Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

Zal geen makkelijke, of zelf een onmogelijke opdracht worden dit jaar voor mij. Teveel initiatieven zoals de veiling voor het rode kruis via Bernaerts. De doelen zijn groter en staan meer in de media. Dus is het logischer dat men daar mooie werken aan schenkt.  Ik kan alleen maar hopen en blijven verder werken en dan zien we wel waar we eindigen.  

Het is al mooi geweest de voorbije jaren, ware het niet door die crisis, ik was er niet opnieuw aan begonnen. Ik wou gewoon niet dat alle werk van de jaren voordien verloren gingen. Animaltrust stak al de binnengekomen centjes in een nodige renovatie, en dan komt die crisis, is de reserve op en zijn de inkomsten nihil.  Dus we houden vol 😊

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dit lijkt me op een do or die moment te komen. Dus iedereen die kan helpen, hierbij de vraag om vanuit de Reep onze krachten te bundelen. De wereld is op dit moment een gigantisch shithole. Dat weten weten, dat ondergaan we, daar kunnen we niet veel aan veranderen.  En er dreigt veel verloren te gaan. Dat zal voor velen van jullie zo zijn. Jobs zijn in gevaar, veel dingen zijn onzeker. Er zijn ergere dingen in de wereld dan het lot van wat dieren... maar toch. Het zou fijn zijn als we daar de lijn konden trekken. Als we konden zeggen dat dat asiel veilig is omdat wij, van de Reep, het zeggen. Met alles wat er gebeurt, wij bieden die veiligheid aan die dieren dat ze kunnen blijven leven en van elke dag kunnen genieten.

Maar wij zijn ook een uniek groep van verzamelaars met relaties met nationale en internationale tekenaars. Ik heb een kamer volhangen met Paolo Grella. Andere onder jullie met andere internationale of lokale tekenaars.  Samen kunnen we genoeg auteurs mobiliseren om #strips4life te helpen om in corano-tijden haar doelen in stand te houden. 

En dan mag je je afvragen, wat maakt het uit voor mij? Niets. Maar dit is ons doel. Wij de stripverzamelaars uit de lage landen, de liefhebbers van strips en beeldverhalen. Je mag mag ons Geeks noemen of verzamelaars van oud papier, maar dit is hoe wij leven, en wij trekken een lijn tegen Corona.

Feck. #Strips4live. laten we gaan voor #Reep4life. Er mogen nog wat tekeningen naar oud papier gaan voordat ik een dier laat slachten om niets.

 

Dus.... Wie kan er helpen door een bevriende tekenaar eens aan te spreken?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Ambreville zei:

Het zou fijn zijn als we daar de lijn konden trekken. Als we konden zeggen dat dat asiel veilig is omdat wij, van de Reep, het zeggen. Met alles wat er gebeurt, wij bieden die veiligheid aan die dieren dat ze kunnen blijven leven en van elke dag kunnen genieten.

 

Dus.... Wie kan er helpen door een bevriende tekenaar eens aan te spreken?

Er zitten op dit forum meerdere verzamelaars van origineel werk en dedi's. Misschien een idee als repers iets hun verzameling beschikbaar stellen? Ik doe graag mee.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Als Holly er voor gaat, dan doe ik mee.  

Ja, nog eens een visje gesmeten op facebook. Nog wat tekenaars die willen helpen. Maar niet de grote massa als de jaren ervoor. Probleem ligt hem bij catawiki. Ik moet aan 40 kavels raken of ze willen het niet plaatsen. Dit is de enige plek waar het veel volk kan bereiken en iets opleveren. Ik rek het wat uit. Doel was september, maar we gaan opnieuw naar december. Ik heb nog wel wat trucken in de hoed. En heb nog wel even de tijd. Ambreville thx for the support mate. Alleen kan ik het na 3 jaar niet meer dragen. 2 jaar geleden kreeg iknwat hulp. Vorig jaar heel veel hulp van devilcreator. Dus wat support zou nice zijn 🙂

 

Link naar reactie

Vorig jaar sprak devilcreator een heel deel internationale tekenaars aan, het merendeel via mail, of als hij ze tegenkwam op een beurs. Met een beetje tekst en uitleg naar wat ik doe, en uiteraard een link naar de vorige veiling.  Zo kwam bv een Smith, Norman ,... op de veiling terecht. Hij zorgde er voor dat er toch een 30-40 tal kavels van hem kwamen. Het is veel makkelijker om iets los te krijgen bij een tekenaar, als hij je goed kent, of als je er al wat originelen aan kocht. Dan dat ik als onbekende, want voor de meeste ben ik dat nog, hen aanschrijf. 9 op 10 krijg ik geen reactie. Na 40 onbeantwoorde mails kun je je wel voorstellen, dat ik het even niet meer zie zitten.

Het jaar ervoor kreeg ik een extra duwtje van een verzamelaar die heel wat tekenaars als vriend heeft, ook daar kwamen toen een 10tal kavels uit voort. Zoals bv Kyko Duarte. Want toen ik het vroeg kwam er geen reactie, toen hij probeerde kon er plots een pagina van af. Zo zie je maar.

Uiteraard als tekenaars een naam zien staan als bv Hermann, Smith, Alary, Reynes ,... die helpen dan is de kans ook makkelijker dat ze toehappen. 

Helaas is het quasi onmogelijk, ook al lezen ze de mails om hele grote namen zo ver te krijgen. Ik denk aan Barbucci, Marini, Lauffray, Petiquex, Rosinski, Mourier, Tarquin, of de namen die in de oren klinken Munuera, Herenguel en die zelf bevriend zijn met heel wat tekenaars. Dan wordt het allemaal wat makkelijker. 

2 jaar geleden kwam alles in een stroomversnelling vanaf het ogenblik dat men zag dat Hermann en Charel deelnamen

Vorig jaar denk ik dat Reynes de doorslag gaf met zijn Harmony pagina.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Na lang twijfelen gezien de reeds vele zelfde acties zoals deze voor het rode kruis, komt er toch een nieuwe editie. Toch wat tekenaars die zich zelf aanboden en me opnieuw konden motiveren. Niet in het teken van de warmste week omwille van de aanpassing van het concept en niet via veilingssite catawiki. Ik haal het minimum van 45 kavels niet, dus krijg ik daar geen hulp. Veiling vindt plaats via het evenement Strips4life2020 op facebook. Vanaf 5 okotber worden wekelijks 2 tekeningen aangeboden die dan gedurende 1 week lopen. Aflooptijd telkens op zondag 21u. Veiling niet zo hoogstaand als de voorbije jaren. Maar alle kleine beetjes helpen gedurende deze crisis. Opbrengst gaat opnieuw naar rolstoelbasketbal Zedelgem en dierenasiel Animaltrust.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, SPeeDy zei:

Amai, Ythaq gaat hard (te hard voor mij voor een mooi uitgewerkte dédi). Dat wordt alvast een toppertje qua opbrengst 😀.

Totaal onverwacht loopt de veiling wel lekker. Waarschijnlijk het concept 2 tekeningen per week. Die dan de volle aandacht krijgen. Gezien er nog 3 bijgekomen zijn sinds vandaag kan ik nog wel enkele weken vullen. 2 mensen die nog nooit eerder hielpen, waarvan 1 Franse tekenaar en ik krijg opnieuw hulp van de man die het topkavel van vorig jaar schonk. 🙂

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Vergeet die evenementen. Maak een pagina aan. Dan kan je de voorbije verkopen ook highlighten in een album om de bal wat harder aan het rollen te krijgen, plus je moet niet elke week opnieuw op zoek naar volgers.

Done, de strips4life fanpagina is er. De veiling zal nu hier verlopen, ook is het doel om er alle tekeningen die de voorbije jaren werden geschonken tentoon te stellen!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...