Ga naar inhoud

HE-MAN and The Masters of the Universe (DC)


esteban²

Recommended Posts

2 uren geleden, esteban² zei:

Is de middenposter dezelfde als de cover?  Ik ken dit magazine wel van zien, op 't wereldwijde web.  Maar nog nooit effectief een exemplaar gespot.  Coole covers wel, ik zou de hele reeks wel willen.

 

image.thumb.png.7246d4af63be2a7c6bf8d2f1d48f0dd7.png

 

 

Zijn die ook in het Nederlands verschenen? Dat gecirkelde hoofd van He-Man naast het titellogo komt me zo bekend voor ...

Link naar reactie
39 minuten geleden, acor zei:

Zijn die ook in het Nederlands verschenen? Dat gecirkelde hoofd van He-Man naast het titellogo komt me zo bekend voor ...


Voor zover ik weet niet.  In 't Nederlands is er (muv de vertaalde comics bij 't speelgoed zélf)  -denk ik- enkel deze stripreeks met 10 delen geweest:

 

image.thumb.png.2111b4e3fad037d6b43443b674f4cdd2.png

 

image.thumb.png.975338d4d6f834a127e0cc4ac911036c.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wat is eigenlijk de belangrijkste draw van deze franchise?

Ik herinner me nog dat het een gespierde man was die nog gespierder werd als hij zijn zwaard ophief en dan dat klein toverspookje dat er in deze nieuwe reboot niet meer cute uitziet.

 

Ik heb het al eens aangehaald zeker, dat hij op Vivi van Final Fantasy lijkt.

 

afbeelding.thumb.png.8365463a73dee131ab96f20bcf2323cd.png

Link naar reactie

Draw als in aantrekkingskracht bedoel je?  Dat zal voor iedereen wel wat verschillend zijn, I guess.  In mijn geval is het speelgoed eerst in mijn leven gekomen, dat heeft mij in die wereld getrokken, voor mij waren de tekenfilms gewoon het verlengde daarvan.  De hoeveelheid unieke karakters is wat het voor mij maakte, als kind.

Orko lijkt in de aankomende tekenfilm meer op de zeroes-versie.  Geen slechte keuze, die 80s-versie zou er niet echt meer bij passen.

image.png.92c90029e294c31a2aa79c7caa4cb7c4.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hij ziet er meaner uit. :o

 

afbeelding.png.7848748a54595b9694f54eea3aa09c5e.png

 

Sarah Michelle Gellar zou ook één van de stemmen doen.

Indertijd zag ze het niet echt zitten om voice-over te doen voor een animatie-versie van Buffy.

Jammer dat dat er nooit gekomen is.

Maar sindsdien heeft ze wel regelmatig voice-over werk gedaan.

 

Maar echt, gans die line-up komt me totaal niet bekend voor. (buiten het wizard-personage natuurlijk)

Zaten die ook allemaal in de eighties-cartoon?

Link naar reactie

Dat is een momentopname natuurlijk.  Ik vermoed dat die oogjes ook wel eens schattiger zullen kijken.

 

En ja hoor.  Het zijn Orko, (onbekend), Teela, Roboto en Evil-Lyn.

 

Die tweede van links herken ik niet.  Mogelijk een nieuwe figuur die wat moet verbergen dat MotU weinig vrouwelijke karakters bevatte?  Hoewel, de vrouwen die er wél in zaten hadden vrij belangrijke rollen.

 

Sowieso een cast om U tegen te zeggen, wat de stemmen betreft.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De animatie ziet er natuurlijk prima uit. Het idee alleen dat we na 40 jaar een vervolg krijgen is toch wat lachwekkend. Het verhaal, voorzover aanwezig, was gewoon afgerond. Maar goed, genoeg gemierenneukt.

 

Ik ga dit sowieso een kans geven. Al zorgt de aanwezigheid van Kevin Smith er natuurlijk wel voor dat dit waarschijnlijk geen lang leven is beschoren.

Link naar reactie

Nuja, het is eigenlijk tussen de 35 en 36 jaar na de finale, maar 40 zal goed geklonken hebben bij de marketing, I guess.  Wat daar lachwekkend aan is, begrijp ik niet.  En een extra seizoen viel hier makkelijk uit te persen, toen en nu.  Ook daar zie ik geen bezwaar.  Ook die focus op Kevin Smith, uiteindelijk ook maar één van de betrokken namen, daar zie ik weinig kwaad in.

 

Noem mij maar voorzichtig enthousiast. :)  Speelgoed-spotten! (de voertuigen)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Er blijven maar Masters of the Universe FUNKO's komen.  Ik, die ooit een grote hekel had aan die vreselijke ondingen, heb er nu zelf wel al een heel deel staan.  Allemaal gekregen via verjaardagslijstje etc.  De afgelopen dagen zijn er weer twee bovenop gekomen die gaan verschijnen.  Wat zijn die Limited Editions of Store-Exclusives een plaag!  Betaal méér of je krijgt hem niet te pakken, wacht ook niet te lang want ze ver-drie-dubbelen binnen het jaar qua prijs.  Grrr.  Enfin, Naast andere 5 die dus nog moesten verschijnen, staat ook deze nu op 't lijstje.

 

image.png.049fe0c4497ee4b0392de7168ff912f2.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat hoofd v He-Man lijkt nogal klein in verhouding met de rest of ligt dat aan mij? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

MOTU Revelations... Vanaf vandaag beschikbaar! Lang naar uitgekeken. Vandaag de 5 episodes op Netflix gebingewatcht. 

Aflevering 1 bracht me meteen in de sfeer. Puur jeugdsentiment... He-Man, Skeletor, Teela, Evil Lyn, Stinkor, Trapjaw, Whiplash, Triklops, Orko, Man-at-Arms, Scare Glow, Fisto, Mossman, Beastman, Battle Cat, Zoar the Sorceress, Roboto,... Ze waren er allemaal. Flashy en hip getekend. Al mijn verwachtingen kwamen uit. Wel verrassend was de hoofdrol die voor Teela was weggelegd... En dan die cliffhanger... Laat seizoen 2 maar komen! By the power of Grayskull! 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...