Ga naar inhoud

33e Brabants stripspektakel Veldhoven 1 & 2 september 2018


blacktiger

Recommended Posts

De "definitieve" lijst met stripmakers, althans die in het programmablad wordt opgenomen, is bekend. Zie hieronder voor de namen en de voorlopige standnummers. De plattegrond is elk jaar weer een puzzel en wordt ongeveer 10 dagen voor de beurs "definitief" .... alles onder de gebruikelijke voorbehouden van wijzigingen, afzeggingen, extra aanmeldingen, etc etc. Het zijn er toch weer een kleine 100 .....

Wijzigingen worden, zover ons bekend, op de website, reep en facebook bekend gemaakt.

 

De laatste loodjes nu qua voorbereidingen .... Graag tot over ruim twee weken ! 

0001.jpg

0002.jpg

Link naar reactie

De (voorlopige) plattegrond is er eerder dan verwacht !! De resolutie is nog wat laag, maar dan hebben jullie alvast een indruk !

De aanwezige stripmakers zijn al eerder "gedeeld", op deze plattegrond kun je zien waar ze zitten, maar ook de uitgeverijen, handelaren, particulieren én alle activiteiten, die we dit jaar gaan doen !! Enjoy !!

plattegrond met standhouders resized.jpg

Link naar reactie

In 2018 hebben we niet één, maar twee exposities op het Brabants Stripspektakel !

 

A. EXPOSITIE JAN VAN HAASTEREN 2018

Er staat iets speciaals te gebeuren dit jaar: op het Brabants Stripspektakel wordt een echte TEKENSTUDIO gebouwd !!! En niet zomaar eentje, er komt een deel van een studio voor de wereldberoemde stripmaker en puzzelmaker JAN VAN HAASTEREN !! Behalve de meester zelf, zullen ook zijn medewerkers Dick Heins, Rob Derks en Marco Eisinga aanwezig zijn, die je allemaal LIVE IN DE STUDIO in actie kunt zien !!  

Naast een expositie over het werk van Jan van Haasteren, kun je dus je puzzel (uit de speciale verkoopstand) laten signeren door de studio !! Tot slot is er OP ZONDAG een ruilbeurs waar tweedehands Jan van Haasteren puzzels kunnen worden geruild !

 

B. EXPOSITIE FAKE VINTAGE BOOK COVERS 2018

De tweede expositie draait om Amerikaanse pulp paperbacks:

Een bloedmooie vrouw, een tot de verbeelding sprekende titel en een sensationeel tekstje. Dat zijn de ingrediënten van de covers van Amerikaanse pulp paperbacks uit de jaren twintig tot zestig. Pin-up tekeningen met een twist!

 

Deze reizende tentoonstelling gunt u een blik op het ontstaan van de pulp paperback en de moderne interpretatie die Belgisch striptekenaar Kristof Spaey eraan geeft. U stapt binnen in een lifestyle magazine uit de jaren 50 en krijgt zijn Fake Vintage Book Covers voorgeschoteld. Daarin de gekende elementen, gekruid met humor, geserveerd op een bedje van slimme verwijzingen naar popcultuur.

Tijdens de stripbeurs wordt ook deel 4 van Fake Vintage Book Covers voorgesteld en is die te koop in een exclusieve beurseditie (zie ook pagina beursedities). Kristof Spaey signeert beide dagen. Er is eveneens een catalogus van de tentoonstelling beschikbaar (€1) vormgegeven als een lifestylemagazine uit de jaren 50, boordevol exclusief materiaal.

 

https://kristofspaey.wordpress.com/fake-vintage-book-covers/

9200000077328937.jpg

Jan_van_Haasteren_logo_speelgoedenhobby.jpg

dsc_5135.jpg

dsc_5141.jpg

dsc_5163.jpg

Link naar reactie

De Stripgilde uitgeverij - Stroke pakt dit jaar met zes auteurs en 4 nieuwe uitgaven flink uit !!

 

Bij De Stripgilde Uitgeverij - Stroke verschijnt deel 4 met fake covers: Fake Vintage Book Covers 4: Tipsy, in een gewone en een luxe uitgave met extra bijlages, zoals een schetsboek, getekend door Kristof Spaey. Stripmaker Kristof Spaey is beide dagen aanwezig om te signeren en tevens is de expositie over het ontstaan van de pulp paperback en de moderne interpretatie die Belgisch striptekenaar Kristof Spaey eraan geeft (zie ook pagina exposities).

  

Daarnaast verschijnt bij De Stripgilde Uitgeverij - Stroke het album Geef me al je dromen ! door stripmaker Maarten van Praet. In het album vindt je minstens 5 cartoons.

En de eigen reactie van de auteur op dit album ? Ik zou ’t zeker kopen moest ik niet mezelf zijn - Maarten.

Stripmaker Maarten van Praet is beide dagen aanwezig om zijn werk te signeren !

 

Ook bij De Stripgilde Uitgeverij - Stroke verschijnt het bijzondere boek STROOM van stripmakers Kirstin Vanlierde (schrijfster) en Jurgen Walschoot (tekenaar). Het boek is een graphic poem over zwemmen, durven springen en durven loslaten ..... Beide stripmakers zijn alleen op zaterdag aanwezig om hun werk te signeren !

Tot slot verschijnt bij De Stripgilde Uitgeverij - Stroke een Engelstalig stripboek én kookboek Lovely's - A Vegan Cookbook door Valentine Gallardo & Jonathan Beaton.  Het boek bevat recepten, die in het verhaal voorkomen. Op deze manier voegen de recepten een vleugje kookplezier toe .... De auteurs zijn beide dagen aanwezig om hun werk te signeren !

Stripgilde - Geef_Me_Al_Je_Dromen_Pagina.jpg

Stripgilde - Lovely's_Cover.jpg

Stripgilde Fake_Vintage_Book_Covers_Beurseditie_Cover.jpg

Stripgilde Fake_Vintage_Book_Covers_Cover.jpg

Stripgilde Fake_Vintage_Book_Covers_Schetsboek_Cover.jpg

Stripgilde Geef_Me_Al_Je_Dromen_Cover.jpg

Stripgilde Stroom_Cover.jpg

Link naar reactie

Van de uitgaven van Comic Watch zijn inmiddels defintieve covers bekend .... signerende stripmakers waren al eerder bekend:  

Poetzarelli 

Leroy Soesman

Timo Wuerz

Sytse Algera

ook Przemysław Kłosin is aanwezig, maar die zit, voor zover nu bekend, bij Eppo Stripblad wegens de lancering van de beurseditie van Jylland ....

 

Comic Watch definitieve cover IMG_2438.PNG

Comic Watch definitieve cover IMG_2439.PNG

Comic Watch definitieve cover IMG_2440.PNG

Comic Watch definitieve cover IMG_2441.PNG

Comic Watch defintieve cover IMG_2437.PNG

Link naar reactie

Misschien zijn er nieuwe ontwikkelingen maar beursedities zijn verkrijgbaar op de beurs. En enkel daar.Wellicht dat er over zijn, die je na afloop kan krijgen maar ik kan me voorstellen dat die beursedities kosten van uitgenodigde artiesten een beetje verminderen alsook de beursdagen zelf in het middelpunt hebben.

 

Sommige uitgeverijen doen wellicht een pre-order maar ik zou dan even op de facebook page navraag doen

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, boomvavavoom zei:

Misschien zijn er nieuwe ontwikkelingen maar beursedities zijn verkrijgbaar op de beurs. En enkel daar.Wellicht dat er over zijn, die je na afloop kan krijgen maar ik kan me voorstellen dat die beursedities kosten van uitgenodigde artiesten een beetje verminderen alsook de beursdagen zelf in het middelpunt hebben.

 

Sommige uitgeverijen doen wellicht een pre-order maar ik zou dan even op de facebook page navraag doen

Bij HUM! is alles te pre-orderen. Dit zijn onze Veldhoven specials:

 

- beurseditie luxe Torpedo 1972 (hardcover, rode linnen rug, alternatieve cover, ex-libris) a € 24,95 (75 exx)

- luxe Tex Willer deel 8 Storm over Galveston (hardcover, zwarte linnen band MET leeslint, 228 pag) a € 49,95 (40 exx)

- Philemon Kat met 9 staarten met alternatieve cover a € 19,95 (100 exx)

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
12 uren geleden, boomvavavoom zei:

Misschien zijn er nieuwe ontwikkelingen maar beursedities zijn verkrijgbaar op de beurs. En enkel daar.Wellicht dat er over zijn, die je na afloop kan krijgen maar ik kan me voorstellen dat die beursedities kosten van uitgenodigde artiesten een beetje verminderen alsook de beursdagen zelf in het middelpunt hebben.

 

Sommige uitgeverijen doen wellicht een pre-order maar ik zou dan even op de facebook page navraag doen

Pre order is standaard ook bij DDB en Silvester. Dat zijn met L en HUM al 4 uitgevers..

Ik weet niet waar je gedachte vandaan komt.  

Link naar reactie

 

Ik kreeg juist deze info binnen

 

Beursedities Dark Dragon Books

 

Indien je alle 6 de beurs edities besteld en ophaald op Brabant Stripspektakel op 1 en 2 september op de Koningshof in Veldhoven, ontvang je 5 EXTRA, EXCLUSIEVE, GENUMMERDE en GESIGNEERDE A4 Art-Prints cadeau. Van iedere signerend auteur één!

Bestel hieronder voor zondag 26 augustus!

