Ga naar inhoud

Stripverfilmingen


mojo

Recommended Posts

  • 2 months later...

Ik vond niet direct een draadje..

 

Guy Delisle's Pyongyang zou verfilmd worden door Gore Verbinski (die van Pirates of the Caribbean)

 

http://www.aintitcool.com/node/60613

Als dat er ooit doorkomt dan vlieg ik, als Delisle-fan, naar de cinema.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

het gaat over blauwe lesbiennes, dus dat kan niet :)

 

 

2 smurfinnen die erop los smurfen.  :e005:

 

Een pagina openen die begint met blauwe lesbiennes en er op los smurfende smurfinnen.  Jaja, we zijn weer op de Reep.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik weet niet of dit hier al gepasseerd is, maar ik las net in het Franse filmblad Mad Movies dat Nicholas WInding Refn (Drive, Only God Forgives) aan het onderhandelen is om de rechten van DE INCAL in handen te krijgen. Dat is niet verwonderlijk omdat Only God Forgives al opgedragen was aan Jodorowsky.

 

Aangezien ik grote fan ben van Refn kijk ik al halsreikend uit naar de verfilming, ook al heb ik de strip zelf al lang verkocht.

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik heb m gezien. Tis een leuke film maar hij heeft vrij weinig van doen met de strip. Het absurde zit er wel een beetje in maar ze hebben er naar mijn mening teveel een familiefilm van gemaakt. Vond ook dat er teveel slap stick humor in zat.

 

Al met al een leuke avonturenfilm maar meer ook niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Kweetnie. Iemand deze prent al gezien ?

Ja.

En als Tardi-fan was ik ontgoocheld. Veel te veel irritant Frans acteren en een dom einde (wat dan wel weer getrouw aan de strips blijkt te zijn, soit) en te veel special effects (een euvel waar heel veel films aan lijden, overigens).

De casting en de makeup van de personages zijn dan wél geslaagd. Het zijn échte Tardi-personages.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Ik vond niet direct een draadje..

 

Guy Delisle's Pyongyang zou verfilmd worden door Gore Verbinski (die van Pirates of the Caribbean)

 

http://www.aintitcool.com/node/60613

 

Nu is het officieel:

 

http://www.deadline.com/2014/02/gore-verbinski-new-regency-blind-wink/

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 9 months later...

The Hollywood way.... Twee jaar lang van internet leren hoe het ervoor staat met de verfilming van je boek... en ook geen flauw benul hebben of het nou een animatie- of een 'echte' film wordt...

 

Hollywood zal een kerkhof zijn van onverfilmde projecten, maar in dit geval kun je je en moet je je wel opwinden over de reden :e011:

 

screenshot_1615.png?w=640

Link naar reactie

Was het eender welk ander bedrijf geweest, dan ja.

 

Maar Sony? Ze hebben zelf de eerste schoten gelost in de "we kunnen het dus we doen het"-cyberoorlog met hun rootkit en aanverwanten. Dat ze met die attitude uiteindelijk een grotere bully dan zijzelf op hun pad zouden vinden, was slechts een kwestie van tijd. Ik leef mee met de werknemers die bedreigd worden, ik leef mee met de artiesten die in de klappen delen, maar niet met Sony. Het oogst de storm die het zelf gezaaid heeft. Al die moral high ground uitspraken klinken mij bijzonder hol in de oren.

Link naar reactie

Was het eender welk ander bedrijf geweest, dan ja.

 

Maar Sony? Ze hebben zelf de eerste schoten gelost in de "we kunnen het dus we doen het"-cyberoorlog met hun rootkit en aanverwanten. Dat ze met die attitude uiteindelijk een grotere bully dan zijzelf op hun pad zouden vinden, was slechts een kwestie van tijd. Ik leef mee met de werknemers die bedreigd worden, ik leef mee met de artiesten die in de klappen delen, maar niet met Sony. Het oogst de storm die het zelf gezaaid heeft. Al die moral high ground uitspraken klinken mij bijzonder hol in de oren.

 

Er wordt met die 'moral high ground' uitspraken ook niet gevraagd voor mededogen met Sony, ze dienen vooral om erop te wijzen dat hun ruggengraatloosheid een gevaarlijk precedent schept. En al heeft geschept: zie dus Guy Delisle's Pyongyang wat een project is van een andere organisatie.

Link naar reactie

Er wordt met die 'moral high ground' uitspraken ook niet gevraagd voor mededogen met Sony, ze dienen vooral om erop te wijzen dat hun ruggengraatloosheid een gevaarlijk precedent schept. En al heeft geschept: zie dus Guy Delisle's Pyongyang wat een project is van een andere organisatie.

 

Ik heb me niet goed uitgedrukt. Mag ik even herformuleren? 

Sony zei: 'als wij vinden dat je CD op dat device niet mag beluisteren, dan is dat zo'. Het zei: 'als wij vinden dat je je film niet meer mag bekijken, dan is dat zo'. Nu zegt een ander: 'als wij vinden dat je die film niet mag uitgeven, dan is dat zo', en daar doet Sony nu verontwaardigd over. (Terwijl ze servers DDOSen in de hoop daarmee iets aan het lek te doen, nota bene.)

Dat bedoel ik met waarom het mij zo hol in de oren klinkt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...