Ga naar inhoud

FACTS - Your Belgian Comic Con : 29&30 september 2018 - 25 jaar


shakeitupguy

Recommended Posts

"Simpsons/Futurama/… figuren mogen enkel getekend worden op officiële comics van Bongo (beschikbaar in de FACTS-winkel in de Artist Alley)". 

 

Wat een rare regel... De figuren van Marvel, DC etc, mogen getekend worden op alles wat los en vast zit. Komt die regel uit de FACTS organisatie of vanuit Bongo? En wat voor officiele comics zijn er dan van Bongo beschikbaar, blank cover of een jubileum edities? 

Link naar reactie

Ander vraagje....er zijn gewone tickets, early birds en VIP tickets.......de gewone komen later binnen, dus voor tekenaars zonder kans, maar die VIP bezoekers, komen die voor de early birds in de rij van tickets/tekenaars of moeten die ook gewoon achter de dravende meute early birds van 9.00 :e002::e002:?? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Link naar reactie
21 minutes ago, Ambreville said:

Dezelfde vraag. Wat kan je nu juist met een VIP ticket? Heb je er nog iets aan na 9 uur?

Die kunnen gratis tickets voor tekeningen krijgen wanneer deze worden uitgedeeld.  Bij de vorige editie was dat oa voor Andreas, Azaceta, en nog een 3-tal tekenaars. Aantal is gelimiteerd tot 2à3 en is dus ook voor dat aantal VIP tickethouders die zich als eerste aanmelden. 

 

Voor het overige geen extra voordelen. Is veel nuttiger om dit te kopen om de lange file wilt vermijden bij de acteurs en panels.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tweetie zei:

"Simpsons/Futurama/… figuren mogen enkel getekend worden op officiële comics van Bongo (beschikbaar in de FACTS-winkel in de Artist Alley)". 

 

Wat een rare regel... De figuren van Marvel, DC etc, mogen getekend worden op alles wat los en vast zit. Komt die regel uit de FACTS organisatie of vanuit Bongo? En wat voor officiele comics zijn er dan van Bongo beschikbaar, blank cover of een jubileum edities? 

Die regel is vastgelegd door Bongo (en in essentie FOX). Dit staat ook zo in de contracten die de tekenaars ondertekenen. 

 

We hebben TPB's van Simpsons comics, treehouse of horror & Bart Simpson.

De losse comics zijn van de reeksen Bart Simpson, Futurama, Simpson Illustrated, Jimbo Jones, Kang & Kodos, Mc Bain, Simpsons comics, Summer Shindig, Treehouse of Horror en Winter Wingding.

 

Is hiermee je vraag volledig beantwoord?

 

 

Link naar reactie

Ja, dank je, het beantwoordt de vraag.

Maar ik blijf het raar vinden dat tekenaars niet mogen tekenen waar ze eerder aan werkten.  En zeker als je bedenkt dat het voor comics standaard praktijk is dat zo ongeveer alles voor een commissie kan worden afgebeeld, zolang het maar handmatig gebeurd en niet in gedrukte vorm. 

Link naar reactie
8 uren geleden, Tweetie zei:

Ja, dank je, het beantwoordt de vraag.

Maar ik blijf het raar vinden dat tekenaars niet mogen tekenen waar ze eerder aan werkten.  En zeker als je bedenkt dat het voor comics standaard praktijk is dat zo ongeveer alles voor een commissie kan worden afgebeeld, zolang het maar handmatig gebeurd en niet in gedrukte vorm. 

als je bedenkt dat FACTS niet meer of minder is dan een geldmachine dan begrijp je het wellicht.

Dat is op de tig andere coms in wezen niet anders.

Link naar reactie
4 uren geleden, Devil zei:

als je bedenkt dat FACTS niet meer of minder is dan een geldmachine dan begrijp je het wellicht.

Dat is op de tig andere coms in wezen niet anders.

Wat een vreemde opmerking, werk jij bij een bedrijf wat geld van het balkon gooit?

Het is toch logisch dat men geld probeert te verdienen, wat is daar verkeerd aan.

 

Normaal op Comic Cons wordt veel met commissions gewerkt, prima systeem. Op reguliere stripbeurzen klagen we allemaal dat er geen (internationale) auteurs meer komen opdagen, maar wat logisch is, want dat is niet te betalen met een paar euros entree of de verkoop van een paar extra stripboeken. En omdat grote uitgeverijen nergens meer komen opdagen (op mss Brussel en Angouleme na), die misschien nog een promotie potje hebben, zal het ook niet makkelijk worden om "moeilijkere" tekenaars op de beurs te krijgen.

 

Dus laten we blij zijn dat FACTS best veel tekenaars haalt. En je kan per tekenaar gewoon kiezen of je het wilt doen of niet......maar niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang, keuzes maken.

En geklaag over hoe of wat ze tekenen is gezeur, wees blij dat ze komen, en als Bongo regels stelt en daardoor komen deze auteurs, who cares, prima toch.      

Link naar reactie
14 uren geleden, Tweetie zei:

Ja, dank je, het beantwoordt de vraag.

Maar ik blijf het raar vinden dat tekenaars niet mogen tekenen waar ze eerder aan werkten.  En zeker als je bedenkt dat het voor comics standaard praktijk is dat zo ongeveer alles voor een commissie kan worden afgebeeld, zolang het maar handmatig gebeurd en niet in gedrukte vorm. 

I know, maar moest je weten welke informatie ik van de medewerkers die rechtstreeks bij Bongo werken of op freelance basis krijg dan zou je echt soms verrast zijn wat er in hun contracten staat.

