Ga naar inhoud

Hoeveel ongelezen strips hebben jullie?


Peter Motte

Recommended Posts

Op mijn bib staan nog 45 ongelezen strips van de 12,85 m strips die ik heb (met dank aan @devilcreator om me op het idee te brengen om ze te meten), maar het voelt niet aan als een teveel, en hoeveel ervan in De Ultieme Stripbibliotheek zitten, weet ik nog niet - da's ook wel iets waar ik naar uitkijk..

Ten opzichte van begin dit jaar is het een verbetering, want toen had ik ook nog 37 ongelezen manga, en sinds gisteren zijn die allemaal uit. "Ghost in the Shell" had ik naar aanleiding van de film herlezen.

Aan sommige ongelezen strips kwam ik nog niet toe (Rik Ringers en Lucky Luke), maar de meerderheid zijn strips in afwachting van de voltooiing van een reeks: Stomp, Kriss van Valnor (samen met enkele Thorgals) en Mermaid Project.

Link naar reactie

Een stuk of 5 die maar blijven op mijn 'te lezen' stapel liggen, omdat ik eerst nog eens een eerder deel wil herlezen en daar niet aan toekom. En dan een stuk of 10 die ik recent kocht en nog geen tijd had om te lezen. Ik koop steeds meer en herlees steeds minder. Een negatieve evolutie.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

ik ben in de loop der jaren vaak ontgoocheld geraakt door vele series (vooral van Dufaux- vreselijke scenarist vind ik dat, op Murena na (al was dat na de eerste cyclus ook niet meer wat t was) en misschien de eerste cyclus van De Klaagzangen..)

 

omdat strips nou ook weer niet heel goedkoop zijn en de ruimte in mijn stripboekenkast ook niet onbeperkt is heb ik mezelf jaren geleden voorgenomen slechts nog reeksen te kopen die ik al volg, alles van Tardi en Marini en zo af en toe aan een nieuwe reeks te beginnen (undertaker was er zo een). Dit resulteert erin dat ik gekochte strips veelal direct na aankoop lees en mijn overige spaarzame vrije tijd aan tv series (westworld momenteel- echt heel tof!!) en mijn ps4 kan besteden 😁😁😁

 

vroeger was ik veel minder kritisch, dat kostte me een hoop geld aan strips die lang ongelezen bleven en waarvan ik er vele inmiddels heb weg gedaan.

Link naar reactie

Geen.

Ik moet wel toegeven dat ik steeds minder en minder nieuwe strips koop en/of lees.

En wat ik begin te lezen, lees ik minder vaak ook volledig uit (zoals de laatste Largo W. bijvoorbeeld). 

Strips herlezen valt ook steeds vaker tegen dan verwacht.

Ik denk dat ik eens een grote kuis ga doen in mijn strips... Wel makkelijker gezegd dan gedaan...

 

Link naar reactie

50, waarvan 2 integrales, 1 TPB met 3 volumes in één, 2 strips waarvan ik deel 2 heb maar deel 1 nog niet dus dat deel moet ik dan eerst zoeken, 3 Franse strips waarvan ik vrij zelden in "the mood" ben om eraan te beginnen.

Voor mij is dit extreem veel, komt vooral door de beurzen de laatste tijd (en bv. in Breda kreeg je ook een paar strips gratis, dus dat maakt de stapel alleen maar groter...) + aantal bundelingen waar ik langer over doe om ze te lezen (Master Keaton 11&12, Fables 8, Ghost in the Shell). Dus momenteel tracht ik nieuwe aankopen zeer beperkt te houden tot achterstand is weggewerkt (maar sommige wil ik toch wel zonder te lang te wachten: Amoras 2, Red Rider 2, Trollen van Troy 22, aiaiaiai...).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
7 minuten geleden, SPeeDy zei:

 

8 meter :e010:?

idd, ik koop heel regelmatig maar heb te weinig tijd om ze allemaal te lezen.

En dan is er ook nog 1 jaar geweest waarbij ik alles bleef volgen, maar quasi geen enkele avond er heb gelezen.

En dan loopt het zeer snel op. Ik kom nu nog boeken tegen die 4 jaar geleden gesigneerd zijn door een tekenaar en ik nog nooit gelezen heb.

 

Maar ik ben wel blij dat ze in mijn collectie zitten. Zo kom ik nog eens echt goeie boeken tegen die ik soms al vergeten had.

Link naar reactie

Veel te veel !

Maar de aanblik van een gehele kamer vol met strips vergoedt veel.

Als ondernemer te weinig tijd, plus nog een ( normaal !? ) gezinsleven.

Sociale contacten ( veel gezever ) geminimaliseerd, T.V er uitgeflikkerd dit helpt al enigszins.

Zondagochtend zo vroeg mogelijk het ideale leesmoment om achterstand in te halen.

Tussen de coulissen door blijf ik echter door kopen/verzamelen.

Lijkt me ook wel een vraag voor Arco met 39703 stripitems.

 

Link naar reactie

Een tweetal denk ik. Ik lees en herlees heel veel. Ik hou dat een beetje bij op goodreads en lees elk jaar zeker 200 boeken en strips door elkaar. Wat ik niet goed (meer) vind doe ik weg. 2017 is zo het 4de of 5de jaar op rij dat ik meer verkoop dan koop. En ik zeg ook al een tijd dat die trent volgend jaar zal keren...

