Ga naar inhoud

Stripbeurzen in 2018


BSS

Recommended Posts

Die verwering is belachelijk. Dan wordt niet gekeken naar de locale situatie.
Daarbij: elke manager kan deze situatie opnieuw beoordelen en jullie voor mijn part wel het geld in rekening brengen maar dan korting op de totaalprijs. Beetje out of the box en om het bochtje en het zou geen probleem moeten zijn. Maar nu valt het nog in de categorie "belachelijk" :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
54 minuten geleden, boomvavavoom zei:

Die verwering is belachelijk. Dan wordt niet gekeken naar de locale situatie.
Daarbij: elke manager kan deze situatie opnieuw beoordelen en jullie voor mijn part wel het geld in rekening brengen maar dan korting op de totaalprijs. Beetje out of the box en om het bochtje en het zou geen probleem moeten zijn. Maar nu valt het nog in de categorie "belachelijk" :)

 

Maar... dan zou die manager op z'n Belgisch moeten redeneren... wij zijn de meesters van de foefelarij ;) 

 

'k ben es benieuwd trouwens wat de reactie van de animebeurs is op dit beleid... Die bezoekers betalen een veelvoud van wat je op de stripbeurs moet betalen... 

Link naar reactie
4 minuten geleden, marioboon zei:

 

Maar... dan zou die manager op z'n Belgisch moeten redeneren... wij zijn de meesters van de foefelarij ;) 

 

 

ik dacht dat de Belgen zo braaf waren en binnen de lijntjes kleurden :)

 

Ach, mocht de organisatie hierdoor 1 euro per entrada meer moeten vragen, dan zou ook iedereen het betalen, daar ben ik zeker van!

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, marioboon zei:

 

Maar... dan zou die manager op z'n Belgisch moeten redeneren... wij zijn de meesters van de foefelarij ;) 

 

'k ben es benieuwd trouwens wat de reactie van de animebeurs is op dit beleid... Die bezoekers betalen een veelvoud van wat je op de stripbeurs moet betalen... 

We hebben al enkele jaren "tussendoor" contact met de Abunai-organisatie met plannen om bijvoorbeeld een "stripweek" te organiseren, startend met de Abunai en eindigen met ons Brabants Stripspektakel. Daar is het tot nu toe niet van gekomen, maar wie weet .... 

Je (terechte) vraag over wat de reactie van deze animebeurs op dit beleid is, is al doorgespeeld en we zijn in afwachting van hun antwoord ;-) ....

Link naar reactie

ik geef je er helaas gelijk in :)
Nederland lijkt teveel kaders te hebben opgeworpen waarbij iedereen in hokjes loopt te denken waardoor outofthebox weer lastig wordt. Sommige mensen worden er zo gek van dat ze zelf de regeltjes willen veranderen (Heroesdome dus) en anderen gaan SJW online doen, maar dan kom je in de typische Hollandsche zeikcultuur tereecht. Vreselijk.


Voor mij was het daarom verfrissend om met de Belgen te mogen werken op FACTS (tot ik uit het hokje wilde treden) en verrassend toen ik met een Hollander met hetzelfde idee Heroesdome opzet.

 

Maar je komt onherroepelijk Hollandsche zeikerds tegen, dat is zeker!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, boomvavavoom zei:

ik dacht dat de Belgen zo braaf waren en binnen de lijntjes kleurden :)

 

Ach, mocht de organisatie hierdoor 1 euro per entrada meer moeten vragen, dan zou ook iedereen het betalen, daar ben ik zeker van!

 

 

We hebben dit jaar het parkeerbeleid af kunnen kopen voor een bedrag van 2.000 euro (na protest), bovenop een eerdere "reguliere" huurverhoging van de zalen van nog eens 500 euro (na protest) ....

