Ga naar inhoud

HE-MAN and The Masters of the Universe (DC)


esteban²

Recommended Posts

image.thumb.png.d5220a8977c9563cb6ce05123f77e68f.png

 

Nog mensen die deze reeks kennen en/of volg(d)en? :)  Ik ben absoluut geen fan van de typische Amerikaanse Comics, die schreeuwerige actie-tekeningen en vrij herkenbare superhelden-stijl zijn gewoon vaak mijn ding niet.  Maar deze HE-MAN bundelingen heb ik in de laatste jaren dan toch allemaal aangekocht.  Ik kon er niet aan weerstaan, immens grote fan van geweest als kind.  En absoluut niet beklaagd.  Wat een nostalgie!  Dit is mijn jeugd in moderne stripvorm en, zonder er effectief al één gelezen te hebben, sla ik ze regelmatig eens open om naar de prentjes te kijken.  Wat ik helemaal fantastisch vind, is het feit dat veel speelgoed (80s) er in verwerkt zit, toen ik bijvoorbeeld Spydor zag verschijnen zat ik met een big smile ...

 


image.png.e53b747c31570b86ddd4a45710a7eeb0.png

 

In ieder geval een aanrader voor élke fan. ;)

Bundelingen tot nu toe :

* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 1
* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 2 : Origins of Eternia
* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 3
* DC Universe VS. The Masters of the Universe
* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 4 : What Lies Within
* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 5 : The Blood of Grayskull
* HE-MAN : The Eternity War VOL 1
* HE-MAN : The Eternity War VOL 2


Deze horen allemaal bij elkaar.  The Eternity War uitgaves betekenden het einde en sloten het geheel af.  Maar toen begon wel HE-MAN VS THUNDERCATS, een dubbele dosis nostalgie dus. :D Geen idee of hier al een VOL 1 (bundeling) van verschenen is.

 

image.thumb.png.df957fb54111755b0120b7ba43c85465.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Heb je die effectief gezien? Een ware marteling. Sommige fanfilms zijn zo slecht of fout dat zeg net enorm leuk worden, maar deze ...

 

 

 

Ik hoop in ieder geval dat er niet aan gedacht werd om de crossover-mogelijkheid te benutten, waarbij HE-MAN DC SuperHeroes ontmoet. Ugh. En hopelijk beter dan de toch wel heel matige DC verfilming van de laatste jaren. One can hope.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

 

7 uren geleden, Spawn999 zei:

Poeh jeugdsentiment :) Misschien is Conan ook wat voor je. He-man was daarvan afgeleid ;)

 

Conan is niet echt helemaal mijn ding, met uitzondering van de films die deel uitmaken van mijn jeugd.  Maar in principe heb ik daar ook weinig mee.

Wat het afgeleide betreft.  Ja en neen.  Enfin, er bestaat in ieder geval een beetje discussie rond in hoeverre. :) Het was rumor, tot voor kort. Er staan wel wat 'valse feiten' op het wereldwijde web te lezen daaromtrent.  Zoals het verhaal dat Mattel de rechten voor speelgoed van Conan (film) niet kreeg en dit als antwoord gaf.  Maar niets wijst daar op en de data van beide projecten lopen ook helemaal niet samen.  En voor sommigen is het feit dat HE-MAN een barbaar was al genoeg.  Conclusies die wat mij betreft onterecht getrokken worden.  En van de Conan voor de film, wel ...

In The Art of He-Man and the Masters of the Universe, het ultieme naslagwerk, staat haarfijn uitgelegd hoe HE-MAN is ontstaan.  Als fan wel een ontnuchtering, de hoofdreden laat weinig aan de fantasie over en is puur commercieel.  Dat weet je ergens wel natuurlijk, maar zo zwart op wit al die inside documenten lezen, dat maakt de magie toch wel heel berekend en cijfergericht.  Eigenlijk beperkt de Conan-verwijzing zich tot de broek van HE-MAN, zoals letterlijk staat te lezen.  In het boek, waar zowat alle betrokkenen vol overgave aan meegewerkt hebben, zijn ze daar allemaal heel open en eerlijk over.  Verder is hij minstens evenveel Frazetta en Flash Gordon, dat zijn zowat de referenties van Mark Taylor, hij creëerde Vikor, de eerste HE-MAN.  (die onvermijdelijk wat aan Conan doet denken) Ze wilden ook hard inzetten op het Sci-Fi gehalte bij deze barbaar, dat kwam mede door de populariteit van Star Wars.  Mattel had Star Wars namelijk aan zich voorbij laten gaan. 

Enfin, misschien heb je het boek zélf wel? :)  In ieder geval dé absolute must-have bij uitstek als fan.  'k Ben er zowaar een klein beetje verliefd op.  Die luxe-uitvoering is fenomenaal. 

 

@acor - Inderdaad, een gedrocht van een film.  Het gekke is dan nog dat deze onder de fans met veel enthousiasme onthaald werd.  Ik heb wel respect voor het idee op zich en het vele werk dat daar door een gigantisch team aan te pas gekomen is, maar het eindresultaat?  Ugh.  Té fout.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Haha leuk om te lezen :), neuh ik ken de details niet. Ik dacht dat Mattel de rechten van Conan had om een speelgoedlijn van Conan op te zetten en daar van af zagen gezien de hoeveelheid geweld en bloot in de film. En daar voor in de plaats met He-Man kwamen. Ik ben er mee op gegroeid met het speelgoed :) en daarna kwam Mask en Transformers en GI Joe enz....

 

Memories :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ja, dat klopt.  Ik heb lang overwogen die in huis te halen, maar ondertussen zijn ze alleen maar nóg duurder geworden. :)  Ik vervloek nog altijd de dag waarop mijn moeder mijn verplichtte de originele mannekes weg te geven alvorens ik een spelconsole kreeg.  Mijn speelgoed was altijd piekfijn in orde en dit zou nu aardig wat waard geweest zijn.  Ahja, destijds ging het naar een gezin waar geen geld was voor de Sint, dus er heeft een andere generatie van drie jongens ook kunnen mee spelen.  Toch een soort van troost.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op ‎26‎/‎02‎/‎2018 om 09:03, Spawn999 zei:

 

 

 

Tegenwoordig zien de toys er zo uit :e010:

 

 

 


"Tegenwoordig"? :) Dat is van de tekenfilmserie uit de vroege jaren 2000.  Die zijn ondertussen al 15 jaar oud. ;) 

Ik heb daarvan enkele statues (niet de figuren), omdat ik de interpretatie énorm fijn vond. Rauwer, stouter, minder "speelgoed"-achtig.

PS: Niet te geloven, dat blijkt dus Screech (Saved by the Bell) te zijn op die 80s He-Man foto. :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ik ken He-Man totaal niet. Ik vond vroeger al dat het er afschuwelijk uit zag. Dus nooit gelezen of gezien.

He-Man zit boordevol zo'n momenten schrijf je...

Dan vraag ik me af: is dat absolute domheid van de makers of is het wel degelijk grappig bedoeld?

Is dat een humoristische reeks? In dat geval moet ik het dringend nog een keer bekijken...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...