Ga naar inhoud

Stripwinkels op het WWW.


esteban²

Recommended Posts

image.thumb.png.9c813c4193c37edf178873844a922d70.png

 

Werk aan de (web)winkel!

Er zijn geen stripspeciaalzaken meer over in mijn omgeving en zelf ben ik niet meer in staat zomaar overal heen te gaan, waar en wanneer ik dat wens.  Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe stripleverancier, online welteverstaan.  Want dat is de voor de hand liggende oplossing.  Maar wat een ontnuchterende zoektocht was me dat.  Stomverbaasd, dat was ik bovenal.  "Geen wonder dat de SSZ aan't verdwijnen is!  Hoe is dit mogelijk?", dacht de zwartgallige versie van mezelf.  Je moet bijvoorbeeld maar eens de SSZ-en (België vooral) op onze geliefde SSZ-site één voor één trachten aan te klikken om te bekijken of / hoe ze online present zijn.  Onvoorstelbaar.

In sommige gevallen is er al een totaal gebrek aan enige aanwezigheid in de wereld van het wereldwijde web, of het nu gaat om een eigen site of iets waar de zaak in kwestie kan aan gelinkt worden via sociale media of dergelijke.  Dat kan een bewuste keuze zijn, tot daar toe.  Zo zijn er ook talloze winkels die wél een site hebben, maar geen enkele vorm van communicatie ondersteunen of helemaal geen bestel-optie hebben.  Gedrochten van internetpagina's die alles behalve uitnodigend zijn.  Inhoudelijk dan.  Over vorm valt altijd te discussiëren, dat is iets heel persoonlijks.  En pagina's die al een eeuwigheid "under construction" zijn, maar waar eigenlijk gewoon helemaal niets van in huis komt.  Want daadwerkelijk al jaren in die staat.  Ik heb ook stripspeciaalzaken aangeschreven via e-mail met een doodgewone vraag.  Vaak kwam daar helemaal geen antwoord op.

Vervolgens zijn er degene die wél op online-verkoop inzetten, maar waar de sites op werkelijk alle mogelijke vlakken uit de vorige eeuw dateren, letterlijk.  Zoekmachines die er -bij wijze van spreken- een uur over doen om resultaten weer te geven of simpelweg vast lopen bij het uitvoeren van een zoekopdracht.  Structuren waar een kat haar jongen niet kan in terugvinden en die ongelooflijk omslachtig in elkaar geflanst zijn.  Onvoorstelbaar.  De grootste 'verrassing' was dan nog dat dit bij het merendeel het geval is. Wie koste wat kost iets wil vinden, zal nog het geduld willen opbrengen.  Maar overige potentiële klanten, die ben je hoogstwaarschijnlijk kwijt.

En als er dan eens een stripwinkel is met een relatief overzichtelijke site tussen zit, zijn er onnodig ingewikkelde instapprocedures om in de eerste plaats al klant te kunnen worden, of 'voorwaarden' die de klant alleen maar afschrikken of in ieder geval een voor de hand liggende drempel kunnen vormen. 

Zo is er momenteel een site waar ik nog steeds tracht uit te vissen hoe ik nu effectief een bestelling kan plaatsen, het heeft me meer dan 20 minuten gekost.  Dat kan in (bijna) 2018 toch écht niet meer wil je overleven tussen de online-concurrentie.  Ik ben nochtans geen leek, in tegendeel.  Mijn zus (ervaren online-shopper en comic-liefhebber) en ouders zijn online op zoek gegaan naar strips vanop mijn ellenlange lijstje en hebben op den duur mijn hulp ingeroepen om hen een duidelijke en werkbare site door te geven waar ze (zoals zij het omschreven) "gewoon een bestelling kunnen plaatsen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?".  Ze zagen het bos door de bomen niet meer en liepen voortdurend tegen virtuele muren aan.  Veelzeggend.

