Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

1 hour ago, esteban² said:

Elk jaar opnieuw denk ik dat het hoogtepunt vorige Kerst al gehaald werd en ze daar in de komende warmste week onmogelijk over kunnen.  Maar kijk, alweer een record voor MFL.  Bijna 11 miljoen, aangezien alle acties nog niet rond zijn.  En dat grotendeels énkel door Vlaanderen, "slechts half België", bij wijze van spreken.  Dit terwijl héél Serious Request "amper" 5 miljoen (wat óók mooi is natuurlijk!) wist op te halen, een initiatief dat op héél Nederland kan rekenen, meer dan het dubbel aantal inwoners. We zijn een vrijgevig volk, zoveel is duidelijk.  Het zou volgens mij een goed idee zijn moest SR van hun oude formule afstappen en MFL volgen, dat heeft de actie(s) heel wat goeds gedaan destijds.  Mensen kunne massaal de goede doelen steunen die ze zélf kiezen of bijdragen aan de pot die verdeeld zal worden.  Het zou, denk ik, minstens het overwegen waard zijn.

 

Correctie: in Vlaanderen wonen 6 miljoen inwoners, en in Nederland 17 miljoen. Dat is drie keer zoveel.

Vlamingen doneerden 10 miljoen euro, en Nederland 5 miljoen. Dat is de helft.

Dus de vergelijking maakt duidelijk dat de Vlaming maar liefst het zesdubbele dan de Nederlander geschonken heeft voor noodlijdenden.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Correctie : Bijna 7,5 miljoen inwoners volgens Wikipedia. :)  Maar kom, het doet er niet toe.  Dankzij de info van @Kontiki besef ik nu dat we 't dus nóg straffer gedaan hebben.  Ik was me helemaal niet bewust van het feit dat er ook zo'n Waals initiatief bestond, tof.  Dit terwijl ik nochtans wel de buitenlandse tegenhangers ken.  Dat Waalse bedrag opgeteld met MFL, indrukwekkend voor ons klein Belgenlandje!  Een mens kan er alleen maar blij om zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wat een onzin om énkel zoiets uit die posts te concluderen.  Niemand maakt er een België-Nederland van.  Er werd gewoon een vergelijking getrokken dat aantoont waarom ik persoonlijk zo onder de indruk ben van wat in die week bij elkaar gehaald werd.  Helemaal niets negatiefs, zo heb ik heel duidelijk aangegeven dat het bedrag van Nederland óók mooi is.  Elke Euro is van tel.

Music For Life was voorheen hetzelfde concept als Serious Request, ten tijde van 'Het Glazen Huis' zelfs exact hetzelfde.  En met dezelfde thema's.  Music For Life evolueerde.  Aanvankelijk was die verandering een moeilijke start.  Mensen vonden het blijkbaar ook ingewikkeld, maar daar werd aan gewerkt.  Vervolgens werd er ook van de vaste thema's afgestapt.  En sindsdien was er alleen maar gigantische groei.  Ik las verscheidene berichten uit NL waaruit blijkt dat Serious Request "alweer" (zo werd het omschreven, niet mijn woorden voor de duidelijkheid) daalde qua opbrengst.  Vandaar dat ik de bedenking maakte dat de Nederlandse collega's misschien konden overwegen hetzelfde te doen.  Ik geloof oprecht dat het een gigantische duw zou geven.  En wie kan daar iets op tegen hebben? ;) 

Nothing more, nothing less.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De reden dat ik al jaren niet meer doneer aan SR is dat ik in deze week over schakel naar een ander radio station.

ik erger mij kapot aan een DJ die zich vrijwillig in een huis laat opsluiten en dan iedere 10 minuten

loopt te klagen dat hij honger heeft mede omdat het doel tegenwoordig niet eens meer om eten gaat.

Maak gewoon gezellige radio met een positieve boodschap in plaats van zelf beklag.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...