Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Hollywood

Music for Life- Stripveiling

Recommended Posts

30 minutes ago, Lecram said:

Voor het goede doel begrijp ik niet waarom er een minimumprijs is.....alles moet toch gewoon weg, dan is de waarde toch gewoon wat hoogste bieder betaalt.....

Ik kan me best voorstellen dat je als tekenaar toch wel graag hebt dat je tekening naar waarde geschat wordt, ook al is het voor een goed doel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Mask zei:

Ik kan me best voorstellen dat je als tekenaar toch wel graag hebt dat je tekening naar waarde geschat wordt, ook al is het voor een goed doel.

Waarom?

Je geeft het weg voor een doel, dus of het nu 240 of 320 opbrengt. Wil je het dan terug hebben als niemand het biedt?

Het toont ook weinig vertrouwen in je eigen werk....bij een veiling van twee weken met veel kijkers en voor goed doel zal er niet onder de waarde geboden worden op het eind....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een tekenaar kan bang zijn dat een mindere opbrengst invloed heeft op verkoopprijzen van ander werk van zijn/haar hand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Lecram zei:

Het toont ook weinig vertrouwen in je eigen werk....bij een veiling van twee weken met veel kijkers en voor goed doel zal er niet onder de waarde geboden worden op het eind....

Het probleem is echter als die echte waarde ligt onder die welke door galleries wordt gehanteerd. Door het andere publiek zou de prijs lager kunnen zijn. Dan zie je liever een onderhandse verkoop waarbij de echte waarde niet bij een breed publiek bekend wordt.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Tweetie zei:

Het probleem is echter als die echte waarde ligt onder die welke door galleries wordt gehanteerd. Door het andere publiek zou de prijs lager kunnen zijn. Dan zie je liever een onderhandse verkoop waarbij de echte waarde niet bij een breed publiek bekend wordt.   

Nogmaals, men geeft het weg aan een goed doel....het leuke aan dit soort acties is de eenmaligheid en de goodwill bij de bieders. Als ik voor een goed doel met minimumprijzen en voorbehouden moet gaan bieden, voelt het als een zakelijke transactie. 

De veiling wordt vooral gevolgd door stripliefhebbers, dus dat is het juiste publiek voor deze kavels.

Het is niet zo dat er Picasso's geveild worden bij de postduivenvereniging. Zulke echt bijzondere stukken (lees dure) zitten er nu ook niet bij, wel voor ons liefhebbers hele leuke tekeningen en pagina's.

Maar genoeg hierover, bijna alle minimumprijzen zijn al gehaald en alle stukken kunnen nog wel wat omhoog de laatste dag........ik ga mijn best doen....haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb het gevoel dat @Lecram zo'n beetje de stem van de rede geworden is op dit forum :)

Ik doe ook gewoon mee met het bieden om het goede doel te steunen. Ik heb een bepaald budget, en ik ga wel zien welke ik daarvoor kan aanschaffen. Er zitten leuke stukken genoeg bij...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat vind ik ook. Niet extreem bijzonder dure stukken.  Maar heel wat leuks die je niet zo vaak aantreft op een veiling. Met hopelijk toch genoeg interesse in de minder gekende zaken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Lecram zei:

Nogmaals, men geeft het weg aan een goed doel....het leuke aan dit soort acties is de eenmaligheid en de goodwill bij de bieders. Als ik voor een goed doel met minimumprijzen en voorbehouden moet gaan bieden, voelt het als een zakelijke transactie.  

Hoe het al dan niet voelt voor de bieders, doet er weinig toe.  Als je als organisator zo'n schenking accepteert  ben je wel verplicht om rekening te houden met de voorwaarden die de schenker aan die transactie heeft gesteld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Machtig, ik verschiet echt hoeveel er gestegen is vandaag. 

Ik ben ook blij voor de tekenaars uiteraard, ik denk wel dat de meeste dit volgen. 

Er was er ook eentje die zei, ik ben echt benieuwd want ik heb nog nooit een pagina verkocht. 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
46 minuten geleden, Hollywood zei:

Machtig, ik verschiet echt hoeveel er gestegen is vandaag. 

Ik ben ook blij voor de tekenaars uiteraard, ik denk wel dat de meeste dit volgen. 

Er was er ook eentje die zei, ik ben echt benieuwd want ik heb nog nooit een pagina verkocht. 😀

Op de laatste dag en vooral In het laatste uur zal er nog het nodige bijkomen. 

Zie bv de Herman die vandaag van 470,- naar uiteindelijk 760,- ging. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond eerder de Cromimi met dedi en de Amoras plaat een verrassend hoge opbrengst hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, the pope zei:

Ondertussen het laatste uur in over de grens van de 10000

Wat is de eindstand geworden?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die Cambré heeft in laatste instantie nog een error in mijn scriptje veroorzaakt door over de 1000 te gaan 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb niets gewonnen.. ‘k Was te laat voor mij twee favoriete kavels, waarvoor ik ver boven de uiteindelijke prijs wilde gaan. Stom.

Deel dit bericht

Link naar bericht

12621 , Lectrr reserve werd niet bereikt.

Ik ben serieus onder de indruk. Ik zag alles stijgen, sommige op het (voor mij ) absurde toe. Sampere, Retera, Valkema, Delval, Maza, Cambré waren prijzen die ik zeker niet verwachtte. 

Wel al 1 tekening op voorhand verkocht van Lectrr aan 300 euro. Dus VOORLOPIG een bedrag van 12961 euro. Ik heb nog 4 tekeningen over van Lectrr, die doorheen het jaar zullen aangeboden worden. 

EN er komt normaal nog één specialleke in de warmsteweek zelf 😀😀

Bedankt aan alle forummers om gedurende een zeer lange periode deze topic te volgen! En waarschijnlijk zitten er wel enkel winnaars tussen.

Ik ga een goeie drinken!!!!!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen