijt de Britten van reactionair achterlijk gedoe, omdat ze serieuze bezwaren hebben bij de werking van de EU-oligarchie, die overigens terecht zijn.  Dan zijn  de Bretoenen, de Catalanen, de Occitaniers, de Schotten, Basken en diverse andere Europese volkeren ook achterlijk en reactionair...indien men deze beschouwing blijft volgen.

Het is een zienswijze die helemaal niet consequent is en al helemaal niet neutraal. Als de West-Oekrainers los willen van Rusland, dan is het allemaal dik in orde en moeten we hun moreel steunen.

Uit de EU willen staat niet gelijk aan: tegen vrijhandel zijn of een 100% isolationistische en nationalistische koers gaan volgen.

Er zijn tal van autonome linkse stromingen die kotsen van de EU en die moloch weg willen.
Net alsof een Europese regio geen handel kan voeren met bv. de US, of Japan, of Israel, of met gelijk welk ander land of regio in de wereld.

Europa is altijd het continent van diverse volkeren geweest. 1 federatie zal nooit lukken en is ook helemaal niet nodig om 'een economie' te kunnen hebben. Economie is zoals een ecosysteem, dat groeit en is zelfregulerend. Daar zijn geen politici voor nodig die allerlei bizarre construcies voor moeten ontwerpen.

IK zie hooguit een zeer losse confederatie van diverse Europese volkeren. Die allemaal onderling in vrijheid handelen en produceren. Daarvoor hebben we helemaal geen drankorgel zoals Juncker en ossi-wijven zoals Merkel voor nodig. Of Goldman-Sachs reetlikkers zoals Barroso.

Link naar reactie

Ik zie liever een grensloze wereld  dan een wereld waar elk marginaal groepje zijn eigen muurtje opzet... Nationalisme en vlagvertoon zuigen altijd!

Ook vind ik dat een opdrachtgever mag bepalen wat er met de voor hem gemaakte producten gebeurt. Volgens mij zijn de cartoons waar het hier om gaat niet verboden, toch? Ze worden niet meegenomen in een tentoonstelling, dat is toch prima en het goed recht van de organisator? Als ik een feestje geef en sommige gasten gaan vervelend doen of ruzie staan zoeken stuur ik ze ook mijn huis uit...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar jij bent een privaat persoon. Uw feestje is in uw huis en iedereen die er is wil ook dat het zo verloopt zoals jij het hebt georganiseerd.

De EU is een monopolist en iedereen die het niet eens is met bijv. het monetaire beleid, of iet sop milieuvlak, die moet buigen en meehollen in de mallemolen die gedirigeerd wordt in Straatsburg en Brussel. Er is geen opt out mogelijkheid.

Als er lui niet tevreden zij op uw feestje, dan hebben ze de vrijheid om op te stappen.  Individuen in de EU niet.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

De EU is een monopolist en iedereen die het niet eens is met bijv. het monetaire beleid, of iet sop milieuvlak, die moet buigen en meehollen in de mallemolen die gedirigeerd wordt in Straatsburg en Brussel. Er is geen opt out mogelijkheid.

 

Sorry Mauser maar dit vind ik echt geen steekhoudend argument. De plaatjes worden niet meegenomen in een tentoonstelling... De EU is hier geen monopolist want er zijn, echt waar, nog andere opdrachtgevers voor cartoonisten. En ook die opdrachtgevers kunnen de door de opdrachtnemers, hier de cartoonisten, beter niet geschoffeerd worden. Dan vier je als cartoonist het feestje namelijk niet mee en zullen de opdrachtgevers de volgende keer twee keer denken voordat ze je weer een opdracht geven.

 

Er zijn genoeg platforms voor anti-EU sentimenten en dito cartoons. Als de EU die zou verbieden dan zou deze discussie over censuur op zijn plaats zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Cartoonisten moeten ook belasting betalen. Dat maakt iedereen verplicht lid van een club: nl.de EU. Of: een overheid. Niemand kiest daarvoor.  Maar je wordt wel verplicht om te betalen naargelang ze dat in Straatsburg en Brussel bepalen. Plus over de hoogte van de bedragen en een boel andere wetten, heeft niemand iets te zeggen.

