Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
shakeitupguy

FACTS - Your Belgian Comic Con : 29&30 september 2018 - 25 jaar

Recommended Posts

4 uren geleden, shakeitupguy zei:

De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. :e005:

Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen :e005:

2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs?

BTW proficiat met jullie jubileum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Tweetie said:

2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs?

BTW proficiat met jullie jubileum.

Dank u. Alle eer gaat naar medeforummer E-mino die de beurs in 1993 opstartte met een paar vrienden.

Ikzelf was er op de 2de editie en werd vrijwilliger op de 3de editie :-p

Er waren telkens 2 beurzen in het opstartjaar 1993 (maart & november) en 1998 (mei & oktober).

Tot en met 1998 waren enkel een paar tekenaars aanwezig zoals George Perez, Cam Kennedy, Batt, Steve Firchow, Steve Kyte (de allereerste tekenaar in 1995), mangatekenaar Koichi Otaka & Manga kenner Helen McCarthy.

Van de 2 tekenaars die het meest op FACTS waren was Romano (15 edities) er reeds in 2000 terwijl Lectrr (17 edities) er pas in 2002 een tafeltje kreeg (ik zie hem nog zitten).

De eerste acteur kwam er maar in 1999 met de komst van Richard Leparmentier (die ondertussen reeds overleden is).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ondertussen zijn er 2 weetjes op het forum te lezen :

Fabio Bono brengt ons een bezoek tijdens de april editie. :e005:

FACTS Fall valt dit jaar op 29&30 september, hetzelfde weekend als Breda.

Ik hoop de tekenaars aankondigingen voor april te laten beginnen zo vanaf half januari (of vroeger, of later :e007:).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 3-1-2018 om 12:11, shakeitupguy zei:

Ik hoop de tekenaars aankondigingen voor april te laten beginnen zo vanaf half januari (of vroeger, of later :e007:).

Ooit gedacht aan een carriere in de politiek? :e002:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎20‎/‎11‎/‎2017 om 20:04, shakeitupguy zei:

terwijl Lectrr (17 edities) er pas in 2002 een tafeltje kreeg (ik zie hem nog zitten).

Hij heeft toen onmiddellijk kennisgemaakt met het fenomeen "tekeningen-jager" ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, shakeitupguy zei:

Ik vind nochtans dat Hum een mooie naam aan hun stand op DCC heeft aangekondigd.

Klopt, maar nog niet op het moment dat ik dit postte.

Vooruit: FACTS (BE) - DCC (NL): 4 - 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

We zijn blij om deze 5 talentvolle Italiaanse tekenaars aan te kondigen.:e005:

Uitgeverij Daedalus is weer van de partij op de FACTS Spring en Fall edities en Luca Erbetta zal met Spring aan hun stand zitten.

Stefano Raffaele komt in samenwerking met uitgeverij Microbre waar speciaal een integrale van Sarah zal van worden gedrukt. Hij komt enkel op de beurs tekenen.

Riccardo Federico heeft het laatste jaar in de schijnwerpers gestaan voor zijn bijdrage aan de Batman - Dark Knights : Metal rage.het 

Website-FabioBono-360px-300x300.jpgWebsite-StefanoRaffaele-360px-300x300.jp

Website-LucaErbetta-360px-300x300.jpgWebsite-MatteoLolli-360px-300x300.jpg

Website-RiccardoFedderici-360px-300x300.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, shakeitupguy zei:

We zijn blij om deze 5 talentvolle Italiaanse tekenaars aan te kondigen.:e005:

Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Tweetie zei:

Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam.

Facts, your Belgian Comic con..

inderdaad,  comic zit niet in de naam.

Tweety was toch geen blinde vink?

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 hours ago, Tweetie said:

Thx. Raad eens waarvoor de C bij FACTS staat? :e007:

affi97a.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, Tweetie zei:

Dat Silvester Tweety nooit te pakken kreeg is onbegrijpelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onder het motto, het moeten niet altijd comic-tekenaars zijn, aankondigen wij een klepper van een schrijver uit de comics wereld : Brian Azzarello.  :e005: Bekend van 100 bullets, Brother Lono, Wonder Woman, Joker, Luthor, Hellblazer, The Dark Knight III: The Master Race, Superman: For Tomorrow, Before Watchmen (Comedian & Rorschach), Moonshine en nog zoveel meer.

Haal die comics en TPB's maar boven om van een handtekeningen te laten voorzien

Website-BrianAzzarello-360px.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

We zijn verheugd deze 5 tekenaars te mogen verwelkomen op FACTS.

Stefano Carloni (Vorsers) zal bij uitgeverij Daedalus komen zitten.

Carlos Ezquerra is uiteraard bekend van Judge Dredd en daar bestaan ook Nederlandstalige uitgeven van :e005:

Website-EddyBarrows-360px-300x300.jpg  Website-CarlosEzquerra-360px-300x300.jpg

Website-CamSmith-360px-300x300.jpgWebsite-RafaSandoval-360px-300x300.jpg

Website-StefanoCarloni-360px.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast FEITEN
Op 2-2-2018 om 21:34, Devil zei:

Dat Silvester Tweety nooit te pakken kreeg is onbegrijpelijk.

Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Gast FEITEN zei:

Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel.

Erbetta en Carloni zitten allebei bij de Daedalus stand. Ook bij de stand van de FACTS organisatie kun je (maximaal 4) tickets krijgen. Volgens mij zit Fabio Bono in ieder geval bij de organisatie te tekenen. Aangezien ik niet zie welke andere tekenaars er ook nog zijn bij de organisatie, denk ik dat die nog aangekondigd moeten worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20-11-2017 om 14:54, shakeitupguy zei:

De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. :e005:

Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen :e005:

fijn voornemen maar ik begrijp Feiten wel een beetje. 2 namen en 1 die zo te zien zich als comic tekenaar opstelt.

ik blijf dan ook nieuwsgierig naar de nieuwigheden en ga er vanuit dat de voorjaarseditie van 2017 een slechte uitzondering was.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen