Ga naar inhoud

Stripverfilmingen


mojo

Recommended Posts

Allemaal films die ik meestal wel heb maar nog moet bekijken, blijkbaar val ik ook ergens in dat "grote publiek".

 

2001 en Starship Troopers hebben het goed gedaan aan de kassa voor zover ik weet (ik heb luidop zitten lachen in de zaal bij Starship Troopers), Cloud Atlas vond ik ook nogal een verwarrend verhaal die nergens naartoe ging. Idem voor Project T, vond het een slechte jeugd-sf-film vol gaten die verdiend flopte maar anderen vinden het dan weer wel een goeie film.

 

Laat ons hopen dat Ravian wel wat succes zal hebben, de preview van op Comicon werd alvast goed onthaald.

Link naar reactie

Allemaal films die ik meestal wel heb maar nog moet bekijken, blijkbaar val ik ook ergens in dat "grote publiek".

 

Och, je kent ze tenminste en hebt ze zelf gekocht :) Voor meer tips kun je je beter richten tot Gojira, Spawn999, Panzer, Zwendel... mensen die wel verstand hebben van zaken :)

 

Persoonlijk hoop ik ook dat Ravian het goed gaat doen, maar met zo'n groot budget blijft het natuurlijk een risico. Maar tegenwoordig geldt dat zelfs voor films met Batman en Superman...

Link naar reactie

Tijdens NYCC zijn enkele scenes getoond uit de Valerian verfilming. Geen beelden, maar wel een beschrijving via de onderstaande link.

 

http://comicbook.com/2016/10/07/valerian-movie-preview-footage-nycc/

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Vandaag gaat de eerste trailer live van Valerian. Via onderstaande link al enkele beelden uit de trailer, production art en een filmposter. Een interview met Besson verschijnt later wanneer de trailer er is.

 

http://www.aintitcool.com/node/76698

 

cwwlqa_usaamuer.jpg-large_large.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Och, je kent ze tenminste en hebt ze zelf gekocht :) Voor meer tips kun je je beter richten tot Gojira, Spawn999, Panzer, Zwendel... mensen die wel verstand hebben van zaken :)

 

Persoonlijk hoop ik ook dat Ravian het goed gaat doen, maar met zo'n groot budget blijft het natuurlijk een risico. Maar tegenwoordig geldt dat zelfs voor films met Batman en Superman...

Dank je! ;-)

Link naar reactie

 

Ik weet niet hoe Twelve Monkey's (één van mijn favoriete films ooit) het deed aan de box-office, maar altijd als ik over die film begin weten de meeste mensen niet waar ik het over heb, dus...

 

 

 

Ik weet de datum niet meer, maar ik heb die heel toevallig voor de eerste keer gezien op de dag dat dat virus uitbrak. Was een beetje freaky. :e004:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vandaag gaat de eerste trailer live van Valerian. Via onderstaande link al enkele beelden uit de trailer, production art en een filmposter. Een interview met Besson verschijnt later wanneer de trailer er is.

 

http://www.aintitcool.com/node/76698

 

cwwlqa_usaamuer.jpg-large_large.jpeg

 

Nu Live op Twitter voor de geinteresseerden

 

https://twitter.com/ValerianMovie/status/796730544998535168

 

Trailer

 

https://youtu.be/NNrK7xVG3PM

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Trailer voor Ghost in the Shell.

 

https://youtu.be/G4VmJcZR0Yg

 

Het is een goeie week voor Sci Fi trailers. Ik kijk er naar uit.

Een aantal scènes uit de trailer komen overeen met de animatiefilm. Maar lang niet alles. 

Ik ben nieuwsgierig naar het einde, zouden de makers trouw zijn gebleven aan het origineel? 

Eigenlijk wel grappig dat ze de hoofdactrice een Japans kapsel hebben gegeven. 

Benieuwd of deze film werkt. 

Link naar reactie

Onderstaande gaat niet over een stripverfilming maar 'k vond niet direct een ander geschikt draadje.

 

Fragment uit "De laatste mammoet" (2006) van Luc Devos zaliger.

post-197-0-13243800-1479467648_thumb.jpg

post-197-0-80338900-1479467648_thumb.jpg

 

Deed me erg denken aan de volgende scene uit het Jommeke-verhaal "De purperen pillen" van Jef Nys.

post-197-0-13639200-1479467646_thumb.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Laat ons hopen dat Ravian wel wat succes zal hebben, de preview van op Comicon werd alvast goed onthaald.

