Ga naar inhoud

Wat moet ik bezoeken?


linthout

Recommended Posts

9 uren geleden, sanderg zei:

woont hanco kolk ook niet in Rotterdam?

klopt!

Ergens bij Schouwburgplein

Maar voor R'dam moet je bij Robert van der Kroft zijn, die woont namelijk al jaren (ook) in het centrum van R'dam

Bij hem moet je zijn voor de leuke restaurants en/of

Voor stripwinkels & cafés

Stripwinkels Yendor (Centrum) of Dick Bos in Overschie (niet centrum) maar ze hebben ook  de strip- en jazzroute

http://www.bkor.nl/agenda/nieuwe-jazzportretten-en-albumpresentatie-jazz-rjam/

Ook een zeer aardige stripcollectie heeft boekenwinkel Donner (Lijnbaan vlakbij Yendor).

Het is nu een beetje rommelig. Ze zijn namelijk aan het verbouwen

Link naar reactie

Yendor is een mooie grote stripwinkel, zeker de markthal bezoeken, ga eens met watertaxi naar Hotel New York, eet een appeltaart bij Dudok, uurtje koopgoot erbij, bezoekje Bijenkorf, neem een kijkje in Delfshaven en een diner ‘s-avonds in de witte de withstraat is gezellig, bezoekje kunsthal ook leuk.....of de mooie diergaarde Blijdorp

Link naar reactie

Er is zat te zien en te doen in Rotterdam. Dat kan ik als Rotterdamer beamen. 

Doch op het gebied van strips is het best karig.

Rotterdam heeft 2 stripwinkels, maar dat is al benoemd.

 

Waar ik je nog op wil wijzen is het volgende. 

De bibliotheek van Rotterdam heeft op de 4e verdieping een stripdocumentatiecentrum. Zelf ben ik er al jaren niet meer geweest, maar ik herinner mij veel documentatie over de historie van strips, naslagwerken, maar ook krantenknipsels en blijkbaar hebben zij in een afgesloten deel allerlei bijzondere strips, die je mag inzien als je er naar vraagt. Een liefhebber kan hier al gauw een middag doorbrengen. 

Op de 2e verdieping staan trouwens de strips die je kan lenen van de bibilotheek, maar je kan dus gerust even een boekje lezen op 1 van de vele stoelen die her en der staan. 

 

Hieronder wat erop de website van de bibilotheek staat.

Het Stripdocumentatiecentrum in de Centrale Bibliotheek geeft een overzicht van de geschiedenis van de strip. Naast een grote verzameling werken van Nederlandse schrijvers en tekenaars hebben we ook buitenlandse strips in originele uitgave of Nederlandse vertaling. Voor meer informatie over specifieke strips kun je naslagwerken, striptijdschriften, catalogi en boeken inzien. Specifieke titels vind je in onze catalogus. De meeste strips kun je lenen, maar we hebben ook een bewaarcollectie. Wil je deze strips bekijken? Vraag het aan bij de balie op de vierde etage.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, AHMO zei:

klopt!

Ergens bij Schouwburgplein

Maar voor R'dam moet je bij Robert van der Kroft zijn, die woont namelijk al jaren (ook) in het centrum van R'dam

Bij hem moet je zijn voor de leuke restaurants en/of

Voor stripwinkels: cafés

Stripwinkels Yendor (Centrum) of Dick Bos in Overschie (niet centrum) maar ze hebben ook  de strip- en jazzroute

http://www.bkor.nl/agenda/nieuwe-jazzportretten-en-albumpresentatie-jazz-rjam/

Ook een zeer aardige stripcollectie heeft boekenwinkel Donne (Lijnbaan vlakbij Yendor).

Het is nu een beetje rommelig. Ze zijn namelijk aan het verbouwen

Ik zie Donner en De Slegte samen, lijnbaan 150. Bedoel je die?

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...