Ga naar inhoud

boekenbeurs Antwerpen 2017


Recommended Posts

op 1/11: Hermann

op 11/11: Olivier Cinna

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Maarten Vande Wiele op 29/10

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Signeersessies Ballon Books (Bron: FB-pagina van Striptiek, even hier plaatsen voor mensen zonder FB)

  22780617_1148807135220230_28737965792535

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

HBL heeft blijkbaar ook een stand, maar de info-fiche is volledig blanco. Iemand meer info?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
15 uren geleden, Jason Fly zei:

HBL heeft blijkbaar ook een stand, maar de info-fiche is volledig blanco. Iemand meer info?

Zoek bij Pinceel:

 

Signeersessies

 

ZO29OKT

Patrick Cornelis14:00 - 16:00

Kim Duchateau14:00 - 16:00

Marcel Ruijters14:00 - 16:00

Robert van der Kroft16:00 - 18:00

Simon Spruyt16:00 - 18:00

 

ZA04NOV

Lectrr14:00 - 16:00

Ben Seys14:00 - 16:00

Patrick Van Oppen14:00 - 18:00

Sytse Algera14:00 - 18:00

Erwin Sels16:00 - 18:00

 

ZO05NOV

Kristof Spaey14:00 - 16:00

Marc Legendre14:00 - 16:00

Patrick Cornelis14:00 - 16:00

Kim Duchateau14:00 - 16:00

Ivan Petrus Adriaenssens16:00 - 18:00

Maarten Vande Wiele16:00 - 18:00

Ward Zwart16:00 - 18:00

 

DO09NOV

Lukas Verstraete16:00 - 18:00

Ivan Petrus Adriaenssens16:00 - 18:00

 

ZA11NOV

Frodo De Decker14:00 - 16:00

Marc Legendre14:00 - 16:00

Peter Nuyten14:00 - 16:00

Willem Ritstier14:00 - 16:00

Patrick Van Oppen16:00 - 18:00

Sytse Algera16:00 - 18:00

Ilah16:00 - 18:00

Nele Seys16:00 - 18:00

Ludwig Lemaire16:00 - 18:00

Link naar reactie
1 uur terug, velden8 zei:

En, nog iemand een tekening van Franq ontvangen gisteren op de boekenbeurs?

Of was het een stempel?

 

Vermoedelijk was het niet druk op een middag op een doordeweekse dag, maar het was een beetje een moeilijke beslissing: reis ik af naar de boekenbeurs voor een dedi of voor een stempel? Vooral omdat er verder helemaal niets te doen was op de Boekenbeurs.

Link naar reactie
9 uren geleden, Tweetie zei:

Tegenwoordig is het " What happens in Vegas Antwerp, goes all over the world...."

IT humor? Net zo droevig als een bezoek aan de boekenbeurs. Voor de bezoekers van deze site incluis mijzelf niet meer de moeite waard. 

Nooit gedacht maar ik denk nu met enige weemoed aan de levensgevaarlijke toestanden van het vorige bezoek van Francq. Doorgangen waren niet berekend op de massa.

Link naar reactie
13 uren geleden, Tweetie zei:

Maar je hebt toch een interview gedaan? Wilde Francq zelfs voor een interviewer geen tekening maken?

Dat heb ik zelfs niet gevraagd. Ik heb exact 31 minuten* tijd gekregen voor het interview en daarna kwam de volgende. Dan ga je geen tijd verliezen om zelfs een tekening te vragen. Ik ben netjes gaan aanschuiven voor mijn stempel op de beurs zelf.  

 

* Gelukkig was er nog een krant die verstek gegeven had :-) 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Toch eventjes benadrukken dat Wouter niet op interview trekt met het doel om aan handtekeningen te raken.

Ik zeg ook niet dat de reden is om interviews te gaan doen.

Maar je hebt in ieder geval een beetje een band met de geïnterviewde en bent niet het zoveelste naamloze gezicht uit de rij. En je bent een beetje uit het zicht van de anderen, dus kan hij iets extras doen zonder dat hij verplicht is om het voor de hele rij te gaan doen.

Link naar reactie

Goh, er is nog een interviewer geweest, voor een grote krant, die praktisch een hele stripreeks bij zich had om te laten signeren als hij ging interviewen. Loisel durft ook al eens vragen of het werkelijk om een interview is te doen of om een privésigneersessie. 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kontiki zei:

Goh, er is nog een interviewer geweest, voor een grote krant, die praktisch een hele stripreeks bij zich had om te laten signeren als hij ging interviewen. Loisel durft ook al eens vragen of het werkelijk om een interview is te doen of om een privésigneersessie. 

Mensen die met stripauteurs willen praten zijn natuurlijk ook stripliefhebber, dus ik kan me voorstellen dat die om een tekening vragen. Als je het niet vraagt, krijg je niks en achteraf heb je misschien veel spijt dat je het niet durfde te vragen.
En als de tekenaar gewoon kan praten onder het tekenen, moet het ook samen kunnen gaan.
Misschien zorgt het ook wel voor lovende recensies. :e005: 

Maar een hele stripreeks meenemen voor een interview gaat wel ver.    

Link naar reactie
7 uren geleden, Kool Thing zei:

Dat heb ik zelfs niet gevraagd. Ik heb exact 31 minuten* tijd gekregen voor het interview en daarna kwam de volgende. Dan ga je geen tijd verliezen om zelfs een tekening te vragen. Ik ben netjes gaan aanschuiven voor mijn stempel op de beurs zelf.  

 

* Gelukkig was er nog een krant die verstek gegeven had :-) 

Voor maar 31 minuten, heb je er nog een lang interview van gemaakt.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Tweetie zei:

Mensen die met stripauteurs willen praten zijn natuurlijk ook stripliefhebber, dus ik kan me voorstellen dat die om een tekening vragen. Als je het niet vraagt, krijg je niks en achteraf heb je misschien veel spijt dat je het niet durfde te vragen.
En als de tekenaar gewoon kan praten onder het tekenen, moet het ook samen kunnen gaan.
Misschien zorgt het ook wel voor lovende recensies. :e005: 

Maar een hele stripreeks meenemen voor een interview gaat wel ver.    

 

De meeste tekenaars stellen het zelf voor als er niemand meer achter hen komt. Sommige persmomenten zijn lopende bandwerk. Stellen ze het zelf niet voor, dan is het maar zo. Ik doe geen interview voor een tekening. Dat is er de plaats niet voor en de schaarse tijd moet je dan optimaal gebruiken. Ik herinner me nog iemand die ook 8 (!) minuten kreeg bij Conrad en er 4 minuten voor zichzelf gebruikte om een Asterix-tekening te vragen. Zijn volledige interview bestond uit links en rechts geplukte citaten. Mijn niet gecensureerde mening hierover bespaar ik je. 

 

Van sommige tekenaars weet je d'office dat ze niets tekenen ( bv. Frank Pé ). Sommige vonden een interview zo leuk dat ze spontaan iets tekenden ( Mezières, Larcenet,... ). Sommige waren zo op hun tenen getrapt tijdens het interview dat ik al blij mocht zijn dat ik nog een extra vraag mocht stellen ( den Ros... ). Ik heb nog maar één keer gehad dat iemand wou tekenen tijdens een interview ( Pellé ). Op zo'n moment ben je blij dat je een lang interview had.      

  

Maar eerlijk gezegd voor de tekening moet je echt geen interviews doen. 30 minuten tape is ongeveer 7 A4's getypte tekst waar ik 7 uur aanzit. Een lang interview zoals Grenson of Pieter De poortere is al snel het dubbele van de tijd. En dan reken ik de voorbereiding niet mee ( alles herlezen, andere interviews nalezen en/of bekijken, vragen bedenken, rijtijd,... ). Voor die tekening moet je het echt niet doen.   

 

Voor de band met de tekenaar moet je het ook niet doen. Je bent voor hen een van de vele. Drie maanden na een supertof ( allez, vond ik zelf ) interview met Zidrou herkende hij me niet meer. Alles is relatief :) 

 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
28 minuten geleden, Kool Thing zei:

 

Ik herinner me nog iemand die ook 8 (!) minuten kreeg bij Conrad en er 4 minuten voor zichzelf gebruikte om een Asterix-tekening te vragen. Zijn volledige interview bestond uit links en rechts geplukte citaten. Mijn niet gecensureerde mening hierover bespaar ik je. 

Hij heeft in ieder geval mijn bewondering: :e005:

Maar in ieder geval had iedereen uiteindelijk wat hij wilde:

* De interviewer had een tekening

* De geïnterviewde kwam in de krant met een stukje over z'n boek. Die komt natuurlijk niet om interviews te geven, maar om boeken te verkopen.
* En de lezer kreeg een interview. Dat het elders bij elkaar geraapt was doet er in feite niet toe. In die paar luttele minuten kun toch geen zinnig interview doen.   

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

 In die paar luttele minuten kun toch geen zinnig interview doen.   

Mmm, in 10 minuten kan je toch wel iets doen.  : http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Didier-Conrad.pdf

 

PS Die foto van de dedi was door onze fotograaf getrokken van die kerel die ik btw nooit meer ben tegengekomen op een interviewsessie.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
27 minuten geleden, Kontiki zei:

Maar ik ben je dankbaar hoor, Wouter ;-)

Dat weet ik wel, lieve baas. :-)

 

Hoh interviews afnemen is voor mij iets waar ik nog steeds iedere keer bij bijleer ( ook dit moet je regisseren en soms word je door de interviewee geregisseerd ). Ik doe het graag want de tekenaars die ik mag interviewen, boeien me echt. Ik leer steeds bij over de 9de Kunst en mijn respect voor het beroep van tekenaars wordt per interview groter en groter. Dit staat los van de mens en het moment van het interview. 

Het jammere is dat het zoveel tijd kost om alles uit te typen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...