 

Link naar reactie

Iedereen die belasting betaald is het wel eens ergens niet mee eens: bv in Nederland mag men over bijna alles een referendum starten behalve over het wel of niet moeten doorgaan met het koningshuis. Naar mijn mening zijn dat bloedzuigers en oplichters en mogen ze wel weg dus dat verbieden daarover een referendum te houden is censuur. Nou ja jammer dan. Er zijn belangrijke zaken. Net als dat er belangrijkere zaken zijn over het weigeren van bepaalde cartoons bij de eu. Nogmaals Mauser: je achter een schuilnaam je hier druk overmaken zal niet veel helpen. Misschien kan je beter wat gaan doen, geen woorden maar daden. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Groot Brittanië gaat het zich nog flink beklagen dat ze er zijn uitgestapt. De manier waarop de campagne toen gelopen is, is haast crimineel te noemen.

 

Kleinere landen als Zwitserland, Ijsland en Denemarken laten zien dat je uitstekend kunt functioneren zonder de dwingelandij van de EU. 

 

De Engelsen moeten even door de zure appel heenbijten maar krijgen hun vrijheid weer terug. Terwijl continentaal Europa wegzinkt in een moeras van nikserigheid. 

 

Trouwens, valt het je ook op dat jezelf plaatst boven het platvloerse nationalisme maar daar wel een soort Europees nationalisme voor in de plaats zet? 

Link naar reactie
1 uur terug, Renegade zei:

Iedereen die belasting betaald is het wel eens ergens niet mee eens: bv in Nederland mag men over bijna alles een referendum starten behalve over het wel of niet moeten doorgaan met het koningshuis. Naar mijn mening zijn dat bloedzuigers en oplichters en mogen ze wel weg dus dat verbieden daarover een referendum te houden is censuur. Nou ja jammer dan. Er zijn belangrijke zaken. Net als dat er belangrijkere zaken zijn over het weigeren van bepaalde cartoons bij de eu. Nogmaals Mauser: je achter een schuilnaam je hier druk overmaken zal niet veel helpen. Misschien kan je beter wat gaan doen, geen woorden maar daden. 

Hmmmm, waarom ben je zo gebeten op het gegeven dat Mausert onder een koosnaampje zijn rants op de reep slingert ? Mij stoort dat helemaal niet (ik weet wel hoe Mausert in het echie heet). Ook vind ik het helemaal niet erg dat een reper onder de naam Renegade (wie zou daar nu achter zitten ?) post. Van Bonte (almachtige forumbaas) kunnen we hier onder een alias stukjes tikken. Overigens kun je de handen ineenslaan met Mausert aangaande het koningshuis, hij vindt deze, hard voor de nederlandsche staat werkende mensen, ook bloedzuigers en oplichters. Ik zou zeggen verenig de krachten en maak u enthousiast voor een referendum. 

 

Overigens vind ik nog steeds het niet opnemen van die cartoons zwak. Een aantal repers stelt dat de EU gewoon kan besluiten om die niet welgevallige plaatjes gewoon kan weigeren. Men heeft er immers voor betaald. Dat is toch wel heel stupide, eerst geeft je geld uit om cartoons te maken. Dan bevalt het resultaat je niet en weiger je ze. Dat is dus zwak en verkwistend. Ik zou welhaast willen stellen: dat kost de EU burger belastingpoet. Ik zeg dat natuurlijk niet want dadelijk word je onder het reaguurders publiek van GeenStijl geplaatst.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Renegade said:

Iedereen die belasting betaald is het wel eens ergens niet mee eens: bv in Nederland mag men over bijna alles een referendum starten behalve over het wel of niet moeten doorgaan met het koningshuis. Naar mijn mening zijn dat bloedzuigers en oplichters en mogen ze wel weg dus dat verbieden daarover een referendum te houden is censuur. Nou ja jammer dan. Er zijn belangrijke zaken. Net als dat er belangrijkere zaken zijn over het weigeren van bepaalde cartoons bij de eu. Nogmaals Mauser: je achter een schuilnaam je hier druk overmaken zal niet veel helpen. Misschien kan je beter wat gaan doen, geen woorden maar daden. 

