Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

38 minuten geleden, Kool Thing zei:

Het gaat blijkbaar vlot. Mijn vijf autoboden zijn gisteren allemaal ingehaald...  

 

Opnieuw bieden e 😂 

Ja de start gaat lekker. Sommige staan al boven mijn persoonlijke verwachting. Zoals Frederic Genet en Marion Poinsot. Maar is er misschien weinig op de markt hiervan.

Anderen blijven dan wat achter zoals Kovacevic.

Er kan uiteraard nog veel gebeuren.

Spannend

Link naar reactie

 

2 hours ago, the pope said:

ik denk dat mensen een veiling voor het goede doel ook wel anders benaderen, en eea wat minder tactisch (qua onderste uit de kan halen) aanpakken.

2nd

 

Mij valt ook op dat de prijzen sterk afhankelijk zijn van de populariteit van de tekenaar.

450 euro voor de Kurdy van Hermann en 650 voor de Amoras-pagina van Cambré zijn buiten verhouding als je dat vergelijkt met andere kavels die minsten zo goed zijn en soms maar een vierde of een zesde van die prijzen halen.

 

Wat veiligen betreft: de koper is altijd wie het meeste heeft geboden. Dat betekent dat hij er altijd op verliest. Als hij het wilt verkopen, moet hij immers verkopen aan wie het net niet heeft gehaald. Hij moet het dus aan een lagere prijs verkopen.

Om die reden ben ik niet speciaal dol op veilingen, en werk ik liever met een vaste prijs. Maar voor deze actie maak ik een uitzondering.

Overigens ben ik ondertussen ook al overboden. :(

 

PS ik denk dat ik al eens aan zo'n veiling heb meegedaan, ook voor een liefdadigheidsactie, en dat ik toen ook overal werd overboden. Er zou ons dus nog wat te wachten kunnen staan. 😨

Link naar reactie
13 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het is vooral het grote verschil dat zo verbazingwekkend is, niet dat er een verschil is.

Dat is toch overal zo? 

Een schilderij van Rembrandt is ook veel duurder dan een ander schilderij uit dezelfde tijd van een minder bekende schilder, zelfs al is dat andere schilderij mooier en groter.  

Link naar reactie

Ik vraag me af: zit die Cambré met zijn 650 euro al aan zijn plafond? Of is er nog ruimte om te stijgen?

Als de Cambré 650 kan krijgen, dan zal volgens mij in elk geval dei Hermann nog stijgen.

 

PS er is nog een stuk bijgevoegd: Laureysens, Tom - Originele illustratie in potlood (2018)

Link naar reactie
46 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik vraag me af: zit die Cambré met zijn 650 euro al aan zijn plafond? Of is er nog ruimte om te stijgen?

 Als de Cambré 650 kan krijgen, dan zal volgens mij in elk geval dei Hermann nog stijgen.

De Cambré zit volgens mij bijna aan z'n plafond (geen bijzonder mooie Amoras pagina naar m'n smaak) maar voor de Hermann verwacht ik nog wel een verdere stijging. 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tweetie zei:

De Cambré zit volgens mij bijna aan z'n plafond (geen bijzonder mooie Amoras pagina naar m'n smaak) maar voor de Hermann verwacht ik nog wel een verdere stijging. 

 

Voor mij is die Hermann goed zo ;)

de geldende regels blijven wel werken denk ik. Tekeningen van strips van tekenaars brengen meer op dan random werk. Tekeningen met herkenbare hoofdpersonages brengen dan weer meer op. Dat verklaart bv de trage start van de piraat van Gwendall Lemercier.

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Hollywood zei:

Ik hoop van niet, anders is hij niet verkocht 😶

Het is nog 12 dagen, sommige tekeningen staan wel ver aan hun max denk ik. Anderen hebben nog een lange weg af te leggen volgens mij.

Kan nog alle kanten uit.

 

Alles gaat nog stijgen, let maar op.......goede doel is compleet andere beleving en vaak andere kopers. 

Link naar reactie

Waarschijnlijk slecht nieuws voor 1 tekening. Is al onderweg van 11/11 en zit nog steeds in Frankrijk. Zowel ik als de tekenaar zijn nu constant aan het mailen. Maar het ziet er naar uit dat deze gestolen werd. In onderling overleg met catawiki laten we de tekening nog staan tot 1 dag voor afloop. Je weet maar nooit. Want als we hem er nu afhalen en hij arriveert toch nog, is het te laat. Het betreft helaas 1 van de topstukken "Walter Minus" . Dit was de enige die online werd geplaatst zonder dat hij bij mij ligt. Uiteraard vormt deze een probleem.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Hollywood zei:

Waarschijnlijk slecht nieuws voor 1 tekening. Is al onderweg van 11/11 en zit nog steeds in Frankrijk. Zowel ik als de tekenaar zijn nu constant aan het mailen. Maar het ziet er naar uit dat deze gestolen werd. In onderling overleg met catawiki laten we de tekening nog staan tot 1 dag voor afloop. Je weet maar nooit. Want als we hem er nu afhalen en hij arriveert toch nog, is het te laat. Het betreft helaas 1 van de topstukken "Walter Minus" . Dit was de enige die online werd geplaatst zonder dat hij bij mij ligt. Uiteraard vormt deze een probleem.

Shit, juist die Minus. Een absoluut topstuk. Hopelijk komt het nog goed. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Hollywood zei:

Geen idee , Walter regelt het. Ik heb enkel een trackingscode gekregen. Maar ze zit nog in Frankrijk, dus ik kan hier niets doen

Ik heb ooit een soortgelijke situatie meegemaakt. Een originele plaat verstuurd in Frankrijk die volgens het traceernummer ergens in één of ander sorteercentrum bleef steken.

Na enkele weken is de plaat toch nog bij mij aangekomen, maar volgens de traceercode zit het nog steeds in dat sorteercentrum.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...