Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (20)] pagina 4 vs. pagina 34


nobody

[Eerste Ronde (20)] pagina 4 vs. pagina 34  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 30-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

5a09d1215b8ee_frnt2.jpg.5d675e16e85fb080

 

Deze plaat uit de Wentelwereld van Storm is echt een beauty..

 

Rik

 

 

 

B

 

Wat is een stripplaatjestornooi nu zonder een plaat van Vandersteen?! 
Ecce Victor.

 

vandersteen-album-fr-1xrv.jpg.f6490530a6


Wat vandersteen zo goed deed in deze pagina, is de overlap van tekst bij twee prentjes, de inconsistente proporties van zijn personages (kijk bv. naar de oervorm van Jerom die vervolgens verdwijnt wanneer hij valt!) en het gewiekste gebruik van de camera-as. De kleuren, de gedateerde lijnen, de vreemde poses. Dit is Belgisch erfmateriaal. 

 

The Alderwood

Link naar reactie

16 minuten geleden, Waldorf zei:

Ik heb nooit van Storm gehouden. Het ziet er uit als felgekleurd plastic speelgoed dat te dicht bij een warmtebron heeft gelegen. Vandersteen daarentegen zit in ons DNA. 

 

Voila, ik was op een post aan't wachten die omschreef wat ik voelde, en moest niet eens lang wachten. Makkelijk toch. 

 

B dus.  

Link naar reactie
30 minuten geleden, The Alderwood zei:

Bedankt KT!

Vandersteen en heel België zijn je dankbaar.

Heel België? Nee! Alleen een klein en dapper groepje stripfanaten die moedig weerstand bieden aan de afkalvende stripcultuur en de toenemende invloed van den Ollanders :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Twee reeksen die in mijn jeugd heel belangrijk geweest zijn. Suske en Wiske natuurlijk met de stapels verslonden en tientallen keren gelezen en herlezen. Storm was dan weer mijn overgangsreeks, de eerste stap van de jeugdreeksen naar m’n volwassen verzameling. 

 

Voor ze van dit duel helemaal een België - Holland gaan maken... Dit S&W-verhaal zat niet bij mijn favoriete albums en De Wentelwereld is wel een van mijn favoriete Storms. Ik ben in dezen dus een soort reserve-Hollander, maar dat was Don Lawrence ook, hé. ;-)

Link naar reactie

Ik durf het bijna niet luidop te zeggen, maar ik heb deze ronde naar mijn gevoel eerder voor de 'minst lelijke' gekozen. 

Ik kan me doorgaans in de uitleg van Alderwood vinden, maar hier is het voor mij eerder een gevalletje waar vooral werd aangetoond waar Vandersteen (een held) minder goed in was.  De plaat in z'n geheel doet me ook gewoon niets.  Het derde prentje van de eerste strook is er wel ééntje om in te kaderen, dat wel.

Met een béétje spijt in het hart kies ik dan voor Storm, wat ik nog niet gelezen heb.  Maar het heeft, ondanks de vreemde inkleuring, wel iets.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...