Ga naar inhoud

Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con


Lecram

Recommended Posts

1 uur terug, Campesino zei:

Mijn mening:

Ik zou zeggen de uitholling van de stripdagen begint.

Naast een uitgeverij als Arboris....

Kleine auteurs blijven ook al weg vanwege de tafelprijzen.

Ook mijn mening. Belachelijk dat kleine auteurs moeten betalen om op de beurs te staan.

Een kleine bijdrage OK, maar je kunt toch niet niet verwachten dat iemand meer voor z'n tafel betaalt dan hij met tekeningen kan terugkrijgen? 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Lecram zei:

In het slechtste geval kunnen we met stripschapskaart gratis een comic con bezoeken 😅

In ieder geval een jaar, maar daarna? 

9 minuten geleden, Lecram zei:

DDB en Silvester zullen wss wel komen

Eerlijk gezegd verwacht ik maar een van de twee....

Als ze nu eens echt doorpakken zorgen ze ervoor dat de grote uitgevers komen......stand lombard dupuis glenat casterman dargaud standaard

Er was eens een organisator die.... :e005:

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:
2 uren geleden, Lecram zei:

DDB en Silvester zullen wss wel komen

Eerlijk gezegd verwacht ik maar een van de twee....

 

Als ik goed ben geïnformeerd komen ze allebei niet, maar misschien komen ze nog tot inzicht en nemen ze tekenaars mee.....

 

DLC komt ook al niet, heb ik me laten vertellen....

 

dus wie blijven er nog over, behalve HUM?

Link naar reactie

Uitgeverij Syndikaat zal deze keer ook niet aanwezig zijn op de Stripdagen/Dutch Comic Con in Utrecht.

Natuurlijk jammer maar wel degelijk te begrijpen met deze hoge standplaatskosten, ik zou ook voor deze keer Deventer kiezen. Goede vriendelijke beurs en tegelijk een leuk uitje in Deventer spreekt mij ook wel aan!

Link naar reactie
Op 19-1-2018 om 16:01, eriktex zei:

 

Nou vooruit dan maar: Angelo Stano signeert zijn Tex Willer album "Painted desert", dat tijdens De Stripdagen bij HUM! verschijnt. Van dat kleurenalbum is er weer een beurseditie in hardcover met rode linnen rug.

 

Angelo is gekend van Dylan Dog, maar kan ook indianen tekenen:

 

Plaatje.thumb.jpg.bb41ff78b16ad23d8f19694d903ddc8a.jpg

Tot nu toe het enige teken van enige stripgerelateerde activiteit op de DCC-Stripdagen. 

 

Gaan we met z'n allen naar Utrecht, alleen om Erik te steunen? 

Link naar reactie
Op 19-1-2018 om 19:25, Lecram zei:

In het slechtste geval kunnen we met stripschapskaart gratis een comic con bezoeken 😅

DDB en Silvester zullen wss wel komen en ook Hum is van de partij. Als ze nu eens echt doorpakken zorgen ze ervoor dat de grote uitgevers komen......stand lombard dupuis glenat casterman dargaud standaard

gratis entree voor stripschap leden.. mijn zeeuwse hart juigt. Rijden we samen Lecram?

Link naar reactie
8 uren geleden, Devil zei:

Welk nieuws is er eigenlijk geweest?

Volgens mij geen enkel, afgezien van wat je hier in deze draad leest. 

 

Vorig jaar werd er nog nieuws naar buiten gebracht vanwege de voorverkoop van kaartjes door het Stripschap. Die reden is er dit jaar niet, dus ik verwacht dat de stilte voortduurt.

Link naar reactie

Ach, ik denk dat het hele concept van een stripdag door allerlei omstandigheden niet meer van deze tijd is.

Vroeger had je voor mijn gevoel alleen de stripdagen, 1x per jaar, je keek er naar uit, zag veel tekenaars, uitgevers en kon boeken zoeken die je nog wilde.

Nu is er heel veel versplintering in festivals, de bezoekers zijn allemaal al zo vaak geweest, dat er op tekenaarsvlak niet veel nieuws meer is, er zijn geen grote uitgeverijen en dus weinig internationale tekenaars, iedereen heeft zijn gezochte boekjes al of kan ze zo via catawiki overal bestellen, kortom het wordt een onderonsje met veel dezelfde bezoekers. Op zich misschien best gezellig.  

Het leuke van combinatie met DCC is dat we in ieder geval ook eens wat anders kunnen zien. Eerlijk gezegd ben ik ook heel bang dat de stripdagen organisatie er verder niet veel aan zal doen en hoopt dat ze mee kunnen liften op de populariteit van een Comic Con en dat daarmee meer volk ook over de stripvloer zal lopen.....maar misschien verrassen ze ons en valt het goed uit.......ik zal er in ieder geval zijn.....met Sssnerual......  

 

  

Link naar reactie

Dat verwoord je wel goed en dat is ook wat het is. We moeten het niet groter maken dan het is.
Ik koop ook nooit meer gezochte boeken op een beurs. Catawiki is geweldig hiervoor.

Alleen vraag ik mij elke keer weer af, 'waarom wil je dit nog organiseren? en wat is je winst?', als je altijd dezelfde mensen ziet. of je nou in Breda, Veldhoven of Rijswijk bent het zijn altijd dezelfde koppen? Het loopt eigenlijk achter de feiten aan.

Zeker dit jaar... Net Angouleme geweest en in mei is er al Haarlem. Wat heeft zo'n Stripdagen dan nog voor een toegevoegde waarde? Zo'n Comic Con begrijp ik. Maar dat is qua doelgroep en evenement iets anders dat een stripbeurs.