"Je mag niet bij de grote ketens kopen, zo maak je de échte stripwinkels kapot en ben je een deel van het probleem!"  Jaja, maar laten we vooral ook een beetje eerlijk zijn : Het is erg gesteld met de (niet) goed vertegenwoordigde stripwinkel op het internet, vandaag de dag is die toestand zelfs bijzonder triest te noemen in BE/NL.  En ja hoor, er zijn gelukkig ook zij die het juist aanpakken.  Maar het is duidelijk een minderheid.  En die doen het dan wél meestal goed tot zeer goed, je moet factuur- of bestelnummers maar eens in 't oog houden en de periode die daar tussen zit.  Dat geeft (soms) een goed idee.

Je ziet maar al te vaak artikels over het heengaan van alweer een stripwinkel, met talloze (gekende) redenen om het te verklaren.  Wel, ziehier;  Volgens mij één van de grootste en meest onderschatte redenen waar ik eigenlijk nergens iets over lees. Dat je over strips amper info kan vinden als 'DeStripspeciaalzaak.be' er niet zou zijn, zegt ook al iets.

Thoughts?

* Uit respect voor de handelaars in kwestie, laat alle namen volledig in het midden en zal ik ze ook in de toekomst niet aanwijzen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wat hij zegt, klopt. De paar SSZ die ik al eens binnenstap, hebben stuk voor stuk een draak van een site. En ooit heb ik eens een integrale die nergens meer te vinden was, toch gevonden in een Nederlandse SSZ, en 't heeft me zonder zwans drie dagen, een meervoud aan mailtjes én een bezoek aan mijn bank gekost om die te bestellen. Fouten in de inlogprocedure, foute IBAN, ...

In dat opzicht is een site als bv stripweb véél eenvoudiger, maar die hebben dan weer geen fysieke winkel dacht ik?

Link naar reactie

Misschien willen die winkeliers helemaal geen internetverkoop doen. Een goede website maken is één ding, maar alle logistiek erachter is iets anders.

Heb eens een tijdje geleden wat overtollige boeken en strips op Ebay verkocht. Dat was een hele miserie: bestellingen opvolgen, kosten (verzending) schatten, betalingen opvolgen, verpakken, naar de post brengen en dan hopen dat het goed toekomt.

Verzendingskosten zijn ook extreem: een boek of strip valt snel buiten de standaard en dan is het eigenlijk al de moeite niet.

Firma's zoals Amazon en Bol hebben dat helemaal geautomatiseerd en hebben speciale afspraken met koeriers. Hen de goederen in consignatie geven is dikwijls nog het simpelste.

Link naar reactie
Just now, Zwendel said:

Misschien willen die winkeliers helemaal geen internetverkoop doen. Een goede website maken is één ding, maar alle logistiek erachter is iets anders.

Heb eens een tijdje geleden wat overtollige boeken en strips op Ebay verkocht. Dat was een hele miserie: bestellingen opvolgen, kosten (verzending) schatten, betalingen opvolgen, verpakken, naar de post brengen en dan hopen dat het goed toekomt.

Verzendingskosten zijn ook extreem: een boek of strip valt snel buiten de standaard en dan is het eigenlijk al de moeite niet.

Firma's zoals Amazon en Bol hebben dat helemaal geautomatiseerd en hebben speciale afspraken met koeriers. Hen de goederen in consignatie geven is dikwijls nog het simpelste.

 

2

Link naar reactie
1 uur terug, Zwendel zei:

Misschien willen die winkeliers helemaal geen internetverkoop doen. Een goede website maken is één ding, maar alle logistiek erachter is iets anders.

 

Het ene sluit het andere niet uit. Je kan perfect geen internetverkoop willen doen, maar dat wil niet zeggen dat je site er niet overzichtelijk uit mag zien. Er zijn SSZ die niet online verkopen, maar die je wel kan bellen of mailen om iets opzij te leggen bv. Maar dan nog kan het geen kwaad als de site er uitnodigend en overzichtelijk uitziet.

Link naar reactie

@Theoak, @Kobus en @Waldorf, dank voor de tips.  Maar voor alle duidelijkheid, ik heb een mogelijk vaste online leverancier gevonden.  Dat is het probleem niet echt.  Het is gewoon zo dat ik het echt wel triest vond mijn bevindingen te constateren.  Namelijk; Duidelijke, representatieve en werkbare sites zijn een absolute minderheid.  En in Nederland zijn er net iets meer die wél online actief zijn op een respectabele manier, maar die verzendkosten durven voor een Belgische klant al eens de pan uit swingen.

@Zwendel, dat is een punt dat ik zelf ook aangegeven heb.  Indien winkels er niet voor kiezen een webwinkel te hebben of überhaupt online aanwezig te zijn, prima.  Als zij er in geloven dat je vandaag de dag nog kan overleven zonder, is dat hun goed recht.  Niemand beter dan zij zelf om dat in te schatten voor hun specifieke zaak.  Maar voor zij die het wél willen zijn er vandaag de dag bv. ook standaard templates, die zelfs gratis te vinden zijn.  En er zijn talloze alternatieven, dat is de grote kost niet. Bovendien kan je  Wat online-shops betreft ligt dat iets anders natuurlijk, maar daar is het alsnog min of meer hetzelfde verhaal in de grote lijnen.

En dan zijn er die verzendkosten.  Ik zoek steeds naar de best betaalbare (op voorwaarde dat ze degelijk zijn) manieren.  Dat ketens afspraken hebben en dergelijke, dat kan geen excuus zijn.  Er zijn winkels die dat verschil oplossen via hun klantenkaarten-systeem naar de klant toe en talloze andere creatieve manieren om dat voor beide partijen draaglijk te houden.  Het is ook zo dat er via bPost bijvoorbeeld goedkopere manieren zijn om te verzenden -mits gebruik van afhaalpunten ed-, maar dat winkels hier geen gebruik van maken.

Het gaat er mij dus vooral om dat de (deftige) online aanwezigheid, of we moeten al eerder afwezigheid zeggen, van de befaamde stripwinkel volgens mij een onmiskenbaar deel van het probleem is.

Wat eBay en dergelijke betreft, dan zijn we al over een heel ander aspect van internetverkoop bezig.  Al snap ik uiteraard wel dat het eveneens allemaal te tijdrovend kan zijn.  Voor de één niet, de ander wel.  Er zijn natuurlijk wel raakvlakken, dus ik begrijp dat het hier als voorbeeld langs komt.

Ik kan me vooral vinden in @Tanuki zijn woorden.  Via stripweb kan je daadwerkelijk bestellen.  Dat terzijde.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 hours ago, Red Arrow said:

Ik ken enkel bol.com, Amazon, Gobelix (van de Gobelijn in Leuven) en Stripweb. Het lijkt me vrij logisch dat vele stripspeciaalzaken geen online winkel hebben. De verzendingskosten liggen volgens mij altijd hoger bij kleinere winkels.

Het klopt dat verzendingskosten wat hoger liggen, maar de boekjes zijn wel beter verpakt dan bij een bol.com/amazon. 

Link naar reactie

Akim in Groningen is al jaren mijn hofleverancier. Volgens mij is dat begonnen toen de eerste Bessy’s van Adhemar uitkwamen. Er zat toen een originele plaat van Jeff Broekx ( een met veel paarden, indianen  èn Bessy en Andy) bij die ik graag wilde hebben. En zo kwam een Limburger aan een stripverkoper 280 km van hem vandaan. Je vraagt er niet snel mis, perfect verpakt zodat strips puntgaaf thuisbezorgd worden en ze reageren snel en adequaat op vragen. Supersnelle levering ook. Ik ben al jaren afnemer, vooral in de decembermaanden. 😄 Een fysieke stripwinkel ligt ook hier niet echt in de buurt, an sich jammer , maar voor mij is Akim al jaren een uitstekend alternatief ! 