Over het koningshuis moet zeker een referendum komen.  Wellicht flikt Baudet het. Wordt nog lachen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, carioca said:

 

Kleinere landen als Zwitserland, Ijsland en Denemarken laten zien dat je uitstekend kunt functioneren zonder de dwingelandij van de EU. 

 

De Engelsen moeten even door de zure appel heenbijten maar krijgen hun vrijheid weer terug. Terwijl continentaal Europa wegzinkt in een moeras van nikserigheid. 

 

Trouwens, valt het je ook op dat jezelf plaatst boven het platvloerse nationalisme maar daar wel een soort Europees nationalisme voor in de plaats zet? 

Volksnationalisme wordt beschouwd als reactionair rechts met allerlei doembeelderij die  de angst moet oproepen bij hetgeen in de afgelopen eeuw plaatsvond in Europa. Maar hun staatsnationalisme, op Europees niveau is dan wel weer top en dik in orde en moet met enigszins (nu nog ) halfharde hand afgedwongen worden. Voor ons bestwil.

Het nationalisme van de eurocraten is goed. Volgens diezelfde eurocraten. Moreel superieur en na te streven. Het nationalisme van regio's en volkeren: volksnationalisme dus - hetgeen een autonoom karakter heeft  en soevereiniteit in zich draagt - is verwerpelijk en slecht. Volgens diezelfde eurocraten.

Het Eurostaatsnationalisme is niets meer dan de voormalige DDR op grote schaal.

Link naar reactie
8 uren geleden, retep zei:

Hmmmm, waarom ben je zo gebeten op het gegeven dat Mausert onder een koosnaampje zijn rants op de reep slingert ? Mij stoort dat helemaal niet (ik weet wel hoe Mausert in het echie heet). Ook vind ik het helemaal niet erg dat een reper onder de naam Renegade (wie zou daar nu achter zitten ?) post. Van Bonte (almachtige forumbaas) kunnen we hier onder een alias stukjes tikken. Overigens kun je de handen ineenslaan met Mausert aangaande het koningshuis, hij vindt deze, hard voor de nederlandsche staat werkende mensen, ook bloedzuigers en oplichters. Ik zou zeggen verenig de krachten en maak u enthousiast voor een referendum. 

 

Overigens vind ik nog steeds het niet opnemen van die cartoons zwak. Een aantal repers stelt dat de EU gewoon kan besluiten om die niet welgevallige plaatjes gewoon kan weigeren. Men heeft er immers voor betaald. Dat is toch wel heel stupide, eerst geeft je geld uit om cartoons te maken. Dan bevalt het resultaat je niet en weiger je ze. Dat is dus zwak en verkwistend. Ik zou welhaast willen stellen: dat kost de EU burger belastingpoet. Ik zeg dat natuurlijk niet want dadelijk word je onder het reaguurders publiek van GeenStijl geplaatst.

 

 

Het maakt me totaal niet uit dat hij dat doet maar anoniem dat doen op een klein forum heeft geen zin. Helemaal niks en nog een keer niks. Ook een beetje preken voor eigen parochie. Want censuur vindt niemand leuk. Maar ja waar gaat het over? Een paar cartoons meer niet. Nogmaals censuur is er al lang en niet alleen op een paar cartoons. Op een paar mensen hier ligt niemand wakker van een paar geweigerde cartoons. 

 

Wat betreft het koningshuis, ik vindt het niks maar de meerderheid hier wel. Als ze wat in de peilingen dalen dan laten ze Max een baby knuffelen en min zit weer met tranen in de ogen voor de tv. 

Link naar reactie
8 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Over het koningshuis moet zeker een referendum komen.  Wellicht flikt Baudet het. Wordt nog lachen.

Nee staat in de grondwet dat dat referendum niet mag en gaat onze halve nazi Baudet ook niet lukken. Eigenlijk triest dat er ook leden van de NVU in zijn partij rondlopen.

Wat betreft censuur, jaren geleden was er iemand die tshirst had laten maken met daarop Hitler european tour 1939-1945 met daarop de landen die aangedaan werden. Bij bv Engeland en Rusland stond cancelled. Dit werd verboden terwijl er mensen waren die het als ludiek zagen. Verbod terrecht of niet?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ludiek. Ja, kijk, ik kan daar mee lachen.  Maar ik ben dan ook een ancap. Verbod onterecht.
En die Oranjes hebben dat natuurlijk weer handig bekeken, toen ze hun koningshuis installeerden. Logisch ook, dat je zo'n grondwet opstelt, in uw eigenbelang, wanneer je daartoe de kans krijgt. Hier is dat ook zo, met die Saksen-Coburgs.

