Ga naar inhoud

dutch comic con


Gast rever

Recommended Posts

15 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

TARIEVEN STANDS DE STRIPDAGEN 2018

 

U kunt in de Jaarbeurs op De Stripdagen standruimte reserveren. Stands zijn 2,5 meter diep en (een veelvoud van) 2 meter breed. De minimale ruimte is dus 5 m2.

De stands zijn aan weerzijden en achterzijde voorzien van standbouwwanden. Per 2 strekkende meter wordt een tafel (plm. 180x80 cm) en een stoel bijgeleverd.

 

Het huurtarief bedraagt € 35,00 per m2. Een hoekstand (één open zijde) heeft een meerprijs van € 75,00.

 

N.B. Per standhouder wordt er € 35,00 aan administratiekosten in rekening gebracht.

 

Alle prijzen gelden voor het hele weekend (31 maart-1 april) en zijn excl. btw.

Als ik de prijzen vroeger hoorde, werd er met de breedte van de kraam gerekend, nu met m2. De standhouders betaalt dus niet alleen voor de tafels, maar ook nog eens voor de ruimte daarachter.

Als een particulier een kraam van 5m2 huurt krijgt hij daarvoor een tafel ter breedte van 1,80 en betaalt daar dan 5 x 35 + 35 administratie kosten + 21% BTW voor, dus in totaal 254 euro voor een halve marktkraam.

Link naar reactie

Ik ben hier natuurlijk niet blij mee  Als uiteindelijk is gebleken dat er meer internationale tekenaars komen zal ik nog van gedachten kunnen veranderen. Tenminste als DDB en Silvester etc hun tarieven binnen de perken kennen houden.

Je hobby wordt niet echt gesteund door het Stripschap of de commerciële jongens.

Link naar reactie
4 uren geleden, Devil zei:

Ik ben hier natuurlijk niet blij mee  Als uiteindelijk is gebleken dat er meer internationale tekenaars komen zal ik nog van gedachten kunnen veranderen. Tenminste als graaiers zoals DDB en Silvester hun tarieven binnen de perken kennen houden.

Als die een flink bedrag voor een stand neer moeten tellen, houden ze zelf niet veel geld meer over tekenaars.
Maar dat geldt voor alle uitgevers, dus ik ben eigenlijk best wel benieuwd welke uitgevers we straks op DCC zien staan en of ze hun stand hebben ingekrompen.

Maar hopelijk wordt dat gecompenseerd door meer tekenaars vanuit de organisatie, want anders zijn we er niets mee op geschoten.

Link naar reactie

Het lijkt op een serieus verdien model voor easy fairs om de stripdagen erbij te krijgen.

Meer entree aan de kassa

Meer Opbrengst vanuit de standhouders

Meer "beleving" voor de bezoekers van het huidige DCC.

Die extra zaal verdienen ze wel weer terug.

 

Lijkt erop dat de handelaren en niet stripschap leden de verliezers zijn in deze opzet. Zullen deze nog wel komen met deze stijgende kosten?  

Ik vrees dat het wordt waarschijnlijk een kleinere opzet van de huidige stripdagen zal worden in de hoop meer kijkers maar vermoedelijk minder kopers te krijgen. 

 

Je hoort het al, ik blijf sceptisch over deze stap.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Lecram zei:

Laten we eens rustig afwachten.

Rijswijk was niet best, dus gratis een comic con binnen en nog een zaal stripdagen op zich prima😅

Laten we inderdaad maar eens afwachten wat het wordt, maar op een uitgeklede versie van de Stripdagen Rijswijk in een zaaltje naast de DCC zit ik ook niet te wachten.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Lecram zei:

Ik ben lid van het stripschap en ik meende te lezen dat ik dan gratis toegang zou krijgen tot de stripdagen/DCC.......of zit ik ernaast? :e005:

Als niet-lid betaal je overigens 20,- entree plus 16,- voor het parkeren, dus 36,- per dag.
Als er niet veel bijkomt qua tekenaars en andere activiteiten, zal dat voor de meesten te duur zijn.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Tweetie zei:

Als niet-lid betaal je overigens 20,- entree plus 16,- voor het parkeren, dus 36,- per dag.
Als er niet veel bijkomt qua tekenaars en andere activiteiten, zal dat voor de meesten te duur zijn.

