Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (17)] pagina 9 vs. pagina 41


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

spirit.jpg.dd15c622c599c5e1f78edf7f6ea8e

 

The Spirit - Will Eisner: een prachtige sfeervolle plaat die je meteen het verhaal intrekt.

 

Dr. Benway

 

 

B

 

Beauregard.jpg.de29177f468a868f0b42cbc61

 

En mijn tweede inzending: Beauregard/Meccano.

Een van mijn favoriete stripverhalen, niet in de laatste plaats door het fantastische lijnenspel van Hanco Kolk en de vernieuwende wijze van inkleuren (m.b.v. vloeipapier).

 

JJL

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

B is erg mooi maar ik vind mijn eigen inzending toch beter :e005:

 

Een bijzonder sfeervolle pagina uit de serie “The Spirit” van Will Eisner. Een prachtig gebruik van licht en schaduw. De spanning wordt subtiel opgebouwd. In het vierde kader zien we aan de natte voetstappen dat er iemand het politiebureau binnenloopt, in het vijfde kader gaat een deur langzaam open…. Pas in het zevende kader zien we in het licht van de bliksem dat het om The Spirit gaat. En meteen wordt duidelijk dat hij het nodige heeft meegemaakt. Na deze openingsscène wil je meteen doorlezen!

marcelherms.nl

Link naar reactie

Plaatje B, ADHD treffend in beeld gebracht, inkleuring niet mijn kopje thee.

Plaatje A, steeds meer waardering voor de klassiekers, terwijl ik hier vroeger niet naar omkeek.

Ergens in een klein dorpje op de lagere school kwam ( ik meen op woensdagmiddag) de rijdende

bibliotheekbus, iedere keer een gevecht om als eerste binnen te komen voor de stripboeken

waarvan een beperkt assortiment aanwezig was.

Met veel geluk een Blueberry scoren was het hoogst haalbare, met iets minder een Spirit of

Modesty Blaise die ik dan vervolgens bijna niet inkeek.

Toch in het onderbewuste de tekeningen van Eisner opgeslagen in het geheugen.

Link naar reactie

fmOk4EP.jpg

 

Ik ben een enorme Kolk-fan en de inkleuring van Beauregard was eindelijk eens iets nieuws en gewaagd. Hij werkte toen met transparante kleurbladen die hij verknipte. Grafisch vind ik de pagina niet echt wow. Zijn zwierige lijntjesstijl komt echt tot een hoogtepunt in de latere Meccanodelen. 

 

Het probleem met plaat B is dat de plaat an sich niet zo sterk is. Het is meer een opsomming van feiten waar Beauregard aanwezig is. Het is me iets teveel prentenboek en te weinig strip wat The Spirit hier duidelijk wel is. 

 

Ik wacht nog ff....  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Kristof Berte zei:

Ben ik de enige die A hopeloos gedateerd vindt?

Maar gedateerd kan toch ook een plus zijn? Als je lang genoeg wacht komt alles weer terug. Dus hopeloos is nog niet definitief. Nostalgie is een sterke menselijke emotie.

Dit zeggende heb ik overigens voor B gestemd omdat de stijl van Kolk mij meer aanspreekt dan de stijl van Eisner :e012:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
5 uren geleden, Rik zei:

Maar gedateerd kan toch ook een plus zijn? Als je lang genoeg wacht komt alles weer terug. Dus hopeloos is nog niet definitief. Nostalgie is een sterke menselijke emotie.

Dit zeggende heb ik overigens voor B gestemd omdat de stijl van Kolk mij meer aanspreekt dan de stijl van Eisner :e012:

Voor mij is het geen nostalgie. Ik las dit niet als kind, ik heb het pas later ontdekt.

Ik vind het trouwens ook zeker niet gedateerd. Ouderwets misschien, maar niet verouderd.

marcelherms.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...