Onze policy is, zoals je weet, kostendekkend werken, maar met steeds dit soort "onverwachte acties" van de zaaleigenaar wordt het voor ons, zeker na 2018, té mistig en dus té risicovol om daar voor langere termijn mee door te gaan .... dan moet je nu de knoop doorhakken .....

Link naar reactie

Met dank aan reper Johan en de organisatie van Opwijk zelf is weer een event op 27 mei a.s. toevoegd aan "onze" lijst hierboven. Het event heeft een eigen topic op de Reep, daar meer info etc......

 

https://www.facebook.com/events/179269046201747/

 

Over onze nieuwe locatie en datum in (en hopelijk vanaf) 2019 verwachten we eind deze maand meer duidelijkheid te hebben c.q. te geven. Dan kunnen we ons eindelijk gaan richten op de editie van dit jaar ....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Bijgewerkt in onze lijst, maar al eerder gemeld onder het "eigen" topic: 

 

Het Internationaal Stripfestival Antwerpen, gepland op 4-6 mei a.s., is tot nader bericht (wederom) uitgesteld .....

 

Dus iedereen naar onze gewaardeerde collega-organisatoren van Gouda !!

 

Voor wat betreft onze nieuwe locatie nog heel even geduld, we zijn er bijna uit .....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zoals al gemeld in de mailing aan onze standhouders en al gedeeld in de beurstopic zelf:

We hebben een nieuwe locatie gevonden in ..... Eindhoven !! Het is het Indoor Sportcentrum in Eindhoven geworden:

- Eén grote hal (4000 m2 zaal, met uitbreidingsmogelijkheid van 2000 m2 extra) 

- Gratis parkeren in de omgeving (veel parkeerplaatsen op Genneper Parken)

- Optimale verbinding met het OV (bus 7, 317 en 318 stoppen direct voor de deur, elke 10 minuten een bus)

- Direct bij afslag Waalre (33) van de snelwegen A2/A67  

- Op loopafstand van Motel Eindhoven (vd Valk) of Bastion Hotel   

 

Wij zijn nu nog aan het bepalen welke datum het gaat worden, maar dat zal, gezien de beschikbaarheid van deze zaal, waarschijnlijk mei of juni worden. Meer informatie volgt later.

Link naar reactie
Gast Geek Fest Rotterdam

Geek Fest - Zondag 20 mei - Rotterdam

 

Rotterdam-Comics, 42 Workspace & Pop Culture Collectibles present:

 

GEEK FEST - ROTTERDAM
comics-art-toys & games

 

Een exclusief evenement met enkele bijzondere illustrators, comic, concept, & trading card artists, leuke ondernemers met mooie spullen, een vintage arcade, raffles & give-aways, Q&A en een slotfilm...al met al een bijzondere dag voor en door fans van comics, art, toys en games!!

 

Onze gast tekenaars;

 

Rufus Dayglo (comic artist & animator, 2000ad, Tank Girl, Gorillaz & Space Jam)

 

William Simpson (comic artist, storyboard & concept artist voor Game of Thrones)

 

Kenny Rubenis (Dating for Geeks)

 

Joe Saleh (upcoming artist uit Rotterdam, illustrator en schilder.. "Loves everything sci fi"... Momenteel bezig aan zijn eerste graphic novel.

 

Chenduz (Nederlands enige Garbage Pail Kids sketch artist)

 

Tickets volwassenen €10, kids tot 12 jaar €9

 

Wees er snel bij, er zijn maar 300 tickets beschikbaar!!

