Ga naar inhoud

Stripverfilmingen


mojo

Recommended Posts

20 minuten geleden, Theodoor zei:

Gecoverde muziek van The Beatles, ja.  Er wordt immers nooit originele Beatlesmuziek in films gebruikt.  Net zoals je nooit originele Beatlesmuziek zal vinden op verzamelplaten waar verschillende artiesten op voorkomen.

Beetje Moulinsart-achtig.

 

Die Beatlescatalogus heeft een raar parcours afgelegd. Michael Jackson heeft hem indertijd voor de neus van zijn goede vriend Paul McCartney gekocht. Paul kon er niet mee lachen :D

Link naar reactie

Ik keek uit naar de verfilming van Ghost in the Shell, maar de huls schijnt nogal leeg te zijn ... Bovendien betwijfel ik sinds Lucy of Scarlett Johanson eigenlijk wel een goede actrice is. Ze kan goed stuurs kijken. Dat is het zo'n beetje. Het is geen Mila Jovovitch.

Link naar reactie
19 uren geleden, Theodoor zei:

Gecoverde muziek van The Beatles, ja.  Er wordt immers nooit originele Beatlesmuziek in films gebruikt.  Net zoals je nooit originele Beatlesmuziek zal vinden op verzamelplaten waar verschillende artiesten op voorkomen.

Beetje Moulinsart-achtig.

Het zou toch (voor het eerst) om een originele Beatles opname gaan (ook al is het een remix).

http://ultimateclassicrock.com/beatles-because-valerian-luc-besson/

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Zijn er eigenlijk mensen die de Franse filmversie van 'Seuls' gezien hebben? Enige meningen? Als fan van de stripreeks 'Alleen' ben ik hier nog steeds benieuwd naar. 'k Vrees echter dat we de vervolgdelen nooit te zien zullen krijgen. Uit de trailer meende ik op te maken dat er toch heel wat samen gepropt werd binnen de speelduur.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ziet er goed uit, geslaagde conversie.

Naar Valerian is het uiteraard ook uitkijken, maar dat budget ... Ik vrees dat de toekomst van een eventuele reeks nu reeds gedoemd is.  Grappige sidenote : Mensen die op allerlei fora nu al schreeuwen dat het een Star Wars rip-off is.  Dikwijls verwijzend naar bv 'het ruimteschip' dat afgekeken zou zijn van de Millennium Falcon.  Ah, de onwetendheid. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Zijn de tekenfilms van Fritz the Cat al genoemd? De eerste is gebaseerd op de strips van Crumb, maar die was er niet echt blij mee! De tweede tekenfilm , The nine lifes of Fritz the Cat is een verhaal speciaal geschreven voor de film. Ondanks dat Crumb er dus niet blij mee was, vind ik ze toch wel leuk en vooral de eerste heel goed gemaakt (Ralph Bakshi).

 

 

Link naar reactie

Geen stripverfilming maar wel een documentaire over strips:

Gisteren is de crowdfunding voor 'the scrooge mystery' gestart, een documentaire over Dagobert Duck en Don Rosa. De eerste beelden staan daar ook al bij online:

 
En gesproken over Valerian: Kanari films maakte een documentaire over Mézières en Christin. 

 

Heeft iemand trouwens al de nieuwe Guardians of the Galaxy film gezien? Helemaal niet slecht, maar de eerste kon mij net iets meer smaken. 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Op ‎31‎/‎03‎/‎2017 om 20:38, Theodoor zei:

Gecoverde muziek van The Beatles, ja.  Er wordt immers nooit originele Beatlesmuziek in films gebruikt.  Net zoals je nooit originele Beatlesmuziek zal vinden op verzamelplaten waar verschillende artiesten op voorkomen.

Beetje Moulinsart-achtig.

Vandaag naar "Valerian" gaan kijken en er is in de hele film geen Beatlesmuziek (meer) te horen.  't Was dus enkel in die trailer.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 7 months later...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Allemaal goed en wel die Franse stripverfilmingen, maar ze floppen tegenwoordig allemaal. De komisch (bedoelde) films Les Profs lokten respectievelijk 4 en 3,3 miljoen kijkers in Frankrijk. Dokus de Leerling 1,5 miljoen en 1 miljoen. En dat zijn de betere cijfers om in Frankrijk tenminste mee uit de kosten te komen.

De verfilming van Alleen haalde slechts ietsje meer dan 350.000 kijkers, Tamara een kleine 800.000, De Kleine Spirou 463.000, de animatiefilm Zombillennium een ontgoochelende 256.000 en twee weken na de release van Robbedoes en Kwabbernoot blijft die steken op voorlopig 210.000 kijkers.

Die Van Guust Flater moet nog uitkomen en er zijn ook projecten rond onder meer Kid Paddle.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...