Ga naar inhoud

Sam integraal 1 - Gevonden!


Raytheman

Recommended Posts

Op ‎27‎/‎10‎/‎2017 om 07:32, Raytheman zei:

Zelfs 75 euro bij stripwinkel Atomic.

 

Exact één maand geleden was dat nog 65 euro bij Atomic.  Prijzen stijgen wel razendsnel volgens het principe "als we er één verkocht krijgen aan 65 euro, dan vragen we voor de volgende 75 euro."

Zie hier het mechanisme van de vlug uitverkochte strip waarvan er daarna opeens toch een aantal gekocht kunnen worden maar dan tegen woekerprijzen.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op ‎5‎/‎11‎/‎2017 om 14:38, Simon zei:

Ik sluit mij aan bij Esteban, hier heb ik ook een wrang gevoel bij. Handelaars houden dan bewust (?) exemplaren achter om dan later tegen woekerprijzen te verkopen?

Jazeker.  In mijn familie hebben ze een hoop strips gekocht met mijn account (omwille van de klantenkaart) om onder de kerstboom te leggen, dat was een meer dan aardig bedrag.  Diezelfde SSZ had voorheen geen SAM 1, toen ik daar enkele weken geleden naar vroeg, en die zou ook nooit meer binnen komen.  Maar nav die bestelling hadden ze er plots wél één.  En niet één, maar enkele exemplaren.  Aan méér dan het dubbele van de prijs.  Neen, op die manier hoeft het voor mij écht niet.  En als ik zo'n dingen vaak tegenkom, verander ik van SSZ.  Ik ben daar lichtjes allergisch aan.  Uit respect laat ik de naam van de SSZ in het midden.  Dat doet er niet toe. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Jazeker.  In mijn familie hebben ze een hoop strips gekocht met mijn account (omwille van de klantenkaart) om onder de kerstboom te leggen, dat was een meer dan aardig bedrag.  Diezelfde SSZ had voorheen geen SAM 1, toen ik daar enkele weken geleden naar vroeg, en die zou ook nooit meer binnen komen.  Maar nav die bestelling hadden ze er plots wél één.  En niet één, maar enkele exemplaren.  Aan méér dan het dubbele van de prijs.  Neen, op die manier hoeft het voor mij écht niet.  En als ik zo'n dingen vaak tegenkom, verander ik van SSZ.  Ik ben daar lichtjes allergisch aan.  Uit respect laat ik de naam van de SSZ in het midden.  Dat doet er niet toe. 

Gelukkig heb ik dit niet voor met mijn SSZ. Het boekje van Guust dat nu zo gezocht wordt, hebben zij voor mij speciaal opzij gelegd. Ik ben er slechts een maand later om kunnen gaan. Een goeie SSZ hebben is niet gemakkelijk. :) 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op ‎30‎/‎10‎/‎2017 om 16:38, Theodoor zei:

 

Exact één maand geleden was dat nog 65 euro bij Atomik  Prijzen stijgen wel razendsnel volgens het principe "als we er één verkocht krijgen aan 65 euro, dan vragen we voor de volgende 75 euro."

Zie hier het mechanisme van de vlug uitverkochte strip waarvan er daarna opeens toch een aantal gekocht kunnen worden maar dan tegen woekerprijzen.

Eind september 65 euro, eind oktober 75 euro en eind december 150 euro.  't Lijken wel bitcoins.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Ik heb zonet opnieuw gemerkt dat een SSZ plots een nieuwe SAM tevoorschijn kan toveren, terwijl het vorige als 'laatste exemplaar' werd aangegeven.  Dat is al de derde keer dat ik dit merk, telkens bij een andere shop.  Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die SAM helemaal niet zo zeldzaam, gewild of helemaal uitverkocht, de schaarsheid lijkt mij eerder gecreëerd door de handelaars.  Als ik me niet vergis is het een oplage van 100 stuks.  (althans volgens de Facebook-pagina van Bosschaert)  De tweede integrale is nog steeds heel vlot verkrijgbaar, eveneens een oplage van 100 stuks.  Zouden die normaal gezien niet al lang uitverkocht zijn aan al degene die dat 1ste deel bezitten? ;)  Dat plaatje klopt niet. Toch wat jammer dat het op die manier moet.

Enfin, ik zal er maar niet teveel meer over zagen zeker? :) Er zijn andere dingen om je druk over te maken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat klopt, bij nader inzien.  Maar dat stond helemaal niet vermeld.  Ondertussen heb ik de oplage van de 'normale' uitgave gevonden: 400.  Reden te meer dat ik niet geloof dat deze versies allemaal uitverkocht zijn en deze schaarste inderdaad is ontstaan door tal van achtergehouden exemplaren.

Dit was de bewuste post:



Daar is hij dan!
De tweede SAM INTEGRAAL
4 volledige verhalen.
Boordevol onuitgegeven tekeningen en schetsen.
Interview met Marc Legendre en mezelf door David Steenhuyse
(waarin talloze geheimen worden onthuld...)
Slechts 100 exemplaren.
Met mooie ex-libris, genummerd en gesigneerd.
En indien u zaterdag of zondagmorgen naar het Brabant Stripspektakel in Veldhoven komt zet ik er voor u ook nog eens een extra tekening in.
('tis te zeggen , als u een boek koopt he)

Een Saga-uitgave!



En ook aan de prentjes viel het niet te zien.  Vandaar de verwarring.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mogelijk.  Speel zeker mee.  En 't blijft allemaal moeilijk in te schatten natuurlijk. Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat het tweede deel (met dezelfde oplage) zo vlot beschikbaar blijft.  Zeker gezien geweten is hoe moeilijk er aan het eerste deel te geraken is.  Dat strookt ergens niet.  Enfin, hoe dan ook, dat winkeliers exemplaren van deel één achterhielden is wel al verscheidene malen gebleken.  Benieuwd of er ooit een tweede druk zal overwogen worden ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...