Ga naar inhoud

Stripverfilmingen


mojo

Recommended Posts

Ik heb de film Gaston Lagaffe / Guust Flater gezien. In tegenstelling tot de dvd van Klein Robbe is deze dvd wel in de originele Franse versie (met ondertitels) te zien. Ik stond huiverig tegenover deze bewerking van 1 van mijn favoriete strips maar hij is toch enigszins meegevallen. Guust werkt in deze film niet bij de redactie van Spirou/Robbedoes maar bij een internetbedrijf dat het nutteloze weer nuttig maakt. Gelukkig kloppen de namen van Guust's collega's en vrienden (Joost-van-Smith-aan-de-overkant en Bertje Blunder) wel en ook de (meeste) uitvindingen en uitdrukkingen uit de strip zijn correct (Nou Moe en Gretvrdrie).

De acteur die Guust speelt doet zijn best maar de echte Guust blijft voor mij toch diegene getekend door Franquin. De regisseur zelf speelt Pruimpit.

Of de film geslaagd is durf ik niet meteen te zeggen (dat laat ik aan U zelf over) maar ik heb toch enkele keren gelachen.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb de Guust-film gisteren ook gezien. En ik denk dat we toch mogen spreken van een redelijk geslaagde transformatie naar het witte doek en de tegenwoordige tijd. De humor en personages van Franquin blijven als een paal overeind staan (en dat hebben mijn lachspieren geweten), maar ook het verhaal zit goed in elkaar zonder dat het heel bijzonder is terwijl het wel de gekende situaties aan elkaar verbind en enkele vragen oplost. Er zijn kleine veranderingen aangebracht waardoor het misschien eerder een 'geïnspireerd door' film zou kunnen zijn, maar wie daardoorheen kijkt zal zich denk ik wel amuseren met de fratsen van Guust en (in grotere mate) Pruimpit.

 

@werner: Kleine opmerking bij je review, in één aflevering horen we om welke contracten het gaat. Namelijk om die van een nieuw te bouwen redactie. En dat is ook wel nodig.

 

Overigens zag ik ook Valerian. Schitterend gemaakt en ook het verhaal is de moeite, helaas tot het gedeelte rond Rihanna. Daar ontspoort de film verhaaltechnisch nét teveel om het Besson volledig te kunnen vergeven.

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 7 months later...

En zeker omdat het is zoals Jeff Smith het zélf wil.  Handgetekende animatie en in delen, dus verschillende seizoenen. :)  Een geluk dat die man zo lang voet bij stuk gehouden heeft.  De verfilming door Nickelodeon destijds, met muziek van Britney Spears (zou wou de studio het), dat zou toch écht niet gewerkt hebben.  Bij Warner Bros werd hij meteen de deur gewezen toen hij nadrukkelijk zei dat hij geen popsong in de film wou.  En bij Paramount zou er een budget van 12 miljoen dollar vrij gemaakt worden, maar dan wel als er een song van Britney Spears of NSYNC zou aangehangen worden.  Lol.

Soms ben ik Netflix erg dankbaar.  De investeringen die zij de laatste tijd doen wat animatie betreft, daar neem ik mijn hoedje voor af.  Ze willen het ook altijd 'juist' doen.  Er komt nog wel wat moois aan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 11 months later...
  • 4 weeks later...

aankondiging van de cast van de Netflix adaptatie van Neil Gaiman's The Sandman

 

image.thumb.png.6eef1f7e56095baa7138abf0f7be0cb2.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De meisjessmurfen van The Lost Village zitten er ook in.

 

"The first season consists of 52 episodes of 11 minutes each and features all beloved characters from the classic – Papa Smurf, Smurfette, Brainy, Hefty, Clumsy and others – as well as new female characters, the Smurf girls."

 

bron: https://mipblog.com/2020/11/how-were-bringing-the-smurfs-back-to-tv-30-years-later-interview-with-nele-de-wilde-imps-peyo-productions/

 

afbeelding.thumb.png.67c39468376f6a04246ed38a8d75b0e1.png

Link naar reactie
  • 2 years later...

Ik had ooit eens een draadje aangemaakt voor stripverfilmingen dacht ik, maar ik vind het niet terug. Mag altijd gemerged worden.

 

Poster voor de Killer, de Netflix verfilming door David Fincher van de gelijknamige reeks van Matz en Jacamon.

 

F4mXV8wWgAAKKDS?format=jpg&name=4096x409

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
On 8/28/2023 at 1:27 PM, mojo said:

Ik had ooit eens een draadje aangemaakt voor stripverfilmingen dacht ik, maar ik vind het niet terug. Mag altijd gemerged worden.

 

Poster voor de Killer, de Netflix verfilming door David Fincher van de gelijknamige reeks van Matz en Jacamon.

 

F4mXV8wWgAAKKDS?format=jpg&name=4096x409

Jammer dat hij niet het haar heeft van de originele acteur.

 

 

IMG_0646.jpeg

 

 

 

Link naar reactie

oorspronkelijk draadje teruggevonden nadat Bonte de zoekinstellingen iets heeft aangepast. Mss mergen?

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...