Baudet is helemaal geen nazi. Baudet is een gematigde conservatief met klassiek-liberale inslag. Net zoals Jan Roos en nog wat figuren die momenteel serieus verandering willen in Nederland.

Baudet, Roos en een boel anderen ( die voor het merendeel meer vrije markt georienteerd zijn, privacy en persoonlijke vrijheid belangrijk vinden ) zijn falikant tegen de sleepnetwet.

Aan de linkerzijde, die claimt het altijd goed te moeten menen met hun medemens en de rest van de wereld, hoor je daar niets over. Anne-Fleur...? Ze zal het wel te druk hebben met ergens een viswinkel te gaan boycotten. Integendeel, ze zijn voorstander van drastische maatregelen waarbij iedereen zijn privacy verliest. Plasterk al horen kakelen? Dat sujet is daar helemaal wild van. De machtswellust en controledrang druipt van die kerel zijn bakkes.

NVU'ers bij Baudet zijn formatie...ja. Net zoals er Duyvendaks rondlopen bij Groenlinks, die bedrijven gaan fikken enz...

Gelukkig ga ik niet stemmen. Ik heb daar allemaal geen last van, om dan geassocieerd te worden met bedenkelijke politieke fracties.

Link naar reactie
12 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik wil zo'n t-shirt

 

O dat kan, welke maat? Wel onder de voorwaarde dat je ermee naar Israel afreist. Zoals Mauser zou zeggen : grow balls of zoiets.

 

Mauser wat betreft die NVU leden: dat klopt dat zal je houden. Alleen Baudet moet niet gaan zeggen dat ze dat niet wisten. Ze zijn betrapt en dan moet je door het stof. Heel simpel en grow balls of zoiets. Nu is het weer lafhartig en dom. 

Link naar reactie
11 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Zijn er aanwijzingen dat je niet in Israel met zo'n Hitler-shirt zou mogen rondlopen?

Ik van mening dat je met alles mag lachen, maar ik vind ik ook dat je niet per se met alles moet lachen. Als je in Israel gaat rondlopen in zo'n t-shirt zal je heel wat mensen schofferen, terwijl dat niet hoeft. Je moet de mensen schofferen die macht hebben.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Akkoord in deze.

Persoonlijk vind ik de Stalin en Hitler ( en ander onguur bureaucratisch-dictatoriaal volk ) memes en grappen de beste.

Ik kan wel eens lachen met Anne Frank ( of anderen die in penibele omstandigheden minder tot geen geluk hadden ) die weeral eens lijdend voorwerp wordt, maar de schadenfreude is groter wanneer het echte klootzakken betreft.

Link naar reactie
Quote

“A good sense of humour is the sign of a healthy perspective, which is why people who are uncomfortable around humour are either pompous (inflated) or neurotic (oversensitive). Pompous people mistrust humour because at some level they know their self-importance cannot survive very long in such an atmosphere, so they criticise it as “negative” or “subversive.” Neurotics, sensing that humour is always ultimately critical, view it as therefore unkind and destructive, a reductio ad absurdum which leads to political correctness. Not that laughter can’t be unkind and destructive. Like most manifestations of human behaviour it ranges from the loving to the hateful. The latter produces nasty racial jokes and savage teasing; the former, warm and affectionate banter, and the kind of inclusive humour that says, “Isn’t the human condition absurd, but we’re all in the same boat.” 
― John Cleese, So Anyway

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik was eens - nog niet zo heel lang geleden - in discussie met SJW's, liberals, democraten, Clinton fanaten  en het gewone contemporaine links...ik haalde ook Cleese aan, met name dat filmpje waarin hij zich uitspreekt tegen politieke correctheid, humor enz...

De reactie was dat men dat niet aanvaardde, dat het een vrijgeleide was om te kwetsen en schadelijke zienswijzen te propageren in de maatschappij. En dat er daarom toch censuur moet kunnen zijn enz...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...