Ga naar inhoud

stripgerelateerde muziek


cartoonesk

Recommended Posts

6 hours ago, cartoonesk said:

 

En natuurlijk Dennie Christian's lp Guust Flater en de Marsupilami. Ooit gekocht vanwege de speciaal door Franquin getekende cover. Stiekem luister ik er ook wel eens naar. De leukste liedjes staan helaas niet op youtube.

 

dennie_christian-guust_flater_en_de_mars

 

 

 

Ik beb die single. Maar heb er niets mee.

Ik wil die wel verkopen aan de hoogste bieder.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

In Japanse manga komt muziek ook regelmatig voor. Enkele voorbeelden:

 

Beck (mongolian chop squad) van Harold Sakuichi. Gaat over een band die bekend probeert te worden. Harold Sakuichi tekent met veel detail de gitaren, ... Zijn stijl is ook niet typisch manga zoals wij die denken te kennen. Hij steekt ook niet onder stoelen of banken dat hij fan is van westerse muziek. Veel cameo's, persiflages van albumcovers, ... dus. De anime kon me niet echt bekoren, maar de muziek viel goed mee:

 

 

Nog eentje: K-On. Een yonko (kranten-strookstrips van vier prentjes, vaak humoristisch) over een muziekclub op school. Lichte popmuziek, maar wél knap geanimeerd in de anime. De OP en ED van de anime zijn van Scandal, een bekende band in Japan.

 

 

 

 

Link naar reactie

The Bowling Balls hebben op het eerste gezicht niet veel te maken met strips maar Fred Jannin en Thierry Culliford maakten deel uit van deze BelPop-groep.

 

The Bowling Balls were invented originally by Frederic Jannin and Thierry Culliford (the son of Peyo, who you probably know as the father of The Smurfs) for a gag in one of the first editions of "Le Trombone Illustré", a pirat insert for the french version of Spirou. The comic strip Germain et Nous was about a number of young people who did nothing much all day except listening to albums of "The Bowling Balls". The two developed the idea of the comic strip band further and had the band give interviews, give shows, release records ...

 

Jannin%252C+A+franquin+pour+la+vie+in+S%

 

 

 

Link naar reactie
Op 20-12-2017 om 22:27, marioboon zei:

Telt het ook als een striptekenaar een muziekclip heeft getekend? 

 

 Zoals al eerder is gebleken kan men het topic-onderwerp op verschillende manieren interpreteren en dat is helemaal niet erg! :) Zet er wel de naam van de tekenaar (of strip) bij!

 

De eerder genoemde Fred Jannin maakt ook video's (voor zijn beroep of voor de lol, dat weet ik niet). Hier een voorbeeld :

 

 

Link naar reactie
Op 20/12/2017 om 21:27, Dickerdack zei:

De Cd van theatergezelschap Opus One over de Bommelmusical de trullenhoedster...

En dan vooral het nummer over de poort op de heide, het droezelkruid en vooral het “ vit”- nummer tussen burgemeester Dickerdack en zijn vrouw hebben verrassend leuke teksten...

249D2202-21CA-4AE5-B2DF-57ED8B635AB6.jpeg

Doet me denken aan de liedjes in de langspeeltekenfilm Als je begrijpt wat ik bedoel :

 

 

Link naar reactie

Sufjan Stevens vercomicte zijn BQE-plaat: http://asthmatickitty.com/merch/hooper-heroes-comic-book/

 

AKR872_thumb_large.jpeg?v=1390244974

 

Neil Youngs Greendale kreeg ook een adaptatie.

 

NEILYOUNGGREENDALE_Hardcover_230.jpg

 

En een hele fijne is Love Song van Christopher die The Beatles, The Stones, The Kinks en The Who als inspiratie neemt voor zijn vierluik. Ik heb die ooit nog besproken voor Klare Taal op de SSZ: http://www.stripspeciaalzaak.be/KlareTaal/KlareTaal07.htm#LoveSong

 

37500977z.jpg

 

aftermath.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...