Parkeren alleen als je met de auto komt en als je alleen rijdt, anders geen of gedeelde parkeerkosten.

Dus ik denk niet dat entree het probleem is, want de bioscoop kost ook parkeren en 12 euro voor anderhalf uur. Een poconcert kost ook parkeren plus 60-80 euro voor een kaartje, schaatsen op de schaatsbaan kost ook geld, de efteling kost ook geld. 

 

Jij komt alleen voor de tekenaars, verder geen interesses in DCC activiteiten, dan zijn dit niet de beste festivals, dan moet je afreizen naar Frankrijk of Wallonie (om in een sporthalletje in de rij te gaan staan voor tekenaars, die niet in nederland komen).....het is niet anders.

Waarom zijn dit soort entree bedragen voor de jeugd totaal geen issue, maar wel voor de linnen tasjes verzamelaars, die allerlei onzinnige beursuitgaves of hardcovers voor heel veel geld aanschaffen, maar zeuren over de prijs van een broodje kaas of parkeren...................Gezinnen met kinderen komen niet op strips af (of de ouders moeten stripverzamelaars zijn), Comic cons zijn veeeeeel populairder, dus aantrekkelijker en trekken dus meer publiek.

 

Het feit is dat de stripdagen niet meer kunnen overleven met alleen strips en een paar aanwezige tekenaars en wellicht is deze combinatie voor de oude garde niet ideaal, maar een compleet logische stap.

 

 

 

 

Link naar reactie

Wat een gezeur zeg over de entree en parkeergeld.

Ik denk dat voor sommige de trein ook een hele goede optie is.

Geen last van de file naar de jaarbeurs.

Reken maar dat die er is. Rondom de jaarbeurs is het een grote bouwput.

Misschien voor sommige een optie om de auto in Bunnik of Houten neer te zetten en daar de trein te pakken.

Retour is dan 5 euro.

Link naar reactie

Ik lees met enige regelmaat mee op dit forum en kom al jaren op de Stripdagen.
Maar ik vrees dat de komende Stripdagen kansloos zijn gezien de entree/parkeer prijzen en standgelden.
Ik denk zelfs dat het Stripschap moeite zal hebben een zaal vol te krijgen met standhouders met deze prijzen.
Ook verwacht ik niet dat Dutch Comic Con bezoekers meer omzet zullen genereren voor de standhouders van de Stripdagen.
Dat zijn echt twee totaal verschillende werelden.
Zelf heb ik niets met Comic Cons, wel met comics en strips en tekenaars.
Als alleenreizende met de auto is 16,00 Euro parkeren en 20,00 Euro entree plus benzine gewoon teveel voor één zaal met wat uitgevers en bananendozen.
En ik weet vrij zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik wacht uiteraard de lijst met standhouders en het programma af maar zoals het er nu uitziet zal ik 2018 overslaan...

Link naar reactie

Tsja......

ik zou zeggen pak de trein, dat bespaart benzine (kost kaartje) en geen parkeerkosten.

 

maar wat jij nu niet wilt, bezoek je al jaren....een hal met wat bananendozen en kleine uitgeverijen.

Nu krijg je drie hallen COMIC Con erbij en je houdt van comics....dus?

Als het gecombineerd was met een vingerhoedjesbeurs of een postzegelbeurs had je een punt, maar je wilt toch niet beweren dat comics, tv series, merchandising en films geen overeenkomsten hebben met een hobby als strips......

 

Ook begrijp ik niet dat er mensen zijn die vaak festivals bezoeken en strips verzamelen en dan niet lid zijn van het stripschap....en dan wel klagen op de stripdagen.

zo’n niche hobby als strips kan je toch wel steunen voor een paar tientjes, je krijgt ook nog een blad 4 keer. Dan steun je het stripschap en krijgen ze ook meer armslag voor de stripdagen.

En je mag er ook nog gratis naar binnen....dus wees slim en meldt je aan, de eerste 20 heb je dan al terug. 

Link naar reactie
Op 6-12-2017 om 18:07, Lecram zei:

maar wat jij nu niet wilt, bezoek je al jaren....een hal met wat bananendozen en kleine uitgeverijen.

Nu krijg je drie hallen COMIC Con erbij en je houdt van comics....dus?

Als het gecombineerd was met een vingerhoedjesbeurs of een postzegelbeurs had je een punt, maar je wilt toch niet beweren dat comics, tv series, merchandising en films geen overeenkomsten hebben met een hobby als strips......

Hm, strips hebben veel met comics van doen, dat is min of meer hetzelfde.

Maar comics en comic cons hebben meestal weinig met elkaar te maken (FACTS is een gunstige uitzondering). Op de meeste comic cons zie je heel weinig comics en comic tekenaars. Wel veel films, tv-series, games, merchandising en zo, maar het is dubieus of de meeste stripliefhebbers daar nu zo in geïnteresseerd zijn.

 

Het is dus de vraag of de bezoekers van de oude stripdagen erop vooruit gaan. Komen er tekenaars of andere dingen bij die voor stripliefhebbers interessant zijn? Dus een verbeterde versie van de  stripdagen. Of zijn het de oude stripdagen met een paar zalen met iets totaal anders erbij? 

 

Afwachten dus wat er straks te zien zal zijn en of dat de kosten van een bezoek waard is.

Link naar reactie
36 minuten geleden, Lecram zei:

Tsja......

ik zou zeggen pak de trein, dat bespaart benzine (kost kaartje) en geen parkeerkosten.

 

maar wat jij nu niet wilt, bezoek je al jaren....een hal met wat bananendozen en kleine uitgeverijen.

Nu krijg je drie hallen COMIC Con erbij en je houdt van comics....dus?

Als het gecombineerd was met een vingerhoedjesbeurs of een postzegelbeurs had je een punt, maar je wilt toch niet beweren dat comics, tv series, merchandising en films geen overeenkomsten hebben met een hobby als strips......

 

Ook begrijp ik niet dat er mensen zijn die vaak festivals bezoeken en strips verzamelen en dan niet lid zijn van het stripschap....en dan wel klagen op de stripdagen.

zo’n niche hobby als strips kan je toch wel steunen voor een paar tientjes, je krijgt ook nog een blad 4 keer. Dan steun je het stripschap en krijgen ze ook meer armslag voor de stripdagen.

En je mag er ook nog gratis naar binnen....dus wees slim en meldt je aan, de eerste 20 heb je dan al terug. 

Die Lecram zegt zinnige dingen...   Ook wat het lidmaatschap van het stripschap betreft en NEE wij zijn beiden daarin geen belanghebbenden, bestuurslid, aandeelhouder etc.etc

 

Persoonlijk toevoeging... Nederland is een land vol kruideniers... we letten allemaal op de kleintjes. Maar helaas verschaalt het culturele aanbod daardoor wel erg. Dat geldt niet alleen voor strips maar ook op veel andere culturele vlakken. Kunst moet "vermarktbaar" en "salonfähig" zijn, gericht op een beperkte groep. Cultureel besef laten beklijven in alle lagen van de bevolking blijft moeilijk. Cultuur is mooi... als het maar geen geld kost.

 

Dan denk ik even terug aan een weekendje Parijs. Mooie stad met cultuur in elke porie. Ook nog 3 uur op een boekenbeurs rondgelopen, GRATIS ingang. Heel veel schrijvers en boek uitgevers en O ja en er waren ook nog strips en tekenaars. Niet teveel... stuk of 40 waar je zonder aankoop gewoon aan kon schuiven. Ik hoorde niemand klagen... er werd goed verkocht door de aanwezige fransen, de drempel was laag en blijkbaar bracht het voor het 13 de jaar dat ze dit deden wederom succes.... Beste de moeite zo...

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Sssneraul zei:

Persoonlijk toevoeging... Nederland is een land vol kruideniers... we letten allemaal op de kleintjes. Maar helaas verschaalt het culturele aanbod daardoor wel erg. Dat geldt niet alleen voor strips maar ook op veel andere culturele vlakken. Kunst moet "vermarktbaar" en "salonfähig" zijn, gericht op een beperkte groep. Cultureel besef laten beklijven in alle lagen van de bevolking blijft moeilijk. Cultuur is mooi... als het maar geen geld kost.

Dat ligt niet zozeer aan de Nederlanders zelf, maar meer aan de Nederlandse overheid. Je kunt alleen subsidie krijgen als iets voor een klein elitair groepje is. Als het iets is wat veel mensen aantrekt is het geen Kunst en Cultuur en krijg je ook geen subsidie. Alleen als het elitair genoeg is, geeft de overheid geld.  
Zie bv het stripfestival Breda.   