Link naar reactie
2 uren geleden, Dickerdack zei:

Akim in Groningen is al jaren mijn hofleverancier. Volgens mij is dat begonnen toen de eerste Bessy’s van Adhemar uitkwamen. Er zat toen een originele plaat van Jeff Broekx ( een met veel paarden, indianen  èn Bessy en Andy) bij die ik graag wilde hebben. En zo kwam een Limburger aan een stripverkoper 280 km van hem vandaan. Je vraagt er niet snel mis, perfect verpakt zodat strips puntgaaf thuisbezorgd worden en ze reageren snel en adequaat op vragen. Supersnelle levering ook. Ik ben al jaren afnemer, vooral in de decembermaanden. 😄 Een fysieke stripwinkel ligt ook hier niet echt in de buurt, an sich jammer , maar voor mij is Akim al jaren een uitstekend alternatief ! 

Ik kan dit, als Brabander, volledig onderschrijven. Akim is ook al jaren mijn hofleverancier naar volle tevredenheid..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Onlangs voor het eerst besteld via Akim omdat er iets was uitverkocht in de stripwinkel die ik zelf het vaakst bezocht. Op sommige sites staan ook weleens uitverkochte albums of albums die ze niet eens in voorraad hebben, maar je ondertussen wel lokken om ze bij hen te bestellen, dus was ik wat argwanend om daar een in Vlaanderen uitverkochte titel te zien staan en te kunnen bestellen. Maar nee, correct kunnen afrekenen en enkele dagen later (vroeger dan verwacht vond ik zelfs) ontving ik de strips netjes ingepakt. Ik kreeg er zelfs een kalendertje bovenop. verzendkosten zijn natuurlijk minder interessant voor een Vlaming die in Nederland bestelt.

Link naar reactie

Dan zou je zijn magazijn eens moeten zien. In de winkel ligt nog maar een klein deel. In principe heeft hij hetgeen op de site staat ook daadwerkelijk op voorraad. Hij heeft een jaar of 3, denk ik, geleden comicstripshop overgenomen. Daar bleek wel heel veel op te staan wat niet op voorraad was. En daar heeft hij behoorlijk tijd in moeten investeren om dat goed te krijgen.

Link naar reactie

En bestellen bij je lokale boekhandel?

 

Ook hier in Bergen op Zoom is al jaren geen stripwinkel meer. En hoewel ik ook wel eens bij comicstripshop of stripwinkels bestel of afreis naar Breda, Antwerpen of Rotterdam koop ik het meeste gewoon bij m'n lokale boekhandel. Die kunnen ook vrijwel alles bestellen (uitzonderingen daargelaten) en je steunt er je lokale boekhandel ook nog eens mee (mocht je eens in BoZ komen, boekhandel Quist). Via hun webshop kun je ook veel bestellen en boven de €15 verzenden ze gratis. 

 

Een ander groot voordeel is dat ze het fantastisch vinden om te zien wat ik allemaal koop. Als ik dan de boeken kom ophalen meteen een praatje over strips. Wat ook weer resulteert in interesse van de boekhandel in strips. Soms vragen ze me wel eens welke titels ze misschien gewoon op voorraad zouden moeten hebben. En daar bereik je de mensen die af-en-toe-een-strip-kopen-als-ze-iets-tofs-tegen-komen dan weer mee.

Link naar reactie
Op 22 december 2017 om 00:28, Red Arrow zei:

Ik ken enkel bol.com, Amazon, Gobelix (van de Gobelijn in Leuven) en Stripweb. Het lijkt me vrij logisch dat vele stripspeciaalzaken geen online winkel hebben. De verzendingskosten liggen volgens mij altijd hoger bij kleinere winkels.

Gobelix zelf is intussen al even niet meer. Online bestellingen kunnen nu via de website van Gobelijn zelf. Ook Het Besloten Land is een eigen webshop begonnen.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
On 12/20/2017 at 1:47 AM, esteban² said:

Thoughts?

 

 

Om te beginnen vraag ik me af hoeveel jij eigenlijk koopt, aangezien één webwinkel blijkbaar niet tegen je koophonger op kan.

 

 

Op de SSZ zijn er echt wel meer dan één waar je goed kunt bestellen. Soms moet je daarvoor een e-mail sturen.

Nou, en?

Dat is precies de manier waarop ik bestel bij de plaatselijke Standaard Boekhandel: ik stuur een mail met alle gegevens: titel, reeks, auteur, taal, uitgever, ISBN, vermoede prijs. Die gegevens zoek ik gewoon op. Dat hoeft daarom niet op hun eigen site te zijn. Soms haal ik de gegevens zelfs van een site van de concurrentie.

De Standaard Boekhandel stuurt met een bevestigung. Als het boek aankomt, haal ik het op.

Geen vuiltje aan de lucht. Prima service.

Uiteindelijk is dat alleen maar een e-mail-versie van bestellen per brief, maar we passeren de post (get rid of the middle-men, so to speak), en handelen alles per e-mail af.

Toegegeven: ik stap bijna élke dag die boehandel binnen, dus we kennen elkaar, en ze weten dat ik mijn bestellingen ophaal (ik heb er ooit eens iets gekocht dat iemand anders wél had besteld, maar niét opgehaald).

 

Dan zijn er nog enkele waar je hun catalogus kunt bekijken, maar waar je een e-mail moet sturen. Wat dus nog iets vlotter is dan de manier waarop ik het doorgaans doe.

 

En dan zijn er ook nog categorie "klikken-op-kopen". Lekker gemakkelijk. Vooral voor wie een klikverslaving heeft en een bodemloze geldkist.

 

Dat je niet direct kunt betalen, is toch geen probleem? Jij wilt veel te veel zekerheden hebben.

 

Verder vind ik die manier van "levering-binnen-24-uur" bullls^t.

Waar halen ze dat eigenlijk? Ze komen thuis, surfen om een uur of acht 's avonds op internet, en willen het de dag erop al in de brievenbus hebben. Maak het nou even, ja .... Over rotverwend gesproken. Als het zou kunnen, zou er een wet moeten zijn om zulke snelle leveringen te verbieden, want die zijn nergens goed voor. Niet voor de organisatie van de winkel (de ene keer te veel personeel nodig, de andere keer te weinig werk voor dat personeel), niet voor het milieu (een tijd geleden werd uitgerekend hoeveel lége vrachtwagens er rondrijden), niet voor de verkeersveligheid (kleine drngende bestellingen moeten rondbrengen i.p.v. grote hoeveelheden zorgt alleen maar voor extra verkeersdrukte). Tegenwoordig maken ze van de bestellling van een Suske & Wiske van 6.95 euro een SPOED-bestelling. Zijn ze gek geworden?

 

Dan nog wat - iets dat al min of meer werd vermeld door Zwendel - zo'n webwinkel bij je fysieke winkel is gewoon een tweede winkel. Dus dubbele kosten. Met bovendien een hoop gedoe voor een pakje van maar 7 euro. Wat dus betekent dat een normale winkelier dat eigenlijk niet kan opbrengen.

 

En ten slotte is in een webwinkel kopen altijd een beetje een kat in de zak kopen. Je weet pas wat je kocht, als je het pakje krijgt. Als dat dan tegenvalt, is het een heel probleem om het te ruilen of je geld terug te krijgen.

 

Trouwens, mijn glazen bol vertelt met dat ze over enkele jaren die levering-binnen-24-uur zullen proberen te verminderen, want dat is organisatorisch een ramp. Ze zullen in het begin bijv. een korting bieden als levering binnen 48 uur voldoende is. En over een jaar of vijf is levering binnen 24 uur weer een spoedbestelling waarvoor je extra moet betalen, zoals het altijd al is geweest.  Spoedbestelilngen is voor medicijnen of andere heel belangrijke dingen, niet voor stripboekies.

Link naar reactie

Wat ik vervelend vind, is dat je nu zowat verplicht bent bij bol.com om een datum te kiezen. En dan kies je natuurlijk voor zo snel mogelijk. Of op de dag dat de andere artikels komen. Ze beweren dat er een knopje is "lever alles te samen", maar dat heb ik nog nooit ergens gevonden. Als ik 3 artikels koop in één keer, dan wordt er bij mij drie keer geleverd. Jammer als ik slechts een of twee keer thuis was.

Link naar reactie

Peter, ik kan perfect begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt.  Dat je in bepaalde gevallen het omslachtige omarmt, dat is prima.  Voor een winkel die uitblinkt in klantvriendelijkheid bijvoorbeeld, wil ik zelf ook wel wat moeite doen, indien dat nodig blijkt.  Maar vandaag de dag ga je op die manier doorgaans geen klanten winnen via die weg. Het is niet meer hedendaags.  Besef dat die mensen een uitzondering aan 't worden zijn.  Hoe je 't ook draait of keert.  Je trekt hier en daar wel een conclusie (veronderstelling) omtrent mijn gedrag of wensen die helemaal niet in lijn zijn met wat ik schreef. Dat je niet altijd alles in één winkel kan vinden, is niet uitzonderlijk.  En dat er winkels zijn die wél tip top zijn wat online aanwezigheid betreft, heb ik ook zélf aangegeven in de openingspost. Het wel een aanzienlijke minderheid.  Het ging dus over de meerderheid.

De 'tweede winkel' redenering, die volg ik niet helemaal.  Niet dat ik het niet begrijp, ik ben het er gewoon niet eens mee.  Er zijn ook talloze voorbeelden die aangeven dat het niet noodzakelijk zo is.  Wie gaat trouwens een strip van pakweg 7,00 € online bestellen, zonder meer?  Ja, ook die mensen bestaan natuurlijk, maar dan gaat het alweer de minderheid.  Het is ook al verscheidene malen aangetoond dat  mensen online altijd méér bestellen.  (Ik geloof dat het oa. in De Afspraak was, Canvas eind vorig jaar) Enerzijds om zoveel mogelijk uit de verzendkost te halen, anderzijds omdat verzendkosten dikwijls verdwijnen vanaf een bepaald bedrag.  Mensen geven doorgaans liever 30 € méér uit om 4,50 € verzending te besparen dan gewoon de 4,50 € te betalen.  Dat wérkt. In die zin is deelnemen aan het online gebeuren net interessant om te overwegen indien andere factoren ook gunstig zijn, lijkt me.
 
Ik ben het wel helemaal eens met je visie op 24-uren levering.  Ik verwacht dat ook niet, het is niet bepaald één van mijn wensen.  Tenzij de site daar vollenbak mee uitpakt als grote troef.  Dan zie ik het ook graag daadwerkelijk gebeuren, wanneer ik last-minute bestel.  Maar als het dan toch mis loopt, zoek ik ook de fout bij mezelf.  Ik had 't maar zo laat niet moeten bestellen en heb zelf voor 't risico gekozen.  Fair, toch?  En ik zie ook alle nadelen van het hele gebeuren.  Je noemde solide punten, geen twijfel. 

Wat de Standaard Boekhandel betreft, ik ken de plaatselijke (enfin, 'plaatselijk' kan je dat al niet meer noemen, dat terzijde) uitbaters ook.  Zeer vriendelijk team.  Toch verwijzen zij altijd naar de website als je via een andere weg iets wil bestellen.  Ze doen dat daar niet (meer), voor zover ik weet.  Wel steeds paraat om je de nodige info te verschaffen.  Ik koop er zelden strips die meer dan een maand verschenen zijn, omdat ze op een zeer ongelukkige plaats staan en ze steeds 'vuil' zijn omwille daarvan.  Maar goed, ik ben aan 't afwijken.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een site die op alle mogelijke vlakken duidelijk is en ook juist wat betreft de ingevoerde info.  Daar is niets mis mee.  Alles behalve onredelijk lijkt me. 

Standaard Boekhandel en BOL zijn net twee sites waar ik niet zo'n fan van ben, omwille van de vele foute info-ingave.  Bij BOL ben ik trouwens volledig gestopt met bestellen.  Zonder énige overdrijving, 80% van mijn strips kwamen beschadigd aan. En niet zo'n klein beetje. Was het niet omdat ze zonder deftige bescherming in een dun karton zaten, was het omdat ze in een veel te grote doos zaten waar ze constant van hier naar daar bewogen.  Ik betaal dan liever iets méér elders om te verzenden.

Mijn grootste bedenking blijft toch echt: Stripwinkels moeten meer inzetten op het online-gebeuren.  En als ze die keuze maken, doe het dan ook goed.  Het maakt op dat vlak niet uit of het om een online shop gaat of om een pagina met standaard-informatie.  Aanwezig zijn op social media kost niets, amper moeite ook.  Maar je bent er wel.  Twee stripwinkels waar ik nu bestel, heb ik op die manier toevallig gevonden.

@RedArrow, bij BOL hoef je toch niet persé een datum te kiezen?  Ik bestel steeds zonder iets van datum aan te geven.  Je kan inderdaad gewoon aangeven dat je alles in één zending wenst te ontvangen, maar ik weet ook niet meer vanbuiten in welke stap het precies zit.  Doorgaans deed ik dat ook, omwille van solide punten die Peter aangaf omtrent al die pakjes.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 12/20/2017 at 5:56 AM, cartoonesk said:

Niet veel ervaring ermee maar ik heb eens iets besteld bij De Poort en 1 keer iets bij De Stripaap. Geen problemen ondervonden. :)

2x stripaap.nl

 

Woon weer reeds voor vele jaren op Aruba.

Hun website is zeer overzichtelijk, geven snel antwoord op vragen en ik kan er meerdere bestellingen doen en aan het einde vd maand betalen (=mbt de (hoge) transportkosten voor 1x op de post).

Link naar reactie
On 12/20/2017 at 5:56 AM, cartoonesk said:

Niet veel ervaring ermee maar ik heb eens iets besteld bij De Poort en 1 keer iets bij De Stripaap. Geen problemen ondervonden. :)

2x stripaap.nl

 

Woon weer reeds voor vele jaren op Aruba.

Hun website is zeer overzichtelijk, geven snel antwoord op vragen en ik kan er meerdere bestellingen doen en aan het einde vd maand betalen (=mbt de (hoge) transportkosten voor 1x op de post).

Link naar reactie
Op 23-12-2017 om 18:37, esteban² zei:

@RedArrow, bij BOL hoef je toch niet persé een datum te kiezen?  Ik bestel steeds zonder iets van datum aan te geven.  Je kan inderdaad gewoon aangeven dat je alles in één zending wenst te ontvangen, maar ik weet ook niet meer vanbuiten in welke stap het precies zit.  Doorgaans deed ik dat ook, omwille van solide punten die Peter aangaf omtrent al die pakjes.

Dus je kan gewoon op 'volgende' klikken zonder een datum aan te duiden?

 

Tot nu toe bestel ik enkel de Disney Premiumpockets via bol.com. Andere strips vind ik gewoon in de winkel of in de bib. Het formaat van die pockets is perfect om niet echt beschadigd te geraken. (Wel, een echte verzamelaar zal het misschien wel beschadigd noemen) De postbode vouwt het pakket (!!) en propt het in de brievenbus. Ik ben me dus 100% bewust dat als ik een strip in een gewoon formaat zou bestellen, het helemaal gekreukt en beschadigd zou zijn.

 

Ik mis de Leuvense Albert Heijn :( Dan kon ik gewoon het pakketje ophalen en zaten de drie artikels* ook nog eens in een steviger karton in plaats van drie aparte leveringen met drie waardeloze kartonnen vodden.

 

De strips hebben trouwens een vreemde (benzine?)geur. Alles van bol.com heeft dat. Bij de boeken van Amazon is dat niet.

 

*Inderdaad. €9,95 + €9,95 < €20 dus ik koop nog iets extra :e008:

Link naar reactie

Ja, naar mijn weten toch.  Ik heb nog nooit een datum moeten aanduiden.  Wat die paar cent betreft, je moet er eens op letten ... Ik heb al verscheidene malen gehad dat ik nét geen 20 € had, maar bv. wel 19.98 € ofzo, dat is dan ook al als 20 € gerekend met gratis verzending.  Ik weet echter niet wat de exacte grens is.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, Red Arrow zei:

Dus je kan gewoon op 'volgende' klikken zonder een datum aan te duiden?

 

Tot nu toe bestel ik enkel de Disney Premiumpockets via bol.com. Andere strips vind ik gewoon in de winkel of in de bib. Het formaat van die pockets is perfect om niet echt beschadigd te geraken. (Wel, een echte verzamelaar zal het misschien wel beschadigd noemen) De postbode vouwt het pakket (!!) en propt het in de brievenbus. Ik ben me dus 100% bewust dat als ik een strip in een gewoon formaat zou bestellen, het helemaal gekreukt en beschadigd zou zijn.

 

Ik mis de Leuvense Albert Heijn :( Dan kon ik gewoon het pakketje ophalen en zaten de drie artikels* ook nog eens in een steviger karton in plaats van drie aparte leveringen met drie waardeloze kartonnen vodden.

 

De strips hebben trouwens een vreemde (benzine?)geur. Alles van bol.com heeft dat. Bij de boeken van Amazon is dat niet.

 

*Inderdaad. €9,95 + €9,95 < €20 dus ik koop nog iets extra :e008:

Ik bestel niet veel strips bij Bol, maar van hun verpakking heb ik weinig te klagen, integendeel. Zopas nog een Dilbertkalender+een boek gekregen in een doos ter grootte van een valies. Bij Amazon heb ik al wel CD's gekregen waar het doosje een barst had omwille van de slechte verpakking.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 22/12/2017 om 22:42, bouncer zei:

Als we dan toch Akim aan het ophemelen zijn, de fysieke winkel is ook heerlijk om in te struinen.

John, de eigenaar is een gezellige leuke kerel ( voormalig horeca man), jammer dat Groningen ook

voor mij zo'n 200 km ver weg is.

 

 

 

 

 

Ik was vandaag in Groningen en wou absoluut een keer naar Akim. Wat strips gekocht, leuke babbel met John en een koffie. Ik was te voet met m’n zoontje en omdat het intussen slecht weer was (de winkel ligt een eindje uit het centrum) heeft John ons door een van z’n medewerkers terug naar de stad laten brengen. Topkerel!

Link naar reactie

Ik bestel geregeld via bookdepository.com. Dat bevalt ne erg goed. De prijzen zijn (veel) lager dan in de Nederlandse SSZ. (Soms wel 50%!) Daarnaast is de levering altijd goed verpakt. Ik bestel dan wel manga's. Meestal een tiental per keer. Vroeger gebruikte ik ook wel Amazon.de maar die zijn net iets duurder dan bookdepository.

Via bol.com ben ik gestopt omdat de albums vaak (bijna altijd) beschadigd aankwamen.

Gewone stripalbums koop ik dus in de plaatselijke SSZ.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...