Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
shakeitupguy

FACTS - Your Belgian Comic Con : 29&30 september 2018 - 25 jaar

Recommended Posts

Op 22-3-2018 om 20:14, SPeeDy zei:

Sinds wanneer tekent Du Caju Kiekeboe?

Hij tekent het wel, maar een foto van "Little England" zou meer op z'n plaats zijn.

GECORRIGEERD

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga na het winnen van een ticket via Fabio Bono ook gaan collectioneren voor de "stripsforlife" veiling :e005: , en misschien nog iets voor mezelf ook :e011: (zal het toch niet kunnen laten)

Deel dit bericht

Link naar bericht

We zijn klaar voor Surzhenko.Jullie ook? Hij komt de nieuwste De jonge jaren van Thorgal in primeur signeren. En heb het in 3 versies Nl in HC en SC en Frans HC. Gewoon boek komen, signeerticket in ontvangst nemen een aanschuiven.  Have fun!!!!

20180406_111558_resized.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Was goed te doen bij de tekenaars. Ze stonden allemaal aan te schuiven voor een foto met Gillian Anderson had ik de indruk. :e005: De andere zalen propvol. Enkel bij Surzhenko was het toch even aanschuiven. Tekent als je niets vraagt de gewoonlijke hoofdjes. Als je het vriendelijk vraagt staat hij wel open voor vragen. Veel die gewoon hun boek daar legden. Het zijn ook maar mensen,  als je zelf vriendelijk bent en wat belangstelling toont zijn het plots andere mensen en kan er al iets meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag voor het eerst met mijn zoon van 11 en dochter van 13 naar FACTS geweest. Mijn zoon ging als Toad en mijn dochter als high school anime-girl. Ik ben als mijn 'gewone' zelf gegaan (al had ik wel mijn Mario Bros.-T-shirt aangetrokken). Rond tien uur aangekomen. De lange wachtrij schoof toch vlotjes naar binnen toen de deuren opengingen. Eerst bij de zaal van de 'guests' gaan kijken. Je kon er al over de koppen lopen in de wachtrij van Gillian Anderson van 'The X-Files'. Bij de tekenaars heel rustig. Bij Surzhenko was een 'wachtrij' van een vijftal personen. Bij alle overige tekenaars varieerden de rijen van 0 (jawel...) tot een 4-tal personen. Ik ging vooral voor de sfeer en om de alle standhouders te bezoeken. Toch was de verleiding groot en scoorde ik op heel korte tijd (minder dan één uur) een dédi van Surzhenko, Lectrr, Fabio Bono, Luca Erbetta (Roma 2) en Kenny Rubenis. 5 dédi's op één uur tijd... dat heb ik nog nooit meegemaakt. Van de comic-tekenaars ken ik persoonlijk niets maar ook daar viel het wachten mee. Waarschijnlijk wel quasi overal met commissies, allez, dat vermoed ik. Van Lectrr vernam ik dat het afgelopen is met 'Red Rider'. Standaard kwam met het argument dat de verkoopcijfers niet waren wat ze hadden verhoopt. Al zei Lectrr dat hij enkele tijd na dit gesprek andere (veel betere) verkoopcijfers te zien had gekregen. Maar goed. Definitief gedaan dus. Samen met Stedho werkt hij momenteel aan een nieuw project dat nog meer stof zal doen opwaaien dan hun reboot van de Rode Ridder. Een uitgever is er al maar hij mocht er niets meer over zeggen. Van tekenaar Erbetta vernam ik dat de verkoop van 'Roma' in het Frans ook tegenviel en er geen tweede cyclus (zoals hier en daar werd verkondigd) zal komen. Na de vijf in het Frans verschenen albums stopt het dus ook met deze reeks. Hopelijk krijgen we in het Nederlands wel nog de vertaling van deel 4 en 5, want die hebben wij nog tegoed... Momenteel werkt Erbetta aan het tweede deel van het tweeluik 'Dans les eaux glacées du calcul égoïste' (voor Glénat) over de jonge jaren van Cocteau en Salvador Dali. Hij toonde me enkele platen waarvoor hij voor het eerst in 'couleur directe' werkt op sepia-gekleurd tekenpapier. Wist niet of er een vertaling naar het Nederlands zou inzitten...

Hopelijk komt er morgen toch ook nog wat volk op de tekenaars af want ik vond het vandaag al heel rustig. Voor een tekenaar toch maar triest als er niemand komt opdagen en je dan maar opo losse velletjes begint te tekenen voor jezelf of om een nieuw karakter of zo te gaan uitwerken voor een volgend project. Blijkbaar is het op zondag op FACTS  sowieso al rustiger, daarenboven is er morgen opnieuw mooi weer voorspeld en ook de klassieker Parijs-Roubaix zal veel mannelijke bezoekers mss doen twijfelen om een hele dag in een expohal rond te hangen. Voor dédi-jagers die graag een 'carrouselleke' doen en meermaals bij een tekenaar willen langsgaan, is het morgen wellicht een unieke kans.

Voor mij dus een heel geslaagde eerste bezoek aan FACTS. Korte babbeltjes gedaan met enkele Repers en/of vertrouwde beursbezoeker (Ives, Ben, Steve, Jordy, Krimson, Stefaan, Peter, Marcel, Jos...) en dan de rest van de dag rondgehangen met de kids rond de rooie loper om de cosplayers te bewonderen, de 'beast' (grootste opblaasbaar hindernissenparcours ter wereld) uitgetest maar vooral genoten van het zien van zoveel die hard-comic-fans. Ze gaan helemaal op in hun hobby. Geslacht, gewicht, seksuele voorkeur... op FACTS mag je zijn wie je wil. Zalig ook om Gentse tram te zien stoppen en Harley Quins, Spiderman, The Pinguin, Mario Bros en Catwoman te zien uitstappen. Ook de max om de verbaasde blikken van 'normale' Ikea-bezoekers te zien staren naar al 'die rare freaks'. Drie keer werd ik aangeklampt om uit te leggen wat er in de Expo te doen was... Zeker voor herhaling vatbaar. Ik moet wel toegeven dat mijn voeten pijn doen. Op FACTS tikken de kilometertjes snel aan als je quasi alle hallen grondig wil doorlopen.

2374_couv.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond het vrij rustig deze editie. Tot mijn grote verbazing was ik zelfs de eerste bij Surzhenko. Ik miste ook verschillende standhouders waardoor het qua inkopen voor mij persoonlijk wat tegen viel en bij cheap comics hadden ze dan ook nog eens mijn bestelling vergeten mee te brengen. Voor de rest was het een toffe Facts.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7-4-2018 om 22:12, mojo zei:

Ik vond het vrij rustig deze editie. 

Ik was er zaterdag en vond het ook opmerkelijk rustig. Veel minder bezoekers dan gewoonlijk, leek het wel. Is het de combinatie van Dutch Comic Con en FACTS  op opeenvolgende weekenden die ervoor zorgt dat het minder druk is? 

Ik vraag me af hoeveel mensen er zondag nog voor de tekenaars gekomen zijn.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen