Ga naar inhoud

Red Rider


Martin

Recommended Posts

Vanavond is er de voorstelling van de nieuwe stripreeks Red Rider in Contrair te Antwerpen.

Dat is naast het Red Star Museum.

De inkom bedraagt 10€, en daar krijg je ook het eerste album bij.

Het Red Fest begint om 18.30 uur, en de concerten beginnen om 20 uur.

 

OFFICIAL RELEASE PARTY

The best comic artists & the best musicians unite @Contrair to offer you REDFEST!

Buy a ticket, 
join the party & we’ll give you the first part of the Red Rider comic.

*** LINE UP *** 
HANDKERCHIEF (http://www.handkerchiefmusic.com/)
TANGLED HORNS (http://www.tangledhorns.com/)

DJ HUSH HEFNER

 

RR.jpg

RF.jpg

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
10 hours ago, Kontiki said:

Je zal niet lang moeten wachten, deel 2 verschijnt al over een maand, een maand later gevolgd door deel 3. En dan valt er af te wachten of er een tweede cyclus verschijnt, hé.

 

Hoe dat in elkaar zit lees je eerstdaags in een interview op stripspeciaalzaak!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
38 minutes ago, marioboon said:

De concurrentie heeft wel serieus zijn best gedaan om het openingsfeestje te saboteren!

http://www.gva.be/cnt/dmf20171012_03127651/oproep-miserie-alom-in-en-rond-antwerpen-hoe-lang-hebt-u-in-de-file-gestaan

 

Vandaar dat Stedho niet aan het interview voor Stripspeciaalzaak.be kon deelnemen.

Maar Lectrr heeft voluit de honeurs waargenomen.

Stedho komt bij album 2 wel aan bod.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Juist terug van het Redfest. Aldaar veel bekenden tegengekomen en talloze gesprekken gehad.

Er waren ook drie concerten. De eertse twee concerten heb ik een tijdje aangezien. Niet slecht, maar ik ken betere amateurgroepjes.

Terwijl de derde groep speelde werd ik door allerlei personen gegijzeld om uitgebreid mijn mening over het Red Rider album te geven. Ondertussen kwamen af en toe vlagen muziek van die groep vanuit de naastgelegen concertzaal binnengewaaid, en die klonk echt wel naar mijn meug. Maar toen ik eindelijk naar die zaal kon gaan, hadden ze juist hun laastste noot gespeeld. Jammer genoeg kan ik daarom voor de muziek van deze avond maar 2/10 toekennen.

Maar op gebied van durf om een dergelijke ruige avond te organiseren geef ik een 8/10. En dat is helemaal de verdienste van stripuitgever Johan Desmet. Die houdt het indertussen reeds 10 jaar vol bij de uitgeverij, en dat is volgens mij een mijlenver record.

Ik heb er aan gehouden om Johan dit persoonlijk mede te delen. Die man moeten ze een levenslang contract aanbieden!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Goeie punten aan Red Rider

1. Fantastische tekeningen

2. Interessante set-up

Slechte punten aan Red Rider

1. Het is nog teveel een set-up. Er gebeurt meer dan genoeg in, maar zodra het verhaal begint is de strip op zijn einde. Maar binnen een maand staat het vervolg daar alweer, dus ik moet ook niet echt klagen.

Link naar reactie

Het eerste deel is inderdaad een setup, maar er worden voldoende zaken opgestart zodat ik wel geïnteresseerd ben om deel 2 te lezen.

 

Voor de lancering van Red Rider zal er op FACTS ook een exclusieve serigraph beschikbaar zijn gesigneerd door de Stedho & Lectrr. Hoog kwalitatieve druk op kwalitaitef papier. Deze is gelimiteerd tot 100 stuks en kost 50€

RED_zeefdruk-1-670x941.jpg

Link naar reactie

Binnenkort kunnen jullie op stripspeciaalzaak.be het interview lezen dat ik met scenarist Lectrr had.

Daarin worden een aantal zaken in dit eerste album toegelicht. Het interview was nochtans gepland met ook tekenaar Stedho erbij. Maar verkeersopstoppingen gooiden roet in het eten, en toen na meer dan een uur hij er nog niet was, heb ik beslist om het interviewmet  alleen Lectrr te doen.