 

Save the date...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG-20180322-WA0028.jpg

312018134849.jpg

GEEKFEST_KENNY.jpg

IMG-20180430-WA0012.jpg

IMG-20180430-WA0016.jpg

IMG-20180322-WA0028.jpg

312018134849.jpg

FB_IMG_1525273468876.jpg

IMG-20180430-WA0012.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Effe voor de volledigheid: de stripbeurs in Hasselt gaat op 6 oktober door, vernam ik via organisatie (ik ga signeren, vandaar). Nu gaat dit evenement in de gebouwen door van het koninklijke atheneum 1 gelegen in de Capuciennestraat nr 28, te Hasselt. En op facebook las ik ook dat er een stripbeurs door zal gaan in Brugge op 15-16 september te Basisschool Mozaïek, Brugge. https://www.facebook.com/bruggestripfestival/

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 12/7/2018 om 20:28, Bart Proost zei:

Effe voor de volledigheid: de stripbeurs in Hasselt gaat op 6 oktober door, vernam ik via organisatie (ik ga signeren, vandaar). Nu gaat dit evenement in de gebouwen door van het koninklijke atheneum 1 gelegen in de Capuciennestraat nr 28, te Hasselt. En op facebook las ik ook dat er een stripbeurs door zal gaan in Brugge op 15-16 september te Basisschool Mozaïek, Brugge. https://www.facebook.com/bruggestripfestival/

 

 

Ik heb gehoord dat de stripbeurs in Brugge op 15-16 september in de Basisschool Mozaïek NIET door zal gaan, ben zelf niet betrokken bij de organisatie dus meer info heb ik niet.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal!

 

Ik ben betrokken bij het festival Cross Comix, dus het gaat me erg aan het hart dat dit een plekje op de lijst van pagina 1 krijgt :) Ik merk dat nog veel mensen niet weten van het bestaan van dit festival, of dat het eraan komt, en dat is erg zonde. De line-up is namelijk heel goed. Ik hoop jullie allemaal daar te zien!

 

803a739c-250f-4b9d-8fdd-f6d046272db7_732841_CUSTOM.jpg.c70a7e5f8d2ad307ee03b90b3703ebc3.jpg

 

Op 18 november 2018 vindt voor de 3e keer het Cross Comix festival in Rotterdam plaats. Zoals de vorige jaren is Theater Rotterdam (voorheen de Schouwburg Rotterdam) dé plek waar het medium strip en al haar cross-overs aan bod komen. Denk aan film, muziek en kunst. Dit jaar is het thema 'de naakte waarheid' en daarom is er veel aandacht voor stripjournalistiek, autobiografische strips en biografische strips. Hanco Kolk, Aimée de Jongh, Robert van der Kroft en Margreet de Heer zijn dit jaar de ambassadeurs van het festival. Zij zullen ook enkele programma-onderdelen bijwonen.

 

De highlights!
 

- Joe Sacco (Palestine, Footnotes in Gaza) komt bij hoge uitzondering naar Nederland en geeft een masterclass over zijn werk. Het gesprek wordt gemodereerd door bestsellerauteur Joris Luyendijk

- zangeres Wende Snijders geeft tijdens het festival een stripboek uit van haar laatste album MENS, waarbij elk nummer verstript is door een andere Nederlandse of Vlaamse tekenaar. Wende is tevens de grote afsluiter van het festival met een show waar je U tegen zegt. Dit is bij de prijs inbegrepen!

- Sneak preview van de animatiefilm Heinz

- de Rotterdamse presentatie van Typex' nieuwe graphic novel over Andy Warhol

- Aansluitend bij het boek over Warhol is er muziek van de beste The Velvet Underground cover band van Nederland.

- Stripped: Een expo in het donker geinspireerd door Nietschze, een Stripquiz, een live-tekendemonstratie, discussies over de staat van de strip en nog veel meer.

 

Wanneer: 18 november 2018, 15:00-23:00
Waar: Theater Rotterdam
Kaarten: €26,50 (inclusief concert Wende)

Meer info: 
https://crosscomix.nl/ en https://www.theaterrotterdam.nl/agenda/6856/Cross_Comix/Cross_Comix_Rotterdam_2_De_gestripte_waarheid/

 

cc_portret_wende.thumb.jpg.fcede1a8f0bef0680c5531df9e2e37c4.jpg cc_portret_sacco.thumb.jpg.c34e7772b3de7295a89a0b562c4fca2c.jpg

 

cc_portret_warhol.thumb.jpg.a24ede2dcc3ae8065899429c0c1f56fa.jpg

cc_portret_stripped.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, AimeeDeJongh zei:

Hallo allemaal!