Link naar reactie

Nou, wees eens heel eerlijk.

Stripfestival Breda is nou niet iets dat iets met subsidie doet.

Het is gewoon een verkapte boekenwinkel. Meer dan boekjes verkopen gebeurt er niet.
Gemeentes geven subsidie als er iets cultureels of maatschappelijks verantwoord wordt gedaan (op een serieuze schaal) of iets qua talentontwikkeling.


Alle kritiek ten spijt, maar dit was niet terug te vinden op deze beurs.
Dus begrijp ik dat de gemeente zegt dat dit geen subsidie behoort te krijgen.

Link naar reactie
18 uren geleden, Lecram zei:

Tsja......

ik zou zeggen pak de trein, dat bespaart benzine (kost kaartje) en geen parkeerkosten.

 

maar wat jij nu niet wilt, bezoek je al jaren....een hal met wat bananendozen en kleine uitgeverijen.

Nu krijg je drie hallen COMIC Con erbij en je houdt van comics....dus?

Als het gecombineerd was met een vingerhoedjesbeurs of een postzegelbeurs had je een punt, maar je wilt toch niet beweren dat comics, tv series, merchandising en films geen overeenkomsten hebben met een hobby als strips......

 

Ook begrijp ik niet dat er mensen zijn die vaak festivals bezoeken en strips verzamelen en dan niet lid zijn van het stripschap....en dan wel klagen op de stripdagen.

zo’n niche hobby als strips kan je toch wel steunen voor een paar tientjes, je krijgt ook nog een blad 4 keer. Dan steun je het stripschap en krijgen ze ook meer armslag voor de stripdagen.

En je mag er ook nog gratis naar binnen....dus wees slim en meldt je aan, de eerste 20 heb je dan al terug. 

Voor mij is om logistieke redenen met de trein reizen helaas geen optie.
En ik vind de (al dan niet uit noodzaak geboren) bescheiden opzet van de huidige Stripdagen met kleine uitgeverijen en (niet denigrerend bedoeld) bananendozen waar ik graag

doorheen struin juist prima zo.
Maar niet tegen zulke hoge kosten.
Uiteindelijk kijk ik als liefhebber/verzamelaar/kruidenier niet alleen naar een plezierige dag maar ook naar de kosten/baten.
Stel je voor dat de zo perfect georganiseerde stripbeurs in Breda de entree zou verhogen naar 20,00 Euro wegens het mislopen van subsidie.
Ik denk niet dat er dan nog een volgende beurs zal volgen...
Ook dat Stripschapleden gratis naar binnen mogen en gewone bezoekers 20,00 Euro moeten betalen voelt niet helemaal lekker.
Dat verschil is te groot als je als bezoeker alleen komt voor de Stripdagen, ik heb nu eenmaal niks met acteurs, games en dergelijke.
En aan lidmaatschappen (van wat dan ook) doe ik gewoon niet en heb ik ook nooit gedaan, dat is een persoonlijke keuze.
Ik begrijp best dat het Stripschap iets anders moest doen met de Stripdagen maar dit lijkt mij niet de juiste weg.
Bijzonder jammer dat ze de Stripdagen in Rijswijk niet hebben kunnen voortzetten en uitbouwen naar een beurs als Breda of Veldhoven.
Hopelelijk vinden ze in de toekomst wel een goede oplossing voor de toch eens zo grootse Stripdagen.

 

Link naar reactie

Zo naar de sentimenten luisterend wordt het heerlijk rustig op de stripdagen....  ondanks de goede inspanningen van het stripschap. Persoonlijk geniet ik er van zolang het kan en ik gun organisatie en stands echt succes maar kan het niet meer dan heb ik daar ook geen probleem mee al is het jaammer. Dan heeft het blijkbaar zo moeten zijn. Alleen de sterkste blijven over en is dta niet in nederland dan maak ik er een gezellig uitje van over de grens... ook leuk

Link naar reactie
11 minuten geleden, Tweetie zei:

Volgens mij geldt dat alleen voor een paar dedi-jagers. En het is lang geleden dat we een echt grote naam op de Stripdagen hebben gezien. 

Ze hebben maar 1 excuus nodig om te gaan. En daarom zeuren ze zo hard hier in de hoop dat het stripschap meeleest. Misschien werkt het, misschien niet, who knows.

 

En nee, ik ben niet van het stripschap, maar wel een lid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...