Toen Stedho na het interview arriveerde, heb ik met hem afgesproken om hem te interviewen wanneer het tweede album verschenen is.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Amoras, J.Rom, Fanny K en nu Red Ryder ... De scenaristen bij De Standaard blijven uit hetzelfde vaatje tappen of ze hebben dezelfde cursus gevolgd. Er mag nu wel eens een boeiend avonturenverhaal genre Blake & Mortimer, LLargo Winch, Thorgal... volgen ipv telkens weer een deprimerende setting met onze helden aan de rand van de maatschappij.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Martin zei:

Ik denk dat je die andere spin offs niet kan vergelijken met de Red Ryder.

Dit is een prachtig album met een sterk verhaal en bijpassende tekeningen. De reeks heeft klasse genoeg om bijvoorbeeld ook in Frankrijk verkocht te worden!

Waarom zou je ze in godsnaam niet kunnen vergelijken? Hebben die andere geen sterk verhaal en bijpassende tekeningen? De fans van Amoras gaan het graag horen. Of vind je dit echt zoveel beter dan alle andere spin-offs? Zou je dat ook vinden indien dit geen spin-off van De Rode Ridder zou zijn? Want laten we eerlijk zijn: alles wat ook maar een beetje met de Rode Ridder te maken heeft vind jij geweldig. Ook al zijn er enorme niveauverschillen tussen het slechtste en het beste van de Rode Ridder.

 

Heeft dit album écht meer buitenlands potentieel dan die andere reeksen? Amoras ligt misschien wat moeilijker, omdat je toch enige voorkennis van de personages moet hebben, maar bij J-Rom en Fanny K moet dat even gemakkelijk kunnen als bij Red Rider (de tekenaars daarvan werken sowieso al internationaal). Ironisch genoeg is Amoras momenteel het enige waarvan effectief een Franse versie bestaat.

 

Dit is inderdaad een nieuwe versie van een bekende reeks met, zoals Lefranc dat omschrijft "een deprimerende setting met onze helden aan de rand van de maatschappij.". En dat geldt inderdaad voor alle andere recente Standaard spin-offs. Perfect vergelijkbaar dus wat dat betreft.

Link naar reactie
22 uren geleden, Lefranc zei:

Amoras, J.Rom, Fanny K en nu Red Ryder ... De scenaristen bij De Standaard blijven uit hetzelfde vaatje tappen of ze hebben dezelfde cursus gevolgd. Er mag nu wel eens een boeiend avonturenverhaal genre Blake & Mortimer, Largo Winch, Thorgal... volgen ipv telkens weer een deprimerende setting met onze helden aan de rand van de maatschappij.

Ongeacht wat ik nu van die titels vind kan ik mij wel in vinden in deze opmerking. Ondanks dat ik graag al eens iets donker en hard lees, wordt dat bij een reboot/spin-off iets te vaak geforceerd (zie ook Hollywood).

Al vind ik dat deprimerende tot nu toe wel meevallen in het geval van Red Rider. Het heeft een heerlijke pulpy feel.

Link naar reactie
Op 12-10-2017 om 14:50, Kontiki zei:

 En dan valt er af te wachten of er een tweede cyclus verschijnt, hé.

yes please, zeg ik NU al :)
Erg sterke start!

23 uren geleden, devilcreator zei:

 

Voor de lancering van Red Rider zal er op FACTS ook een exclusieve serigraph beschikbaar zijn gesigneerd door de Stedho & Lectrr. Hoog kwalitatieve druk op kwalitaitef papier. Deze is gelimiteerd tot 100 stuks en kost 50€

 

mooi inititatief en weer een nieuw woord geleerd... serigraph ...
Even googlen dus

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
16 hours ago, Chimi said:

Ongeacht wat ik nu van die titels vindt kan ik mij wel in vinden in deze opmerking. Ondanks dat ik graag al eens iets donker en hard lees, wordt dat bij een reboot/spin-off iets te vaak geforceerd (zie ook Hollywood).

