Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Ambreville

Okko

Recommended Posts

Mini hint van Hub over zijn nieuw project : 

Chabuel Humbert Collaborator less than a minute ago

@FANDUJAPON 
Sans rentrer dans les détails il s’agit d’une trilogie historique avec une très forte pagination. Loin de l’univers et de la culture Japonaise… 
Without going into details it is a historical trilogy with a very strong pagination. Far from the universe and Japanese culture ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hub vertelde enkele maanden geleden tijdens een signeersessie dat de nieuwe trilogie minstens 100 pagina's per deel zal bevatten... dat maakt het dus quasi even lang als Okko.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Momenteel loopt er een promo de 10 delen Hc van Okko voor 100 €. Ik ken de reeks niet. Is dit een goede reeks/deal?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb destijds de twee eerste delen gekocht, de lezing daarvan kon mij niet overhalen om verdere delen ook aan te schaffen. :ph34r:

Mijn genuanceerde en evenwichtige visie op deel 1 toen (acht jaar geleden):

Enkele jaren later dan jullie allemaal heb ik eindelijk Okko 1 gelezen. En dat valt eigenlijk nogal tegen... Het is natuurlijk pas het eerste album, en misschien blaast het vervolg mij wel uit mijn stoel. We zullen zien.
Het is nochtans een mooi boek: mooi uitgegeven, mooi getekend en zeer mooi gekleurd. Maar het verhaaltje is zeer dun, en de personages zijn bordkarton. Nergens wordt het spannend en er zit geen zweempje humor in. Ik heb meteen de eerste twee delen gekocht, dus deel twee lees ik hoe dan ook. Maar zoals de zaken er nu voor staan is de kous daarmee af voor mij. Ik begrijp niet waarom dit in de ultieme stripbibliotheek moest.

Deel 2:

Okko 2: Deel 1 vond ik kak, deel twee is dat ook. Zeer mooi getekend, zeer mooi gekleurd, zeer mooi uitgegeven, maar geen inhoud. Niet spannend, niet grappig, geen 'karakters', alleen zielloze popjes. Flut!

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minutes ago, Bart 01 said:

Momenteel loopt er een promo de 10 delen Hc van Okko voor 100 €. Ik ken de reeks niet. Is dit een goede reeks/deal?

Okko is een reeks die je als geheel moet beoordelen. Het bouwt in vier cycli een mooi uitgewerkte wereld, een verzameling diverse personages en nest vraagtekens op, en de vijfde bindt alles aan elkaar op een manier die ik heel geslaagd vind.

Wat mij betreft een aanrader.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste twee albums vond ik minder. De albums erna vond ik beter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minutes ago, Bart 01 said:

Ok bedankt allen. 

Okko is een zeer mooie reeks. Ik had had alle delen opgespaard tot het laatste deel uitkwam en in 1 ruk uitgelezen en vond het ronduit een fantastische trip.

In de eerste 2 delen komt het maar traag op gang, maar vanaf dan grijpt het verhaal je echt wel vast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, Krimson zei:

Ik steun Borisvaleo volledig , topreeks 

Genieten

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga er voor gaan denk ik, het is wel nog wat geld voor een oude reeks maar bon. En nu maar hopen dat de woorden 'kak' en 'flut' enkel op het conto van Waldorf's jeugdige onbezonnenheid kunnen geschreven worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Okko is een heel goeie reeks. De eerste twee delen waren inderdaad maar net goed genoeg om me de volgende delen te laten kopen, maar vanaf deel 3 en 4 wordt het veel spannender, de wereld van Pajan wordt grootser en de personages krijgen meer diepgang. Er zitten zeer veel open draadjes en vragen in die in de laatste 2 delen mooi aan mekaar geknoopt worden. De tekeningen en de inkleuring zijn van zeer hoog niveau. Geniet ervan!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen