Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

Voor de geïnteresseerden:

2018 gemiddelde opbrengst per kavel 179 euro

2019 gemiddelde opbrengst per kavel 140 euro

 

Dus inderdaad een stukje minder. Ik merkte ook op dat er heel wat minder volgers waren op de stukken dan vorig jaar. Vorig jaar waren er minstens 10 stukken met 70-80 volgers. Terwijl nu alleen Dodier er 75 had en al de rest de 60 niet haalde.

 

Slechts enkele van de grote stukken haalden hun prijs. Smith, Sakai, Reynes, Dodier gingen boven of op hun prijs.

Terwijl vooral een Alary, Gioux, Robertson, Romita ferm onder prijs gingen. 

Dan weer andere onverwachts hoge prijzen Swerts, Potargent, Hansha.

Misschien was het aanbod te hoog, lag het aan de vrijdag ipv zondag. Reclame is er alleszinds meer gemaakt dan vorig jaar. Buitenlandse forum staan ook vol. Wel minder reclame door tekenaars zelf op hun pagina's. 

Ik denk dat er wel koopjes te doen waren op sommige dingen deze editie, wat in de vorige editie een pak moeilijker was. 

 

Landen waar de meeste tekeningen naar toe gaan:

1)België -47

2)Frankrijk- 15

3)Nederland- 12

4)Italië- 2

5)UK-1

6)Duitsland-1

7)Spanje-1

Link naar reactie
23 uren geleden, SPeeDy zei:

Sorry... Maar het is de schuld van degene die met Dagobert Duck aan de haal is gegaan. Als ik die had gehad was ik van Roboduck afgebleven. Tja, da’s het spel hé... Stuur me volgend jaar een PM dan blijf ik eraf (maar geen garantie dat er dan niemand anders de snoodaard gaat zijn natuurlijk).

Oh, neen hoor.  Dergelijke bedragen zijn geen spek voor mijn bek.  Elk jaar draag ik een klein bedrag bij aan Music for Life, maar ik heb mijn eigen goed doel te steunen.  Ik ben dat die naar jou gegaan is! 👍 En inderdaad, ik was 'm al vergeten, maar die Dagobert was een goede 3de.  Volgend jaar een Darkwing Duck? :) 

 

Mensen lijken verrast te zijn door de Samson.  Maar dat is eigenlijk min of meer wat ik verwacht had.  Ik denk dat sommigen niet helemaal bevatten hoe "big" Samson eigenlijk wel is onder verschillende generaties en hoeveel hij betekende.  En met het hele afscheid-verhaal in het achterhoofd.  Ik zou maar al te graag een Swerts-Samson in huis hebben.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Toch wel spannend, zo'n veiling met een tijdlimiet.

Ik had me vijf minuten voor afsluiten opgesloten in de refter, en verwachtte eigenlijk een explosie aan biedingen in de laatste seconden. Beetje een anticlimax toen bleek dat er niemand meer een bod uitbracht...

Aan de andere kant wel goed, want ik ga het nu al niet kunnen uitleggen hoeveel geld die tekening kostte.

 

Hopelijk is de jongste blij met zijn Deadpool.

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

Mensen lijken verrast te zijn door de Samson.  Maar dat is eigenlijk min of meer wat ik verwacht had.  Ik denk dat sommigen niet helemaal bevatten hoe "big" Samson eigenlijk wel is onder verschillende generaties en hoeveel hij betekende.  En met het hele afscheid-verhaal in het achterhoofd.  Ik zou maar al te graag een Swerts-Samson in huis hebben.

Het is ook gewoon een ontwerptekening - ja toch? - van wat een groot merk is geworden, nl. het stripfiguurtje Samson.

't Was trouwens mijn favoriet, maar ik had er geen 500 euro voor veil.

Link naar reactie

De samson is idd 1 van de 1e ontwerpen voor de strip er kwam. Staat er ook bijgeschreven evenals de datum.

Ja sommige stukken stonden al op prijs voor het einde naderde. Men wachtte niet zoals vorig jaar, toen gebeurde alles echt in de laatste minuut.

Pas op 3/4de van alle kavels is nog gestegen, sommige toch nog een verdubbeling. 

 

 

Link naar reactie

Helaas miste ik net als vorig jaar (toen vergeten, nu te laat thuis) het begin van de afloop van de veiling, waardoor ik al te laat was voor de eerste van de twee kavels die ik graag wilde winnen. Gelukkig had ik nog 1,5 minuut over voor de tweede, die dus net op tijd wel gelukt is.....:e005:

Nu hopen dat Hollywood begint met zijn Noorderburen:cheerf2:

Link naar reactie
8 uren geleden, Hamirubi zei:

Het is ook gewoon een ontwerptekening - ja toch? - van wat een groot merk is geworden, nl. het stripfiguurtje Samson.

't Was trouwens mijn favoriet, maar ik had er geen 500 euro voor veil.

 Inderdaad, uit 1990.  Hier lijkt Samson nog veel meer op de versie die op de eerste merchandise stond.  Er zijn wel een paar transformaties (ook op de merchandise) alvorens hij de definitieve stripversie werd, zoals we die kennen uit de albums.

 

PS: Miljaar zeg!  Ik had die Disenchantment niet gezien! Mijn hart. 😵

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ja disenchantement moet zelf naar Zwitserland.

Alles voor België die betaald werd is gepakt. (32 stuks) Het meeste in tubes, want hoe stevig je ook verpakt, in die drukke periode gooien ze maar met de pakjes. Dan kies ik voor tubes.

Tubes zijn keihard en met dubbele rol die je er kan uittrekken dus kreuken zul je niet hebben. Alleen beetje omgekeerd rollen en onder boeken leggen. Ik kreeg de meeste tekening trouwens ook zo opgezonden.  

Ik heb dit toch liever, want anders zit er hier en daar toch een kreuk of plooi in , en deze gaan er helemaal niet meer uit.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Hollywood zei:

Het meeste in tubes, want hoe stevig je ook verpakt, in die drukke periode gooien ze maar met de pakjes. Dan kies ik voor tubes.

Tubes zijn keihard en met dubbele rol die je er kan uittrekken dus kreuken zul je niet hebben.

Ik denk dat de post het hele jaar door smijt met pakjes.

Link naar reactie

Mja, dat is geen geheim.  De druk van bovenaf is natuurlijk reden nummer één.  En nonchalante zakken heb je overal. Ik kan zowaar een boekenreeks schrijven over al wat ik meegemaakt en gezien heb tijdens mijn vakantiejobs (3 jaar op een rij) bij bPost.  En mensen die in 'anonieme' of 'discrete' verpakkingen en dergelijke geloven, vergeet dat maar.  Een postbode weet alles.  ALLES.  En bijgevolg ook vaak het hele team. Maar goed, dat is voor een andere thread. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 6/12/2019 om 22:33, SPeeDy zei:

Tegen alle verwachtingen in 2 gewonnen (wat eigenlijk niet de bedoeling was 🥳) binnen mijn vooropgestelde budget. Ik ben de knepen van het vak “bieden” dus aan het leren...
Ik heb het zitten volgen tot op het einde, best wel spannend. Dat gedoe met een minuut extra na laatste bod is wel straf (wist ik niet dat dat zo in elkaar stak).

Bizar eigenlijk hoe in een paar minuten een prijs nog zo omhoog gaat (Vampirella ging op 1 minuut op het einde van 400 naar 550€).

Sommige tekeningen aangename verrassing voor de tekenaars denk ik qua prijs (bv. enkele forummers: Berte, Yncke, ...).
Proficiat Hollywood met het mooie eindresultaat!

 


 

 

D4053F82-C420-47EB-AB8F-183768BA6115.jpeg

 

 

Ik was net te laat thuis op het moment van de veiling, is voor 5 EUR meer dan mijn bod gegaan. Ik was slecht gezind :)

 

Proficiat, maar toch een beetje jaloers :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
3 hours ago, Kristof Berte said:

Ik was aan het mini-voetballen :) Alhoewel ik in doel sta, was het toch een raar zicht geweest, vermoed ik.


Dus de mini-voetbal was belangrijker blijkbaar. 😜

Ik zou kunnen zeggen dat ik het goed zal maken op een volgende stripbeurs door bij jou een origineeltje te kopen, maar dan heb je nog altijd die Roboduck niet natuurlijk...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Bij mijn werkgever is dat ook het geval.  Smartphones moeten weg blijven van de werkvloer.  Het staat daar trouwens vol met duizenden en duizenden kleine en giga-grote magneten allerhande, wat wel degelijk een puntje-puntje effect veroorzaakt op bepaalde toestellen.  (ik ben de benaming kwijt)  Het is ook beter voor de smartphone dat die daar niet ligt, zo staat omschreven in de veiligheidsinstructies.  Geen idee of het realiteit of een lepe truuk is, maar ik heb het in mijn tijd daar niet uitgetest. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Belgïe, Nederland en Frankrijk verzonden. Nog 7 te gaan, waaronder nog 2 uit België.

5 onbetaalde kavels - gemaild met catawiki. Gewonnen door 3 bieders, waarvan 1 betrouwbaar (reeds meer gekocht) maar 2 andere nog nooit iets gekocht. Hopelijk geen fun bieders hierop. Gaat toch nog om een aanzienlijk bedrag 🤐 

Ik slaag er in, om binnen de week alles te kunnen versturen (iets van 80 pakjes), en toch slagen mensen er niet in om binnen de week 1 betaling uit te voeren

Link naar reactie
12 uren geleden, Hollywood zei:

Ja alles van België die woensdag vertrok werd geleverd. Eentje kwam niet aan, of zit nog ergens bij de post. Zou weer niet raar zijn. Ik controleer ook telkens of het aangekomen is of niet. Zou nie mogen, krijg dan nog meer stress 🤐

Zou de mijne kunnen zijn. Staat op Catawiki met status verzonden maar tot nu nog niets van de post gehoord.

Link naar reactie

Excuses indien het bericht ongewenst is in deze thread, maar ik vond het wel gepast aangezien het eveneens voor De Warmste Week is.


image.thumb.png.07827542ff518752fe5f59c7923b701b.pngimage.thumb.png.bafa779bbc0575c15db6f3812ed2d8e6.png


image.thumb.png.07827542ff518752fe5f59c7923b701b.png

 

Dankzij de bijdragen van stripliefhebbers haalde Dave Van Heerswynghels vorige vrijdag 15.395 euro bij elkaar via een Catawiki-veiling van originele tekeningen voor twee goede doelen die deel uitmaakten van De Warmste Week van Studio Brussel. Dat is meer dan vorig jaar. 

Ook stripspeciaalzaak en gelegenheidsuitgever Adhemar doet zijn duit in het zakje voor De Warmste Week met de verkoop van een unieke luxe van F.C. De Kampioenen. Van het recent verschenen album Patatten en Saucissen is een editie te koop op het formaat 24,5 x 32,5 centimeter in een oplage van slechts 150 exemplaren. Het album bevat op 64 pagina's alle scenarioschetsen en de (soms deels geïnkte) potloodpagina's van Hec Leemans. Zo zie je een blik achter de schermen van hoe een verhaal van F.C. De Kampioenen in de eerste fases tot stand komt. Hec Leemans schreef ook een voorwoord en signeerde een bijgevoegde, genummerde ex libris. De luxe kost 75 euro plus 10 euro verzendkosten, afhalen in de winkel is ook mogelijk. Bestellen kan via de webshop van Adhemar (maximum drie exemplaren per klant).

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een grotere impressie van deze grandioze luxe.

,- SSZ - http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#FC-De-Kampioenen

 

150 exemplaren ... Haasten zeker?

 

image.thumb.png.64523a04f1cb7824bb930ce017bfc0f0.png

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hier ook, met twee dagen vertraging.

De hele donderdag thuis gebleven, BPost ziet niet om. Vrijdag staan ze hier dan vijf minuten nadat iedereen naar 't werk/school is, en vandaag pas kon je het pakket op de post zelf komen halen. Gelukkig deden ze niet moeilijk over 't feit dat ik het niet persoonlijk was...

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Hier ook, met twee dagen vertraging.

De hele donderdag thuis gebleven, BPost ziet niet om. Vrijdag staan ze hier dan vijf minuten nadat iedereen naar 't werk/school is, en vandaag pas kon je het pakket op de post zelf komen halen. Gelukkig deden ze niet moeilijk over 't feit dat ik het niet persoonlijk was...

 

Oef 😀

Link naar reactie

Bpost betekent je hart vasthouden, zeker ook naar Nederland, op de site nu compleet onduidelijke informatie......
De weinige keren dat ik iets via Bpost moest krijgen ging het mis, vorige keer werd het gewoon op een ander adres gepost in een open bak (kwam ik 5 dagen later na veel klagen achter) en was het pakket helemaal door en doornat....😀

Maar ja, laten we hopen dat het deze keer wel lukt.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lecram zei:

Bpost betekent je hart vasthouden, zeker ook naar Nederland, op de site nu compleet onduidelijke informatie......
De weinige keren dat ik iets via Bpost moest krijgen ging het mis, vorige keer werd het gewoon op een ander adres gepost in een open bak (kwam ik 5 dagen later na veel klagen achter) en was het pakket helemaal door en doornat....😀

Maar ja, laten we hopen dat het deze keer wel lukt.

Lijkt me toch niet dat Bpost hier wat aan kan doen? Ligt dan toch meer aan postnl  lijkt mij.

 

In ieder geval is mijn pakketje vandaag aangekomen.

Link naar reactie

Wanneer alles rechtstreeks via bPost gaat, zonder omwegen, heb ik eigenlijk heel weinig klachten over hun dienstverlening.  Maar wanneer PostNL er tussen komt, heb ik -zonder enige overdrijving- 9 op de 10 keer miserie.  Een week te laat geleverd, niet geleverd, verloren, verkeerd geleverd, stuk, ... ga zo maar door.  Het is natuurlijk gewoon een kwestie van (on)geluk hebben.  DHL hetzelfde verhaal, helaas.  Mijn beste ervaring is nog steeds via bPost naar een bPost punt.  Minste omwegen, zo weinig mogelijk kans dat er iets mis loopt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Zit er bijna op. Alles is verzonden buiten (nog steeds) 2 onbetaalde kavels, ze hebben tijd tot 26/12. Catawiki net de laatste herinnering verzonden. 

Alle tekenaars bedankt, wonderbaarlijk waren heel wat die zeiden, roep maar volgend jaar. Sommige nog niet de minste 🙂 . Leuk gevoel.

Ik zelf ben bekaf. Een ganse week werken, en 's avonds pakjes maken. Dan nog rondgereden om enkele af te leveren die op weg lagen naar een basketwedstrijd. Nu wachten op de centjes van catawiki, dan overschrijven naar de koning boudewijnstichting. De warmste week zelf in Kortrijk zal niet lukken dit jaar. Maar ik rij wel es naar Melle voor een fotootje 🙂 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...