 

Ik ben betrokken bij het festival Cross Comix, dus het gaat me erg aan het hart dat dit een plekje op de lijst van pagina 1 krijgt :) Ik merk dat nog veel mensen niet weten van het bestaan van dit festival, of dat het eraan komt, en dat is erg zonde. De line-up is namelijk heel goed. Ik hoop jullie allemaal daar te zien!

 

Dit festival verdient natuurlijk ook dit jaar weer een eigen topic. Meteen even aangemaakt. :-)

 

 

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
Op 6/9/2018 om 13:46, AimeeDeJongh zei:

Hallo allemaal!

 

Ik ben betrokken bij het festival Cross Comix, dus het gaat me erg aan het hart dat dit een plekje op de lijst van pagina 1 krijgt :) Ik merk dat nog veel mensen niet weten van het bestaan van dit festival, of dat het eraan komt, en dat is erg zonde. De line-up is namelijk heel goed. Ik hoop jullie allemaal daar te zien!

 

803a739c-250f-4b9d-8fdd-f6d046272db7_732841_CUSTOM.jpg.c70a7e5f8d2ad307ee03b90b3703ebc3.jpg

 

Op 18 november 2018 vindt voor de 3e keer het Cross Comix festival in Rotterdam plaats. Zoals de vorige jaren is Theater Rotterdam (voorheen de Schouwburg Rotterdam) dé plek waar het medium strip en al haar cross-overs aan bod komen. Denk aan film, muziek en kunst. Dit jaar is het thema 'de naakte waarheid' en daarom is er veel aandacht voor stripjournalistiek, autobiografische strips en biografische strips. Hanco Kolk, Aimée de Jongh, Robert van der Kroft en Margreet de Heer zijn dit jaar de ambassadeurs van het festival. Zij zullen ook enkele programma-onderdelen bijwonen.

 

De highlights!
 

- Joe Sacco (Palestine, Footnotes in Gaza) komt bij hoge uitzondering naar Nederland en geeft een masterclass over zijn werk. Het gesprek wordt gemodereerd door bestsellerauteur Joris Luyendijk

- zangeres Wende Snijders geeft tijdens het festival een stripboek uit van haar laatste album MENS, waarbij elk nummer verstript is door een andere Nederlandse of Vlaamse tekenaar. Wende is tevens de grote afsluiter van het festival met een show waar je U tegen zegt. Dit is bij de prijs inbegrepen!

- Sneak preview van de animatiefilm Heinz

- de Rotterdamse presentatie van Typex' nieuwe graphic novel over Andy Warhol

- Aansluitend bij het boek over Warhol is er muziek van de beste The Velvet Underground cover band van Nederland.

- Stripped: Een expo in het donker geinspireerd door Nietschze, een Stripquiz, een live-tekendemonstratie, discussies over de staat van de strip en nog veel meer.

 

Wanneer: 18 november 2018, 15:00-23:00
Waar: Theater Rotterdam
Kaarten: €26,50 (inclusief concert Wende)

Meer info: 
https://crosscomix.nl/ en https://www.theaterrotterdam.nl/agenda/6856/Cross_Comix/Cross_Comix_Rotterdam_2_De_gestripte_waarheid/

 

cc_portret_wende.thumb.jpg.fcede1a8f0bef0680c5531df9e2e37c4.jpg cc_portret_sacco.thumb.jpg.c34e7772b3de7295a89a0b562c4fca2c.jpg

 

cc_portret_warhol.thumb.jpg.a24ede2dcc3ae8065899429c0c1f56fa.jpg

cc_portret_stripped.jpg

En uiteraard aangevuld op de lijst op pagina 1, Aimee 😉 ....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...