Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

19 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik was blijkbaar niet duidelijk:

ik bedoel alleen maar dat als een verkoper op eigen stukken zou bieden met de bedoeling om de prijs op te drijven - en dus niet met de bedoeling om ze zelf te kopen (wat een verkoper niet zou doen, nogal wiedes, omdat hij normaliter eigenaar is) - dat hij het risico loopt te overschatten wat de koper eventueel zou willen betalen, en dus bestaat het risico dat hij met het stuk blijft zitten. Sterker nog: dat hij het zelf moet kopen en alle kosten die eraan zijn verbonden moet betalen.

Ik heb nooit gezegd dat H niet zou mogen bieden.

😉 discussie gesloten.

Op naar de veiling, jaja Cambré reserve bereikt! Me happy

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tweetie zei:

Volgens mij moet je dat direct aan Lecram richten.  Die klonk alsof hij plannen had om in het laatste uur van de veiling alles op te kopen. 

Mij is het gelijk wie wat koopt. 😀

Ik heb wel het gevoel dat sommige stukken aan hun maximum zullen staan of staan nu al aan hun maximum (of er zelf over), en in mijn ogen staan sommige stukken nog steeds ferm onder waarde zoals Hermann, Jim, Formosa, Duarte, Kovacevic, Minus. Het zal een strijd worden op deze laatste volgens mij.

Link naar reactie
10 uren geleden, Tweetie zei:

Volgens mij is er een redelijk groot aantal mensen dat het op die manier doet.

Ik deed het zo maar heb me net iets te vaak laten meeslepen door de chase. Nu doe ik gewoon een autobod wat het maximum is van wat ik eraan wil geven. Vaak valt dat tegen maar soms valt het ook mee. Vorige week bv. een Herenguel cover gescoord op ongeveer de helft van mijn autobod.

 

 

 

Link naar reactie
30 minutes ago, Lecram said:

Voor het goede doel begrijp ik niet waarom er een minimumprijs is.....alles moet toch gewoon weg, dan is de waarde toch gewoon wat hoogste bieder betaalt.....

 

Ik kan me best voorstellen dat je als tekenaar toch wel graag hebt dat je tekening naar waarde geschat wordt, ook al is het voor een goed doel.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Mask zei:

 

Ik kan me best voorstellen dat je als tekenaar toch wel graag hebt dat je tekening naar waarde geschat wordt, ook al is het voor een goed doel.

Waarom?

Je geeft het weg voor een doel, dus of het nu 240 of 320 opbrengt. Wil je het dan terug hebben als niemand het biedt?

 

Het toont ook weinig vertrouwen in je eigen werk....bij een veiling van twee weken met veel kijkers en voor goed doel zal er niet onder de waarde geboden worden op het eind....

Link naar reactie
5 uren geleden, Lecram zei:

Het toont ook weinig vertrouwen in je eigen werk....bij een veiling van twee weken met veel kijkers en voor goed doel zal er niet onder de waarde geboden worden op het eind....

Het probleem is echter als die echte waarde ligt onder die welke door galleries wordt gehanteerd. Door het andere publiek zou de prijs lager kunnen zijn. Dan zie je liever een onderhandse verkoop waarbij de echte waarde niet bij een breed publiek bekend wordt.   

Link naar reactie
13 uren geleden, Tweetie zei:

Het probleem is echter als die echte waarde ligt onder die welke door galleries wordt gehanteerd. Door het andere publiek zou de prijs lager kunnen zijn. Dan zie je liever een onderhandse verkoop waarbij de echte waarde niet bij een breed publiek bekend wordt.   

Nogmaals, men geeft het weg aan een goed doel....het leuke aan dit soort acties is de eenmaligheid en de goodwill bij de bieders. Als ik voor een goed doel met minimumprijzen en voorbehouden moet gaan bieden, voelt het als een zakelijke transactie. 

 

De veiling wordt vooral gevolgd door stripliefhebbers, dus dat is het juiste publiek voor deze kavels.

Het is niet zo dat er Picasso's geveild worden bij de postduivenvereniging. Zulke echt bijzondere stukken (lees dure) zitten er nu ook niet bij, wel voor ons liefhebbers hele leuke tekeningen en pagina's.

 

Maar genoeg hierover, bijna alle minimumprijzen zijn al gehaald en alle stukken kunnen nog wel wat omhoog de laatste dag........ik ga mijn best doen....haha 

 

 

Link naar reactie

Ik heb het gevoel dat @Lecram zo'n beetje de stem van de rede geworden is op dit forum :)

 

Ik doe ook gewoon mee met het bieden om het goede doel te steunen. Ik heb een bepaald budget, en ik ga wel zien welke ik daarvoor kan aanschaffen. Er zitten leuke stukken genoeg bij...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Nogmaals, men geeft het weg aan een goed doel....het leuke aan dit soort acties is de eenmaligheid en de goodwill bij de bieders. Als ik voor een goed doel met minimumprijzen en voorbehouden moet gaan bieden, voelt het als een zakelijke transactie.  

Hoe het al dan niet voelt voor de bieders, doet er weinig toe.  Als je als organisator zo'n schenking accepteert  ben je wel verplicht om rekening te houden met de voorwaarden die de schenker aan die transactie heeft gesteld. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Hollywood zei:

Machtig, ik verschiet echt hoeveel er gestegen is vandaag. 

Ik ben ook blij voor de tekenaars uiteraard, ik denk wel dat de meeste dit volgen. 

Er was er ook eentje die zei, ik ben echt benieuwd want ik heb nog nooit een pagina verkocht. 😀<span>

Op de laatste dag en vooral In het laatste uur zal er nog het nodige bijkomen. 

 

Zie bv de Herman die vandaag van 470,- naar uiteindelijk 760,- ging. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...