Ik wil niemand onderuit trappen hier, maar wat moeten jongelui en al die mensen die geweldige zijn verkleed nou met een aantal van die oude grijze mannen met rolkoffers en pakweg tweehonderd dedijagers van bijna 50. Dat is toch verre van sexy of hip?

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Kobus zei:

 

Ik wil niemand onderuit trappen hier, maar wat moeten jongelui en al die mensen die geweldige zijn verkleed nou met een aantal van die oude grijze mannen met rolkoffers en pakweg tweehonderd dedijagers van bijna 50. Dat is toch verre van sexy of hip?

 

Ho ho ......lecram mag dan 51 zijn, maar oogt nog als een jonge god 🏋🏻‍♀️

Link naar reactie

Ik ben twee keer naar SAN Diego cc geweest en daar lopen net zoveel zestigers en vijftigers als tieners.....allemaal door elkaar heen, ieder met zijn eigen interesses, dat is leuk.....dus ik geloof zeker niet dat de jeugd moeite heeft met oudere bezoekers......

Daarnaast lopen er ook veel oudere cosplayers rond😀

Link naar reactie

En ik ga ook,  wat boeken ophalen en kletsen met bekenden.... We weten nu ieder geval zeker dat de uitgeverijen HUM en DDB er zullen zijn...en 1 tekenaar. Of er nou wel of geen tekenaars komen interesseert me niet... zo'n comic con wil ik ook wel eens meemaken.... (Kan ik na afloop een eigen mening vormen)

Aansluitend door Utrecht struinen en hapje eten, lijkt me een prima combinatie die dag....

Link naar reactie

Vandaag met Rob van Bavel gesproken en Eppo/L is ook gewoon aanwezig. Ook stripwinkel Akim is erbij. Dus ik weet niet wie er verzint dat er zoveel afhaken, voorlopig lijkt het dat enkel Arboris niet komt...

 

Wij hadden Massimo Rotundo ook nog gevraagd om te komen signeren, maar aangezien het hier het Paasweekeinde betreft is dat niet ideaal voor Italiaanse tekenaars met een gezin, die blijven dan toch liever thuis. Helaas.

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Erik Tex: Wij hadden Massimo Rotundo ook nog gevraagd om te komen signeren, maar aangezien het hier het Paasweekeinde betreft is dat niet ideaal voor Italiaanse tekenaars met een gezin, die blijven dan toch liever thuis. Helaas.

 

Kan je deze niet eens vertalen....tex maxi uit italie.......5a0f238161e26-tex-nueces-valley-copertina.thumb.jpg.2a12c6fd541db2aec84d6465acd140a6.jpg

 

27294818_1694587853934254_1871886973_n.jpg.15c80625dc15204116a0b37078679035.jpg

Link naar reactie

Bron Stripschap

 

De samenwerking met Heroes - Dutch Comic Con is voor ons een uitdaging en dat betekent ook dat de stand van Het Stripschap aan een make-over toe is, vandaar dat medewerker Ronald Kroon al een tijdje aan het werk is om de stand uit te breiden en op te pimpen.

 

Naast signeersessies met onze 'eigen' stripmakers Robert van der Kroft en Kees Sparreboom zullen ook stripmakers van Donald Duck, Tina en hopelijk ook Jan, Jans en de kinderen en Dolfje Weerwolfje in deze stand komen signeren. Ook Jeroen Steehouwer heeft zich inmiddels aangemeld met een door hemzelf uitgegeven album met verzameld werk.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gaat dit nog door???

 

Zo ja dan is de hoofdprijs van minst informatieve website (internationaal) voor een evenement volgens mij wel bekend... ik heb er begrip voor dat alles ook niet in een keer op orde is maar ik vind het tot van lef (of is het totaal commercieel onbegrip) getuigen als je wel een link instelt om kaartjes te kopen voor de hoofdprijs terwijl je klanten geen idee krijgen , echt HE LE MAAL niks waar ze dat dan voor zouden moeten betalen (ervaringen uit het verleden bieden immers geen garantie voor de toekomst... :e007:)

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Sssneraul zei:

Gaat dit nog door???

 

Zo ja dan is de hoofdprijs van minst informatieve website (internationaal) voor een evenement volgens mij wel bekend... ik heb er begrip voor dat alles ook niet in een keer op orde is maar ik vind het tot van lef (of is het totaal commercieel onbegrip) getuigen als je wel een link instelt om kaartjes te kopen voor de hoofdprijs terwijl je klanten geen idee krijgen , echt HE LE MAAL niks waar ze dat dan voor zouden moeten betalen (ervaringen uit het verleden bieden immers geen garantie voor de toekomst... :e007:)

De profielfoto van de Stripdagen op FB is toch al aangepast? 

"Aint go no artists" :e007:

Profielfoto.jpg

Link naar reactie

Ik snap er niks van, het zou toch een jubileumjaar zijn en er is nog steeds niks bekend van wat het juist nu zo groots gaat maken tegenover de vorige keren. Ik verwacht dan dat er werkelijk een landelijk campagne wordt gevoerd zodat we veel extra aandacht krijgen voor de Stripdagen. Het was tenslotte vroeger toch het grootste Strip-evenement in Nederland. Er zou toch op zijn minst een lijst moeten zijn met welke uitgeverijen en bekende handelaren en tekenaars die er staan zodat je er echt naar kan uitkijken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...