 

Zo mogen ze ook geen originele pagina's verkopen van de Bongo producten. In het kantoor van Bongo liggen er 1000-en pagina's te verstoffen in een archief. En ik heb de vraag al heel vaak gesteld, maar voorlopig dus nog geen wijzigingen in hun beleid.

Link naar reactie
5 uren geleden, Devil zei:

als je bedenkt dat FACTS niet meer of minder is dan een geldmachine dan begrijp je het wellicht.

Dat is op de tig andere coms in wezen niet anders.

FACTS heeft hier niks in te zeggen. Dit is volledig een verhaal dat bepaald wordt door Bongo Comics.

Er zijn vele tekenaars die liever voor iedereen Simpsons of dergelijke commissies zouden maken, maar ze zijn gebonden aan hun contract. Aangezien vele op freelance basis werken willen ze zich 100% aan hun contract houden.

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, devilcreator zei:

I know, maar moest je weten welke informatie ik van de medewerkers die rechtstreeks bij Bongo werken of op freelance basis krijg dan zou je echt soms verrast zijn wat er in hun contracten staat.

 

Zo mogen ze ook geen originele pagina's verkopen van de Bongo producten. In het kantoor van Bongo liggen er 1000-en pagina's te verstoffen in een archief. 

Oei, moeilijke en onaantrekkelijke werkgever dan. Voor veel tekenaars is de verkoop van originele tekeningen een belangrijke bron van inkomsten. Het is voor de uitgever maar goed dat voor deze uitgaven de huisstijl van de tekenfilms gevolgd moet worden, want tekenaars van naam zullen ze op deze manier niet echt aan het werk krijgen.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tweetie zei:

Oei, moeilijke en onaantrekkelijke werkgever dan

dat ligt eraan. Op basis van je aanname zeker, die dan weer is gebaseerd op algemene ideeën over tekenaars, die algemeen wel kloppen.

Maar wellicht in dit geval juist niet. Deze tekenaars hebben hun keus gemaakt. Ik zou zeggen: even navragen bij ze :) . Er zal vast wel een Q&A aan zitten

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

We doen verder met de aankondigingen : het zijn 6 tekenaars van 6 verschillende nationaliteiten :e005:

 

- Het nieuwste deel van de Jeugdjaren van Thorgal zal tegen dan verschenen zijn en Surzhenko wil zoveel mogelijk lezers blij maken met een tekening. Hij komt in samenwerking met uitgeverij Le Lombard.

- Philiippe Vandaële komt bij uitgeverij Daedalus te zitten

- Apri Kusbiantoro zijn nieuwste strip 'Saul' kan aangekocht worden aan de boekenstand van het festival.

- albums van Dejan Nenadov en tickets zullen ook verkrijgbaar zijn aan de boekenstand van het festival.

 

4 tekenaars dus met tickets :-)

 

Volgende week doen we verder met aankondigingen :-)

 


Website-RomanSurzhenko-360px.jpgWebsite-MahmudAsrar-360px.jpg

 

Website-DavideGianfelice-360px.jpgWebsite-ApriKusbiantoro-360px.jpg

 

Website-DejanNenadov-360px.jpgWebsite-PhilVandaele-360px.jpg

 

 

Link naar reactie
44 minuten geleden, Kontiki zei:

Mijn complimenten.

2

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Zullen voor Nenadov ook de delen van 'Ys' beschikbaar zijn die eerder bij Medusa uitkwamen? ( Via Indruk bijvoorbeeld.)

Ik mis namelijk deel 2 nog...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
2 hours ago, Jason Fly said:

Zullen voor Nenadov ook de delen van 'Ys' beschikbaar zijn die eerder bij Medusa uitkwamen? ( Via Indruk bijvoorbeeld.)

Ik mis namelijk deel 2 nog...

Ja, ik zal de 3 delen in Softcover bestellen. Enkel van deel 3 zal een HC versie beschikbaar zijn omdat die van deel 1&2 uitverkocht zijn bij de verdeler.

 

Voor de andere tekenaars bij de Artist Alley stand  :

Roman Surzhenko : voornamelijk laatste deel van De jeugdjaren van Thorgal in HC
Apri Kusbiantoro : enkel zijn nieuwste strip Saul  

Fabio Bono : al zijn verschenen delen van De Rode Ridder 
Laurent Libessart : Morea : enkel deel 8 van Morea in SC en HC

 

Van elke van deze tekenaars ook exemplaren in het Frans.

Link naar reactie

Bedankt!

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

U vroeg naar tekenaars?

 

Bij deze 6 tekenaars kan u op de komende FACTS ook aanschuiven :

 

Aly Fell : voor liefhebbers van de Dark Dragon books reeks Het Schaduwglas (deel 1 en 2). Aanwezig in de Artist Alley.
Stéphane Bileau : voor liefhebbers van de Daedalus reeks Elfen (deel 6,7,8). De 4de tekenaar bij de Daedalus stand.
Laurent Libessart : voor liefhebbers van de de Uitgeverij L reeks Moréa (deel 6,7,8). Aanwezig in de Artist Alley.
David Lafuente : voor liefhebbers van oa Ultimate Spiderman 
Alain Mauricet : voor liefhebbers van oa Harley Quinn
Laurent Zimny : voor liefhebbers van Superhelden getekend in een coole stijl.

 

Website-AlyFell-360px.jpg Website-St%C3%A9phaneBileau-360px.jpg


Website-LaurentLibessart-360px.jpg Website-DavidLafuente-360px.jpg


Website-LaurentZimny-360px.jpg Website-Mauricet-360px-1.jpg

 

Volgende week de laatste aankondigingen waarvan er een paar zijn die jullie wel kunnen raden ;-)
 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...