Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (31)] pagina 12 vs. pagina 42


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 10-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

5a24e3b71dce7_Amoseindplaat.jpg.b4c8751d

 

Persoonlijk heb ik een zeer grote voorkeur voor de zwart wit versie van een pagina en ben ik ook een ongelooflijke fan van begin of eindpagina's met een grote tekening. En dit wellicht omdat dit vaak tekeningen zijn waar vele tekenaars dan toch extra moeite doen om je direct in de sfeer te brengen van een verhaal of om dit af te sluiten.

 

Durango is nog steeds mijn liefelingsstrip omdat deze reeks voor mij persoonlijk de omslag betekende van naief jong lezertje van vlaamse strips naar de veel realistischere en volwassenere franse strips. Deze plaat sluit het eerste deel van het fantastische Mexicaanse drieluik af waarbij de overlevenden van een misgelopen wapendeal elkaar na het neervallen van het stof in een nietig dorpje in de Mexicaanse woestijn terugvinden en samen de nacht intrekken. Deze plaat ademt verslagenheid en wanhoop uit waarna er toch maar besloten wordt om voort te gaan en te zien wat de toekomst zal brengen zonder er blijkbaar echt in te geloven.

 

Mzee

 

 

B

 

1.JPG.d44c63e24ee800c809bb8ba7e5ebe7e8.J

 

Didier Comès: De wezel

 

Donnadonny

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
19 minuten geleden, Tweetie zei:

Een stukje tekst bij de Comes voor de context zou niet misstaan.

Waarom? De persoonlijke motivatie van de inbrenger leidt mij alleen maar af. Ik maak graag zelf uit wat ik de mooiste pagina vind.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
42 minuten geleden, Rik zei:

Waarom? De persoonlijke motivatie van de inbrenger leidt mij alleen maar af. Ik maak graag zelf uit wat ik de mooiste pagina vind.

Twee redenen: 

1) een pagina is onderdeel van een verhaal; de context helpt om het verband te begrijpen met andere paginas. Een pagina is meer dan een plaatje. 

2) Zonder commentaar komt het draadje niet boven in het toernooi te staan.

Link naar reactie

A gekozen - de tekenstijl van Comes ligt mij niet.. rare puntige hoofden met enge ogen erin.. doet me denken aan de poppen die mijn tante zelf knutselde vroeger en waar ik als kind doodsbang voor was.. 

 

Daar komt nog bij dat ik de zweverige tekst erbij ook maar onzin vind.. Ik ben een uil :-D Dat soort zotheid kraam ik misschien uit na 10 pils ;-) 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Tweetie zei:

Twee redenen: 

...

2) Zonder commentaar komt het draadje niet boven in het toernooi te staan.

 

Het draadje komt bovenaan te staan vanaf dat iemand er op gereageerd heeft. Toen jij reageerde, sprong het draadje naar boven. 
Deze duels worden op voorhand gemaakt, daardoor is de aanmaakdatum vroeger, dan de posts in andere draadjes, en staat het nieuwe duel dus niet bovenaan.

 

B gekozen. 

Link naar reactie

Eens met Sanderg, dit is opnieuw een Comes met rare hoofden die out of place voelen.  Ik ben er absoluut geen fan van en zou het zelfs heel voorzichtig 'lelijk' noemen.  Als ik op het vierde plaatje bekijk hoe het hoofd tegen die rots ligt, zie ik ook dat dit op het eerste prentje helemaal niet zo lijkt.  Jammer, want al de rest oogt niet slecht.

Toch maar A dan, waar ik ook weinig voor voel.  Maar wel de beste optie van de twee.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Eindelijk eens een makkelijke keuze :-)

 

Er zijn al veel duels geweest tussen gelijkwaardige pagina's vind ik, ofwel 2 goede tegeneen ofwel 2 die mij eigenlijk niets deden. Wel zeer tevreden dat mijn twee pagina's in principe doorgaan, had ik eigenlijk niet verwacht. En nu benieuwd natuurlijk om te zien of er ook eentje de volgende ronde zal halen maar veel hangt af van tegen wie je komt te staan natuurlijk.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
22 uren geleden, Donnadonny zei:

Er is zonet een prachtige Durango-plaat verkocht bij Daniel Maghen. :hartje: Het zou mij niet verbazen indien Mzee er zijn hand heeft op weten te leggen! :e002: :e002:

 

Neen, deze keer ben ik niet de koper :-)

Zowiezo te laat gezien maar anders had ik ze waarschijnlijk ook niet gekocht.

In principe niet op zoek naar een extra Durango maar je weet nooit natuurlijk want die oude liefdes kunnen je rap verleiden :e007:

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 uur terug, Mzee zei:

 

Neen, deze keer ben ik niet de koper :-)

Zowiezo te laat gezien maar anders had ik ze waarschijnlijk ook niet gekocht.

In principe niet op zoek naar een extra Durango maar je weet nooit natuurlijk want die oude liefdes kunnen je rap verleiden :e007:

Ah, ok, had zomaar gekund hé !! :e002:

 

p.s.: En wat een afgang voor Comès :e012:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...