LET OP: Voor deze beursedities dien je een APARTE order te maken, Dus niet in combinatie met andere artikelen bestellen.

LET OP: Deze beursedities zijn alleen tijdens de beurs af te halen bij de stand van Dark Dragon Books! Uiteraard kun je deze beursedities ook bij de stand kopen, maar omdat er slechts 50 sets gemaakt worden raden wij je aan om de boeken van tevoren te bestellen. Kies bij verzendwijze voor 'Afhalen op Brabants Stripspektakel'.
Wij houden jouw exemplaar achter. Je ontvangt je exemplaar tegen inlevering van je geprinte orderbevestiging. Om een dédicace van de tekenaar te ontvangen kun je met deze beursedities in de rij aansluiten. De tekening is een gift van de auteur. Je kunt hierover overleggen, maar uiteindelijk bepaalt de auteur.

 

 

 

https://www.darkdragonbooks.com/c-3628799/beursedities/

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ons programmablad met de plattegrond én de lijst met stripmakers ligt bij de drukker. Hieronder alvast de "preview" met de plattegrond en de lijst !!

 

Nagekomen aanvullingen tov de gepubliceerde lijst:

(w) Kees Sparreboom signeert op ZATERDAG (niet op zondag) bij (76) Stripschap !

(n) Sparq signeert beide middagen bij Werner Wunschmann in de Artist Area !

(n) Eric van der Heijden signeert beide dagen bij (65) Bonte !

(w) Ralf van der Hoeven signeert beide dagen in de Artist Area !

(w) Anne Zwart signeert OOK OP ZATERDAG in de Artist Area !

plattegrond programmablad 2018-final resized.jpg

stripmakers programmablad 2018-final.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, Dark Dragon Books zei:

Goed nieuws! De Beursedities van Brabants Stripspektakel zijn nu te bestellen.

 

BS 2018.jpg

Er is weinig goeds aan dit nieuws als je de prijzen ziet. 

240 Euros voor de dedis voor één beurs en één uitgever. 

 

Dat worden zeker geen vijf aankopen, hooguit een of twee. Dan maar geen kleurkopien.

 

Link naar reactie

Dit is allemaal niks nieuws.

Het is begrijpelijk, de uitgevers worden niet gesponsord, dus moet de uitgever de kosten van de tekenaars als tickets, vervoer, diners, hotel etc terug zien te verdienen. Met andere woorden, je betaalt gewoon circa 30 euro voor een dedicace.....het kaftje en de prent zijn eigenlijk overbodig, maar worden gebruikt om er toch een "exclusieve" draai aan te geven en zijn eigenlijk het signeerticket.

 

het is aan een ieder om te bepalen of je die extra 30 euro over hebt voor een dedie van betreffende tekenaar.

 

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, Lecram zei:

Dit is allemaal niks nieuws.

Het is begrijpelijk, de uitgevers worden niet gesponsord, dus moet de uitgever de kosten van de tekenaars als tickets, vervoer, diners, hotel etc terug zien te verdienen. Met andere woorden, je betaalt gewoon circa 30 euro voor een dedicace.....het kaftje en de prent zijn eigenlijk overbodig, maar worden gebruikt om er toch een "exclusieve" draai aan te geven en zijn eigenlijk het signeerticket.

  

Het is aan een ieder om te bepalen of je die extra 30 euro over hebt voor een dedie van betreffende tekenaar.

Helemaal nieuw is het niet, maar de prijzen zijn wel iets hoger dan in Haarlem plus het aantal tekenaars is groter. Dus het totaalbedrag is nu een stuk hoger dan voorheen. 240 Euro is veel geld om bij één uitgever uit te geven. 

 

En inderdaad is het een vrije markt en moet iedereen zelf maar kijken of hij het er voor over heeft of niet. Alleen denk ik dat DDB de prijzen te hoog stelt en dat daardoor de kosten juist niet gedekt zullen gaan worden en dat de tekenaars niks te doen zullen hebben. En daar wordt niemand blij van. 

 

 

Link naar reactie

Je moet inderdaad rekenen op 20,00 euro extra voor een originele tekening in je boek. Tevens krijg je dan de art-print en de stofomslag erbij.

Bijv. DRACULA. Normale prijs is 30,00 euro. Beurs editie is 50,00 euro.

Als je het dat niet waard vind, is dat niet erg. De tekenaar heeft dan meer tijd voor iemand anders die het er wel graag voor over heeft.

Tekenaars komen vrijdag met het vliegtuig of de trein al aan, blijven minstens 2 nachten overnachten in een hotel. Willen ook graag tussendoor eten en drinken etc. Hoort er allemaal bij en vreemd genoeg is dat alles is voor ons niet gratis. Boeken maken zijn ook niet gratis.

Vandaar dat we de meerprijs doorberekenen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...