Al vind ik dat tot nu toe wel meevallen in het geval van Red Rider. Het heeft een heerlijke pulpy feel.

 

Helemaal akkoord, Chimi!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Op 14-10-2017 om 16:39, Bonte zei:

Ik denk niet dat het een echte zeefdruk zal zijn.

 

Hallo Peter, ik heb de zeefdruk laten maken en kan verzekeren dat het een zeefdruk is.

Al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat het de nieuwe techniek digigraph is (ontwikkeld door Epson) waardoor we zeefdrukken kunnen maken met meer gradient. Een echte zeefdruk zou een enorm slecht resultaat gegeven hebben.

 

Ze zijn gisteren gesigneerd door Lectrr & Stedho en ze waren beide zeer tevreden over de kwaliteit.

Het is een niveau hoger dan de reguliere prints die verkocht worden.

 

Het is ook gedrukt op Hahnemule 308gr.

Link naar reactie

Ah, dan is het een Digigraph in plaats van een Serigraph. :)

 

Welja, ik vond het al een ontwerp die helemaal niet past om een zeefdruk van te maken, de techniek leent zich gewoon niet tot gedetailleerde kleurovergangen. Een Digigraph is in feite een hoge kwaliteit print die ontwikkeld is voor kunstdruk, dat lijkt me inderdaad een beter systeem en even luxueus.

Link naar reactie
20 uren geleden, Bonte zei:

Ah, dan is het een Digigraph in plaats van een Serigraph. :)

 

Welja, ik vond het al een ontwerp die helemaal niet past om een zeefdruk van te maken, de techniek leent zich gewoon niet tot gedetailleerde kleurovergangen. Een Digigraph is in feite een hoge kwaliteit print die ontwikkeld is voor kunstdruk, dat lijkt me inderdaad een beter systeem en even luxueus.

inderdaad, maar beide termen worden vaak door elkaar gebruikt.

En het woord serigraph is meer gekend bij de verzamelaars dan digigraph.

Link naar reactie
15 minutes ago, devilcreator said:

inderdaad, maar beide termen worden vaak door elkaar gebruikt.

En het woord serigraph is meer gekend bij de verzamelaars dan digigraph.

 

Het woord digigraph geeft ook duidelijk aan dat het gewoon om een ink-jet print op kunstenaarspapier gaat. Dat zal ook wel een reden zijn waarom men liever serigraph gebruikt. Men zal nooit het omgekeerde doen: een zeefdruk aanprijzen als een digigraph of giclee print.

Link naar reactie

neen, maar ik hou van Steven :)


En dan ga ik zowaar overwegen om er 250 km voor te reizen. Moet even zien of me dat lukt met al mijn werkzaamheden (waaronder opzetten eigen beurs) en gezin, maar ik ga er minimaal naar kijken in mijn agenda!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, boomvavavoom zei:

neen, maar ik hou van Steven :)


En dan ga ik zowaar overwegen om er 250 km voor te reizen. Moet even zien of me dat lukt met al mijn werkzaamheden (waaronder opzetten eigen beurs) en gezin, maar ik ga er minimaal naar kijken in mijn agenda!!

Dat is pas liefde.

Link naar reactie

Vanmiddag (eindelijk) gelezen:

 

Verrast door de vlotheid en goede dialogen. De esotherische hoofdplot is mijn ding niet maar daar kunnen de auteurs niet aan doen. Stedho tekent 'vuiler' dan vroeger maar dat past wel bij de sfeer. Net zoals bij Fanny K. vind ik de link met de Rode Ridder wel heel marketingachtig. Het is momenteel meer James Healer :). Ik heb het wat lastig met de kapstok onder wat de strip verkocht wordt en voor mij doet dat zelfs afbreuk aan de leeservaring. Een RR is een pulp/WC-lees-strip en dit is (gelukkig) veel gelaagder en geconcentreerder. 

 

Wel heel goede zet om alles kort na elkaar uit te brengen. Deel 1 is zo inleidend dat je zelfs niet kan zeggen of dit mega wordt. Afwachten dus of de klaroenen mogen bovengehaald worden.   

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...