Trailer is goed.

Ik heb ergens een recensie gevonden die beweert dat George Lucas voor zijn Star Wars veel uit Ravian zou hebben gehaald, en er werden enkele afbeeldingen uit de strips naast dia's uit de film als bewijs naast gelegd.

Of het klopt, weet ik niet, maar het lijkt meer dan een loze bewering.

Link naar reactie

Onderstaande gaat niet over een stripverfilming maar 'k vond niet direct een ander geschikt draadje.

 

Fragment uit "De laatste mammoet" (2006) van Luc Devos zaliger.

attachicon.gifscannen0003.jpg

attachicon.gifscannen0004.jpg

 

Deed me erg denken aan de volgende scene uit het Jommeke-verhaal "De purperen pillen" van Jef Nys.

attachicon.gifscannen0002.jpg

De eerste barst in de legende van hoe-heet-ie-ook-weer?

Link naar reactie

Scarlett Johanson? Waarom hebben ze haar anders in Ghost of the Shell gestoken?

Maar ik geef toe: ze valt nogal kort uit om groot te worden genoemd. ^_^

Uiteraard houdt het publiek wel van herkenbaarheid, maar men zegt toch niet meer "Ik ga naar de nieuwe met Johanson kijken" zoals dat vroeger werd gedaan bij bv. Marilyn Monroe, James Stewart of Henry Fonda.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Woensdag 22/3 om 20:30 op NPO3: de terugkeer van de wespendief

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Op 18/11/2016 om 13:04, Peter Motte zei:

Ik heb ergens een recensie gevonden die beweert dat George Lucas voor zijn Star Wars veel uit Ravian zou hebben gehaald, en er werden enkele afbeeldingen uit de strips naast dia's uit de film als bewijs naast gelegd.

Of het klopt, weet ik niet, maar het lijkt meer dan een loze bewering.

Nee, da's effectief waar.

Link naar reactie

Toevallig zag ik gisteren Barbarella (nog een keer). Viel eigenlijk een beetje tegen qua verhaal en productieaspecten. Het was meer een lange aflevering van Star Trek dan een film op het niveau van Star Wars, maar als ik die Valerian-trailers zie kan ik me wel inbeelden hoe een Barbarella-film anno nu er zou kunnen uitzien.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Tom B zei:

Toevallig zag ik gisteren Barbarella (nog een keer). Viel eigenlijk een beetje tegen qua verhaal en productieaspecten. Het was meer een lange aflevering van Star Trek dan een film op het niveau van Star Wars, maar als ik die Valerian-trailers zie kan ik me wel inbeelden hoe een Barbarella-film anno nu er zou kunnen uitzien.

Barbarella is geen sf film maar hippie psychedellica ;)

Link naar reactie
Op 17/3/2017 om 11:49, Jason Fly zei:

Woensdag 22/3 om 20:30 op NPO3: de terugkeer van de wespendief

 

Ik heb hem nu ook gezien. Goede film (strip niet gelezen), maar ik stel mij dezelfde vraag als bij Revolutionary Road:

Waarom wil je daar naar kijken? Om depressief te worden?

 

Sterkt mij in mijn overtuiging om gewoon fun dingen te lezen (en te bekijken).

In dat verband Avengers: Apocalypse ook juist gezien. Slaat op niets, onnozel van hier tot ginderachter maar big fun :e005:

Link naar reactie
13 minuten geleden, Zwendel zei:

 

Ik heb hem nu ook gezien. Goede film (strip niet gelezen), maar ik stel mij dezelfde vraag als bij Revolutionary Road:

Waarom wil je daar naar kijken? Om depressief te worden?

 

Sterkt mij in mijn overtuiging om gewoon fun dingen te lezen (en te bekijken).

In dat verband Avengers: Apocalypse ook juist gezien. Slaat op niets, onnozel van hier tot ginderachter maar big fun :e005:

X-Men: Apocalypse? ;)

Link naar reactie
Op woensdag 29 maart 2017 om 20:36, Tom B zei:

En Valerian niet?

Ze hebben er zelfs muziek van The Beatles op gezet.

Gecoverde muziek van The Beatles, ja.  Er wordt immers nooit originele Beatlesmuziek in films gebruikt.  Net zoals je nooit originele Beatlesmuziek zal vinden op verzamelplaten waar verschillende artiesten op voorkomen.

Beetje Moulinsart-achtig.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...