Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Martin

Red Rider

Recommended Posts

7 hours ago, esteban² said:

On-topic : Ik heb RED RIDER uit nieuwsgierigheid op de Kerstlijst gezet. :) 

Nog zo lang wachten? Waarom jezelf kwellen? Of is het omdat je dan ineens de volledige trilogie kan krijgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lang verhaal kort (staat ik '5 strips van je leven' topic), ik heb zelden dagen waarop zichtproblemen en dergelijke het leesplezier niet in de weg staan, dus de inhaalstapel is toch al gigantisch. Niets is dringend. :) En meteen alle 3 de delen, das mooi meegenomen. Hèhè.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Martin zei:

Nog zo lang wachten? Waarom jezelf kwellen? Of is het omdat je dan ineens de volledige trilogie kan krijgen?

Deze week ook pas de twee delen aangeschaft. Nu twijfel ik om te wachten en in december de volledige trilogie in één keer te lezen of toch de twee delen nu al te verslinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, acor zei:

Deze week ook pas de twee delen aangeschaft. Nu twijfel ik om te wachten en in december de volledige trilogie in één keer te lezen of toch de twee delen nu al te verslinden.

2

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 hours ago, acor said:

Indien je niet op hete kolen zit om de eerste twee delen te lezen, denk ik dat je beter wacht tot het derde deel ook verschenen is. Dat zal het beste leesplezier zijn, Acor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
57 minuten geleden, lukoste zei:

Vond em beter dan deel 1.

Ik zag al aan het doorbladeren van deel 2 dat deel 1 een te lange inleiding was die  me niet optimaal beviel. Nu knalt het pas echt goed los. Al goed dat deel 2 zo snel na deel 1 verschijnt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zojuist, Kontiki zei:

Ik zag al aan het doorbladeren van deel 2 dat deel 1 een te lange inleiding was die  me niet optimaal beviel. Nu knalt het pas echt goed los. Al goed dat deel 2 zo snel na deel 1 verschijnt.

ben heel benieuwd. heb hem nog niet kunnen kopen en vandaag is alles dicht

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is een zeeeeer goed interview, heel interessante antwoorden. Chapeau!

Wat Red Rider betreft: op dit moment enkel deel 1 gelezen en dat smaakte naar meer. Tekenstijl Stedho is wel niet al te commercieel, dus ik hoop dat dit zich niet vertaald in lage verkoopcijfers. 3 delen ineens is risico voor de uitgeverij, maar vind ik naar de lezers toe een zeer fijne strategie: je bent zeker dat je een afgerond verhaal hebt en dat het dus niet na 1 deel stopgezet kan worden. Ook heel erg goed van die dan zo kort na elkaar uit te brengen. 

Voor degenen die Ooievarken van Stedho nog niet in huis moesten hebben: niet laten afschrikken door dat het tekstloos is, voor mij één van de beste strips in m'n collectie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, SPeeDy zei:

3 delen ineens is risico voor de uitgeverij, maar vind ik naar de lezers toe een zeer fijne strategie: je bent zeker dat je een afgerond verhaal hebt en dat het dus niet na 1 deel stopgezet kan worden. Ook heel erg goed van die dan zo kort na elkaar uit te brengen. 

Alle delen van een miniserie kort na elkaar uitgebracht is inderdaad voor de lezer erg prettig.

Maar ik zie het risico voor de uitgever niet,. Volgens mij is het risico juist minder en zijn mensen minder snel geneigd om tussentijds af te haken als alle delen snel na elkaar verschijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat kan een uitgever bij een driedelige miniserie toch al niet. Als het eerste deel in de winkel ligt, zitten de auteurs meestal al in deel 2 of deel 3. Dus de grootste kosten voor deel 2 en misschien deel 3 zijn toch al gemaakt. 

Bovendien zal de reputatie van een uitgever een veel grote klap krijgen als hij met een miniserie stopt dan wanneer hij stopt met een "oneindige" serie.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎12‎/‎11‎/‎2017 om 14:07, Tweetie zei:

Alle delen van een miniserie kort na elkaar uitgebracht is inderdaad voor de lezer erg prettig.

Maar ik zie het risico voor de uitgever niet,. Volgens mij is het risico juist minder en zijn mensen minder snel geneigd om tussentijds af te haken als alle delen snel na elkaar verschijnen.

"Cash is king"! Je moet als uitgever eerst een hoop cash uitgeven om iedereen betalen, en pas helemaal op het einde heb je cash inflow. En dan heb je nog het probleem dat een eerste deel misschien toch helemaal niet aanslaat en zit je met een veel te grote voorraad. Maar zo'n korte cyclus van 3 albums moet wel kunnen vind ik. Bij Amoras met de 6 delen ligt dat alweer een stuk moeilijker.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind de eerste twee delen erg geslaagd. Heel fraai tekenwerk en een lekker pulpy verhaal. Het enige jammere (voor mij) is dat er gekozen is om John een tragisch achtergrondverhaal mee te geven. Wat mij betreft had John, net zoals de Rode Ridderverhalen die ik vroeger las, gewoon een dolende biker mogen zijn zonder verleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 hours ago, Kool Thing said:

Genoten van deel 2. Het is wel een echt puzzelwerkje geworden maar je ziet de bomen nog in het bos.  

Echt wel gaaf, he?

Dit tweede deel maakt de verwachtingen die na het eerste deel gesteld werden volledig waar.

Zelfs in die mate dat je De Zevende Scherf een aanloop mag beschouwen naar Teufelsberg.

En... morgen op stripspeciaalzaak.be het interview met Stedho!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen