Ga naar inhoud

BESTE/MOOISTE STRIPPAGINA OOIT?


sanderg

Recommended Posts

De zeven levens van de sperwer.  Deel 5 - De meester van de vogels.

In dit album vormen de platen 34 en 35 (afgedrukt op de naast elkaar liggende pagina's 36 en 37) een prachtige spiegelcompositie waarbij de opbouw van de ene plaat het spiegelbeeld van de andere is.

Allicht zijn er nog wel mooiere platen van Juillard te vinden, maar hoe hij hier twee gesprekken (tussen telkens 2 personen) die zich op een andere plaats afspelen afwisselend weergeeft door middel van deze compositie is me altijd bijgebleven.

5a083bef6607f_Sperwer03.thumb.JPG.a15e8e36fae71486b796bd9743edfd49.JPG

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

tjah, je kan niet iedereen verplichten om een mening te geven. En Peter kan aan IP nrs zien of iemand meerdere accounts heeft. Ten slotte is het maar een spelletje, als iemand dat wil manipuleren met schaduw accounts... tjah, wat zegt dat dan over die persoon? 

 

En er kruipt ook heus wel wat werk in zo'n toernooi. Wij kunnen die weekends goed gebruiken, want tijdens de week lukt het niet steeds. 

Link naar reactie
17 minuten geleden, The Alderwood zei:

God ja. Als het weer zo'n gedoe wordt als bij 't vorige tornooi, dan hoeft het voor mij niet. Met al die schaduwaccounts en stemmengemanipuleer. Alsof de stemming representatief is. Een overduidelijke winnaar kan op een paar uur tijd onderuit gehaald worden door al die anonieme stemmers. Heel verdacht, vind ik zoiets. Voor mij draait zo'n tornooi om de argumentatie, maar dat sla je dus weer dood door die anonieme stemmers. 

Een persoon kan in ieder geval de zaak makkelijk voor iedereen bederven, dat zagen we de vorige keer wel.
Laat de mensen maar op naam stemmen en zorg dat er per IP adres maar een stem kan worden uitgebracht.  

Link naar reactie
15 hours ago, kuzuri said:

En stemmers. Je hoeft niet te posten om te kunnen stemmen. 

 

En ik weet niet wat jij denkt van jezelf, maar je mening doet in deze niks ter zake. 

er zijn veel meer stemmers dan posters. en die stemmers zijn er ws meer in het weekend. en ik denk idd dat de ervaring van kuzuri in polls en wedstrijden op de reep iets relevanter is dan whoeverwoods mening.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Kool Thing zei:

Keuze 1 : XIII - Alle tranen van de hel

 

Eigenlijk is Vance een heel matige, saaie tekenaar met veel profiel en frontaangezichten wat ook zichtbaar is in deze plaat ( wat is die cipier slecht getekend! ). Maar ik heb deze plaat gekozen als eerbetoon voor Van Hamme. Nergens is hij er zo in geslaagd om een sfeer en verhaal te scheppen in 1 enkele pagina. Elke andere scenarist heeft hier meerdere pagina's of meer tekst voor nodig om hetzelfde te kunnen vertellen. Je ziet onmiddellijk dat het over criminelen gaat die stom werk moeten doen. Je ziet de hopeloosheid en woede. Je ziet de cipier die last heeft van de hitte. Je voelt de warmte. Een korte tekst. Een veruitgezoomd centraal beeld. Uit deze hel valt niet te ontsnappen. De kleuren zijn geweldig: Het lichtblauwe versus de hete zandkleuren. 

 

Grafisch niet zo geweldig. qua opbouw gewoon saai. Maar zo effectief!!!! 

XIII.png

euhm, als't voor't toernooi is, dat is de andere draad, sorry ;)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Het is wel interessant om deze thread nog eens op te rakelen.

Al is het voor mij niet simpel om echt te zeggen: dit is de beste/mooiste strippagina ooit.

Voor sommigen kan nostalgie meespelen, anderen focussen dan weer meer op de tekentechnische kant terwijl nog anderen het koppelen aan bijvoorbeeld een bepaalde sterke emotie die een pagina naar boven haalt.

 

En ik weet dat deze thread aan een toernooi gekoppeld is geweest, maar ondertussen zijn er leden bijgekomen en kan er hier toch weer gekeken worden of er ondertussen andere pagina's naar boven zijn gedreven die nu de voorkeur genieten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...