Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
SouthEast Comics

ALFA comic

Recommended Posts

Enige tijd kijk ik al zo nu en dan hier op het forum. Sinds gisteren pas besloten om mijn werk hier ook te laten zien.

Al sinds 1998 schrijf ik verhalen over mijn eigen superhelden team ALFA. Een team dat bestaat uit mensen met speciale krachten (hoe kan het ook anders :D ), die op de een of andere manier hun ouders verloren hebben. Ego's die met elkaar botsen en dan toch maar proberen om er samen als team uit te komen, tijdens benarde situaties. Eigenlijk heb ik dit alleen maar voor mijzelf geschreven, maar sinds 2010 heb ik toch geprobeerd om dit project van de grond te krijgen. Blijkt toch een stuk moeilijker te zijn dan ik dacht! Dus nu het bijna 2018 is, ben ik eindelijk tevreden over het resultaat.

Anyway, de eerste volume van 6 nummers is al helemaal geschreven en het is de bedoeling om deze comics zelf te publiceren onder de naam SouthEast Comics. Print en digitaal.

#1 is volledige klaar.

#2 wordt momenteel geletterd

#3 is in afwachting van letters.

#4 Momenteel in productie. Eerste 2 pagina's tot nu toe geïnkt.

#5 Script alleen af

#6 Momenteel in productie. Eerste 2 pagina's tot nu toe geïnkt. Pagina 3 af in pencils.

Overigens maak ik geen gebruik van flitsende superhelden code namen.

Voor deze productie werk ik samen met 3 sequentialtekenaars, 3 inkleurders en een letteraar. Naast dat heb ik ook nog artwork van andere tekenaars opgespaard. Maar goed, hier enkele pagina's. :) 

ALFA #1.jpg

Variant cover A.jpg

ALFA #2.jpg

Eddie.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een definitief oordeel kan ik nog niet geven en eerlijkheidshalve moet ik ook meegeven dat ik geen interesse meer heb in superhelden (THE UNNAMED was ook een beetje een antisuperheldenantwoord) maar wat ik erg goed vind aan de eerste pagina is hoe overzichtelijk het is. De lezer weet meteen waar de personages zich bevinden in de setting en het is te volgen zonder tekst.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En hierbij nog een kleine update over de huidige stand van zaken:

14-12-2017/ 3-3-2018

#1 gepubliceerd

#2 is af en zal op 4 april gepubliceerd worden

#3 is in afwachting van letters.

#4 Momenteel in productie. Eerste 2  8 pagina's tot nu toe geïnkt door Rodrigo (artist #3, 4, 5 -proloog & epiloog-)

#5 Script alleen af Layouts af. Nu bezig met pencils en inks door Mike (artist #1, 2 en 5 -main story-)

#6 Momenteel in productie. Eerste 2 pagina's tot nu toe geïnkt. Pagina 3 af in pencils.  12 van 22 pagina's volledige ingekleurd. (Guest artist & colorist: Federica en Marika)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Shot van verschillende personages die nog allemaal moeten verschijnen in toekomstige uitgaves. Een gedeelte ervan zal te zien zijn in losse backup stories in de ALFA uitgaves vanaf nummer 4.

Nummer 2 is overigens vanaf 4 april digitaal te koop via ComiXology, DriveThru en te streamen via Comichaus.

TEST 2048x480 banner.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

ALFA #2 is morgen te koop. Hier is een sneak peek van een pagina. Hmmm, ik vraag mij af wat er in deze scène verder gaat gebeuren...

*ALFA #2 is eerst te koop via ComiXology op 4 april*

** Daarna zal het verkrijgbaar zijn via DriveThru (digitaal), Indyplanet (digitaal en print), Comichaus (stream).**

Page sneak peek.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

14-12-2017/ 3-3-2018/ 10-4-2018

Nieuwe update ALFA volume 1: Artifact (nummers 1 - 6)

#1 gepubliceerd

#2 gepubliceerd

#3 is in afwachting van letters. Is af. Zal in de eerste week van Juni te koop zijn. Om het in televisie termen te zeggen: Dit is de Mid-Season Finale. :)

#4 Momenteel in productie. Inkleurder gevonden.

#5 Momenteel in productie.

#6 Momenteel in productie. 14 van 22 pagina's volledig ingekleurd. Pagina 15 af in pencils.

Hier is nog een cover, WIP voor een Spotify playlist dat ik het aan het maken ben, ter begeleiding van het lezen van alle delen.

Spotify cover soundtrack.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Meestal plaats ik dat op instagram, dus daar zou je wel kunnen gaan kijken. (@theorphansmemento of @southeastcomics)

Voor deze hobbyproject (ik heb nog een ander lopen, meer richting semi-pro kwaliteit) ga ik voornamelijk 'targetten' op digitale uitgaves. Ik doe alleen nog aan POD via Indyplanet, maar dat is qua verzendkosten voor de koper alleen maar aantrekkelijk als je ergens in Noord-Amerika zit.

TPB staat overigens wel op mijn lijst, maar goed, eerst maar eens deze volume afmaken. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen