Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (32)] pagina 45 vs. pagina 57


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

69 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

02.JPG.48fbf9637e322159df1a3e43ec71cb76.

 

Storm, De Terugkeer van de Rode Prins (plaat 8)

 

De scène met de "tijgerbul" is één van pagina's uit de Storm reeks die mij altijd is bijgebleven. De kracht die van de stier uitgaat, de close-up van Nomad met de steen, Roodhaar die over de omheining klautert, al deze elementen dragen bij tot de sfeer. Naast actie is er op deze plaat zelfs ruimte voor humor. Ook de compositie van deze pagina is totaal anders dan gebruikelijk, met plaatjes die achter/naast elkaar schuiven. 

 

pudifar

 

 

B

 

calvin-and-Hobbes-new-year1.png.b34df35d

 

De geniale final scene van Bill Watterson.

 

Fritz Alwill

Link naar reactie
49 minuten geleden, Tweetie zei:

Bij Don Lawrence is elk plaatje mooi, maar de vertelling is wat onduidelijk. Wat gebeurt er nu in de laatste drie plaatjes?  

 

Voor mij toch echt B. 

Ze springen net op tijd over het hek dat je op de eerste van de 3 plaatjes in de verte ziet....

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

B hangt uit aan mijn bureau op het werk. Dan is de keuze snel gemaakt.

 

Plus: als Nomad in de tweede strook de steen nog moet omhoog heffen en op de kop van de stier moet doen belanden, is hij al lang gespietst vooraleer hij zijn actie heeft kunnen voltooien. En dan nog is dat een fractie van een seconde, terwijl in die volgende kaders vrij veel tijd passeert (om de weide over te steken). Er zit een vreemd tempo in. Bon, tis wel een móóie plaat natuurlijk.

 

Plus2: als die stier zo gemakkelijk die balken kan verbrijzelen, waarom is hij niet al lang ontsnapt?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Kristof Berte zei:

 

 

Plus: als Nomad in de tweede strook de steen nog moet omhoog heffen en op de kop van de stier moet doen belanden, is hij al lang gespietst vooraleer hij zijn actie heeft kunnen voltooien. En dan nog is dat een fractie van een seconde, terwijl in die volgende kaders vrij veel tijd passeert (om de weide over te steken). Er zit een vreemd tempo in. Bon, tis wel een móóie plaat natuurlijk.

 

Plus2: als die stier zo gemakkelijk die balken kan verbrijzelen, waarom is hij niet al lang ontsnapt?

Stripverhalen zijn meestal een vertekening van de werkelijkheid, misschien dat ik daarom zo graag strips lees.

Link naar reactie

Hier ook voor A gegaan. Dit is toch wel echt een sterke pagina. De energie en dreiging die van de stier uitgaat is fenomenaal. 

 

In het vorige toernooi was ik ook precies enthousiaster over de Casper en Hobbes. Het blijft natuurlijk sterk om met een paar strepen een sneeuwlandschap zo mooi weer te geven. Maar als pagina valt deze toch wat lichter uit tegenover sommige andere inzendingen hier.

Link naar reactie

Onderschat de kracht van "de roep" niet. Nomad is hier een soort machine, onvermoeibaar, onverslaanbaar. De normale wetten van de biologie gelden niet meer. Niets zal hem tegenhouden om aan "de roep" te beantwoorden. Gevaar wordt pas herkend op het laatste moment en dan wordt er ingegrepen. Verder is de omgeving volstrekt oninteressant (waarom zou hij anders door dat weiland gaan). Dit komt ook terug in de lege blik in het laatste plaatje.

 

Waarom die stier niet ontsnapt is? Als die z'n natje en droogje heeft is 't hem waarschijnlijk al lang best. Waarom zou je uitbreken tenzij er aan de andere kant van het hek wat beters is?

 

Mooie plaat, in dit geval dus A voor mij. Maar dat B het toernooi voor het mooiste plaatje heeft gewonnen speelt wel mee.

Link naar reactie
22 uren geleden, esteban² zei:

Naar mijn gevoel schort er iets met het ritme in plaat A.  Zeker als je de voortuitgang in de twee voorlaatste prentjes bekijkt.  Die afstanden, gevoelsmatig klopt dat niet.

 

En vooral dat Roodhaar opnieuw op een hek zit nadat de stier is bijgekomen. Roodhaar en Storm bevonden zich op het moment dat de stier weer bijkwam al over het hek...

Link naar reactie

Dat zie je verkeerd volgens mij.  Ze kruipen beiden over het hek aan de ene kant van het veld in dat kadertje.  Vervolgens lopen ze over het veld heen, wanneer die stier bij positieven komt en dan kruipen ze net op tijd over het andere ken in dat voorlaatste plaatje.  Maar goed, het was ook mij helemaal niet duidelijk van de eerste keer.  Er schort iets met dat hele ritme, sowieso.  En daarom zie ik deze goed getekende pagina als de mindere hier.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 6-1-2018 at 8:05 PM, Metabaron said:

 

En vooral dat Roodhaar opnieuw op een hek zit nadat de stier is bijgekomen. Roodhaar en Storm bevonden zich op het moment dat de stier weer bijkwam al over het hek...

Als ik uw redenering doortrek, klopt ook de Calvin en Hobbes plaat niet.

Ik heb nog nooit een kind gezien waarvan het hoofd even groot is als de rest van zijn lichaam.

Strips zijn er niet om ultrarealistisch te zijn, maar wel om plezier en vermaak te bieden.

Link naar reactie
22 minuten geleden, pudifar zei:

Als ik uw redenering doortrek, klopt ook de Calvin en Hobbes plaat niet.

Ik heb nog nooit een kind gezien waarvan het hoofd even groot is als de rest van zijn lichaam.

Strips zijn er niet om ultrarealistisch te zijn, maar wel om plezier en vermaak te bieden.

 

Mijn redenering klopte niet, ze klimt over het hek aan de andere kant van de wei.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...