Ga naar inhoud

TOERNOOI: DE MOOISTE STRIPPAGINA OOIT


sanderg

Recommended Posts

5 uren geleden, sanderg zei:

anders moeten we het inderdaad maar met minder inzendingen doen of met een aantal inzendingen extra uit de andere draad. ik mis tot nu o.a. de iconische plaat van Hermann uit Comanche en de openingsplaat uit De schaduwen voorbij  

Ik heb deze niet gebruikt omdat andere repers deze al gepost hadden.

Wat mij betreft worden ze beide opgenomen want ze horen echt thuis in dit toernooi.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

All-Star-Superman-2-2006.thumb.jpg.284c579167932e70a145b0a7153f24dd.jpg

 

Ik wou een pagina van Frank Quitely, maar wist niet direct welke, de man heeft vele, prachtige platen getekend.
Dan maar de eerste bladzijde uit All Star Superman, op scenario van Morrison.
Ik ben al sinds mijn kindertijd fan van Superman. Dit is de 'origin' van Superman op één zeer goede bladzijde. Vier stroken, acht woorden. Meer is soms niet nodig. 

Link naar reactie

daytripper_3.thumb.jpg.35ebb95bbf78d084d27d2c2f6eb92a03.jpg

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER! :)

Link naar reactie

Over de grenzen van de Tijd (deel 1)

 

Normaal ben ik fan van grote, paginabrede kaders. Hier wordt de feitelijke actie opgedeeld in kleinere kaders, maar de scène wint er alleen maar aan kracht door. Een perfecte decoupage, zeer filmisch. Fantastisch kleurgebruik ook. Dergelijke schijnbaar onbelangrijke scènes kunnen enorm bijdragen aan de sfeer van een verhaal. Maar enkel als ze perfect uitgewerkt zijn, en dat is hier het geval.

 

Let ook op de details: de horizon die doorloopt in de eerste strook. De gespiegeld tweede strook. De afwisseling van zeer close en totaalshots. Klassewerk.

20171122_205436.thumb.jpg.7e137153c85a1403149f351aed005253.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat ik Over de Grenzen ... nog steeds niet gelezen heb.  Die tekenstijl is fantastisch en de bovenstaande pagina alleen maar een bevestiging van het feit dat ik dit zeker ga kunnen smaken.  En die Daytripper iets hoger, ja, dat is eveneens mijn ding wel.  Twee kanshebbers om een stem van mij te krijgen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, kuzuri zei:

daytripper_3.thumb.jpg.35ebb95bbf78d084d27d2c2f6eb92a03.jpg

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER! :)

Dit is de mooiste bladzijde van de strip en sinds een zestal jaar de vaste tekst die ik op rouwtelegrammen schrijf...  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Als je daytripper gelezen hebt, wordt het wel heel moeilijk om niet op deze plaat te stemmen binnenkort :e012:

Daytripper was voor mij vooral een overweldigende leeservaring. De auteurs zijn me onderweg ergens kwijtgeraakt, maar wat geeft het. Ik moet deze echt nog eens herlezen, maar ik vind maar niet de gepaste moment. En ook eerst nog de HC kopen op beter papier. :e005:

 

Link naar reactie
14 hours ago, kuzuri said:

daytripper_3.thumb.jpg.35ebb95bbf78d084d27d2c2f6eb92a03.jpg

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER! :)

Ik ken deze strip niet maar wil m na het zien/lezen van deze pagina meteen hebben!! Ge-wel-dig!!

Link naar reactie
1 uur geleden, Bart 01 zei:

Als je daytripper gelezen hebt, wordt het wel heel moeilijk om niet op deze plaat te stemmen binnenkort :e012:

Daytripper was voor mij vooral een overweldigende leeservaring. De auteurs zijn me onderweg ergens kwijtgeraakt, maar wat geeft het. Ik moet deze echt nog eens herlezen, maar ik vind maar niet de gepaste moment. En ook eerst nog de HC kopen op beter papier. :e005:

 

 

Ja, die HC zou'k ook wel willen ter vervanging van de TP. Maar ik denk dat ik die ook zou houden wegens emotionele waarde. 

Link naar reactie
31 minutes ago, Red Arrow said:

Ik zou graag iets posten uit 'Vallei der bannelingen' van Robbedoes, maar ik heb het album niet. Ik kan volgende week wel even naar de bib gaan.

 

(Maar op mij hoeven jullie niet te wachten hoor)

prachtige nieuwe inzendingen!! een weekje wachten moet denk ik nog wel lukken maar ik zou wel iedereen willen vragen n beetje op te schieten

Link naar reactie
3 uren geleden, Red Arrow zei:

Ik zou graag iets posten uit 'Vallei der bannelingen' van Robbedoes, maar ik heb het album niet. Ik kan volgende week wel even naar de bib gaan.

 

(Maar op mij hoeven jullie niet te wachten hoor)

Één van mijn reserve-keuzes, iets van R&K door T&J. :) Er zitten enkele knappe pagina's in die albums en dan zeker in 'Bannelingen'. Benieuwd welke het gaat worden. Ik zat met hetzelfde probleem, album niet ter beschikking wegens in verhuisdozen voor nog zeker een jaar.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Peyo.jpg

Een prachtige plaat van Peyo. Geniaal in z'n eenvoud. Ik durf te wedden dat er heel wat schetsversies aan vooraf gegaan zijn.
Het begint met Pierrewiet die op z'n geit het bos uitstormt. Daarna zoomt Peyo in op het gezicht van Pierrewiet die een dromerige blik heeft. Dan zien we de bestemming en hoe Pierrewiet niet op de rem trapt bij het realiseren van z'n plannen. De omvergereden soldaten kijken vragend wat er aan de hand is. Pierrewiet zet z'n tocht snel voort, niet gehinderd door de koning en net als de koning vraagt de lezer zich af wat er nu aan de hand is. De lezer krijgt te zien dat Pierrewiet wat zaken wil hebben, zoals een handschoen, maar dat maakt het mysterie alleen maar groter.
Kortom: Peyo trekt de lezer met grote kracht z'n verhaal in. Je ziet de haast van Pierrewiet, die continu met grote snelheid dezelfde richting ingaat, nog versterkt omdat de andere figuren stilstaan. Onderweg nog wat leuke grapjes zoals de dialoog van de soldaten " hij heeft haast" en nadat ze omvergelopen zijn "inderdaad". Ook de hijgende geit is een leuk detail.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...