Link naar reactie

Over het algemeen ben ik redelijk bij. 

Er zijn een paar strips die ik nog niet gelezen heb, dit betreft o.a het laatste album van De Schorpioen. Het punt is dat ik graag eerst weer wat delen herlees, voordat ik het nieuwe deel lees en een reeks als De Schorpioen vind ik irritant lang gaan duren, zowel de reeks zelf, als ook het verschijningsritme. Daar mijn tijd om te lezen beperkt is, heb ik er gewoon geen zin in. 

Link naar reactie
5 uren geleden, Nesse zei:

Honderden....

 

 

3 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik lees wel veel over strips. En ik blijf strips en boeken over strips verzamelen!

Concreet dus: zowat 80% van mijn collectie.

 

Herkenbaar.  Zelf durf ik mijn ongelezen strips niet meer te tellen maar het zijn er ook honderden.  Wat ik de laatste drie jaar heb gekocht zit zelfs nog in de plasticzakken.  Ik lees jaarlijks (veel) minder albums dan dat ik er koop en zo loopt de leesachterstand natuurlijk op.  Vorige maand pas een album gelezen dat 9 (ja, negen) jaar geleden verscheen en dat ik toen ook heb gekocht.  Niet verder vertellen, hé.

'k Heb ook de neiging om pas te beginnen lezen als een verhalenreeks of -cyclus is afgerond (om te vermijden dat ik delen moet herlezen om weer mee te zijn).

Ach, zolang we er maar plezier aan beleven.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Veel, heel veel.

 

Ik ga er geen getal op kleven want geen mens zou het geloven.

 

Ik lees vooral veel boeken nu, en zelfs daarin heb ik er nog minstens 1000 te gaan.

 

Enkel in films ben ik redelijk mee, series zijn ook een waarlijk drama.

 

Ik hou gewoon van de aanblik van massa's goodies. 

 

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Hier een twintigtal denk ik.  Van bv. de recentste Lanfeust-cyclus moet ik tweede helft nog lezen. 

Vaak zijn het albums uit een cyclus die het langst blijven liggen: je moet vorige delen herlezen om weer mee te zijn, en dat zijn er soms ook weer een stuk of 4/5. Als je dan niet zoveel tijd hebt, ga je eerder voor die one-shot...

 

Plus het feit dat ik 's avonds mijn tijd meestal opvul met tekenen (zie mijn instagram hier onder), niet met lezen of tv-kijken...

Link naar reactie
12 uren geleden, marioboon zei:

Minder als tien.

Maar dat komt vooral omdat ik voor m'n nieuwe stripen aantal nieuwe reeksen heb gekocht voor de research.

 

Ik snap dat eigenlijk niet, leesachterstand....

Mario,  striptekenaars zouden hier blij voor moeten zijn want dat wil misschien zeggen dat verzamelaars de strips kopen als ze uitkomen en niet wachten totdat ze de verkoopprijs zakt.

 

Als ze ze dan nog niet direct lezen is toch geen last voor jullie.

Link naar reactie
51 minuten geleden, devilcreator zei:

Mario,  striptekenaars zouden hier blij voor moeten zijn want dat wil misschien zeggen dat verzamelaars de strips kopen als ze uitkomen en niet wachten totdat ze de verkoopprijs zakt.

 

Als ze ze dan nog niet direct lezen is toch geen last voor jullie.

 

eigenlijk maakt het voor ons niet uit wanneer en voor welke prijs de stripverkoper onze strips aan zijn klanten verkoopt, onze royalties zijn berekend op de verkoop aan de stripwinkelier.

Plus, we krijgen die royalties pas ten vroegste 9 maanden na uitgave. Als we niet op voorhand een voorschot op die royalties hebben gekregen, tenminste.

Link naar reactie

Inmiddels een flinke stapel.

Ik noem mijzelf een herintreder qua strips, ik koop nu geregeld oude series/integrales die ik vroeger gemist heb of nooit compleet heb gelezen.

Dan tikt het aardig aan. Vandaag nog deel 1-25 van Thorgal binnengekregen(2ehands) bijvoorbeeld. Daarnaast koop ik ook weer recente series.

 

Maar ik zie het niet als achterstand maar als mooi vooruitzicht.

 

Sommige strips leg ik aan de kant om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie.

 

groet

RJ

Link naar reactie

Op dit moment geen enkel. Gisteren nog de nieuwste 'Atalante' en 'Wollodrin' gekocht en direct gelezen. Ik lees zo goed als altijd onmiddellijk wat ik koop. Ik heb een hekel aan leesachterstand. Herlezen is ook iets waarvan ik de laatste jaren meer geniet dan vroeger. Als Gert en ik een nieuw interview plannen, is het zo zalig om volledige reeksen van (veelal) tientallen albums te herlezen. Zo zijn we momenteel het hele oeuvre van Blanc-Dumont aan het herlezen. Heerlijk om ondermeer alle 'Cartland'-albums nog eens grondig door te nemen. Was alweer véél te lang geleden. Genieten!

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...