Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (7)] pagina 32 vs. pagina 49


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

71 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 18-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

daytripper_3.jpg.5305bb17c8542a0674b8acd

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER!  :)

 

kuzuri

 

 

B

 

largo-venice.jpg.a35f859056f85efcc50d436

 

Er zijn vele mooie platen aan mijn ogen voorbij gegleden. Kiezen is dan ook bijna onmogelijk. Deze plaat is echter degene die steeds boven komt drijven, al is het zeker niet de mooiste die ik ooit zag naar ik vermoed.

 

Het is na de proloog de eerste actie pagina uit Largo Winch 9. Franq is al heel knap in het tekenen van verstilde actiescènes en overzichtsplaten (Hong Kong o la la), maar deze is toch één van zijn betere. Het ademt de stilheid van de stilte van een stad bij nacht, maar ook actie die in beeld haarfijn getimed is. Op een andere manier kan ik het, nu, niet verwoorden. 

 

Deweb

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Alhoewel ik het eerste plaatje bij B echt heel goed vind is A in zijn geheel bezien voor mij toch de winnaar hier.. zoals ik al eerder zei- A is voor mij n potentiële winnaar! Schitterende pagina. Grappig eigenlijk want zo heel mooi vind ik deze pagina eigenlijk niet eens getekend  (bijvoorbeeld het hoofd van de man- eerlijk is eerlijk- dat is niet heel best)

 

Naar aanleiding van het indienen van deze pagina heb ik het album ook gekocht :-) 

Dit toernooi heeft mij in die zin al iets heel moois gebracht!

Link naar reactie

Toch maar B gestemd. Alles hangt af van hoe je 'beste' interpreteert natuurlijk, maar voor mij telt het visuele redelijk veel mee. A steunt voor mij volledig op zijn tekst, als je die weglaat blijft er niet veel over.

B daarentegen is enkel maar visueel en blauw is nu toevallig ook mijn lievelingskleur :-)

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

Alhoewel ik het eerste plaatje bij B echt heel goed vind is A in zijn geheel bezien voor mij toch de winnaar hier.. zoals ik al eerder zei- A is voor mij n potentiële winnaar! Schitterende pagina. Grappig eigenlijk want zo heel mooi vind ik deze pagina eigenlijk niet eens getekend  (bijvoorbeeld het hoofd van de man- eerlijk is eerlijk- dat is niet heel best)

²
A is als geheel sterk.  Neem de bijhorende tekst weg en het overleeft volgens mij zelfs ronde 1 niet.  Maar goed, je hoort de tekst natuurlijk niet weg te nemen, dat is niet de bedoeling. ;) A dus.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, The Alderwood zei:

Even ter info. De lopers in plaatje 2 bij B hebben een slechte looptechniek. Nooit eerst de hiel zetten. Zeker met zo'n gewicht en snelheid is dat heel slecht voor het lichaam. Wreef eerst. Altijd. 

Een paar platen verder krijgen ze hem toch te pakken. Zal wel aan de slechte looptechniek liggen want het slachtoffer heeft echt de perfecte bouw voor een hardloper :e007:

 

Edit: ze hebben de video van Husain Bolt natuurlijk nog niet kunnen zien want die bestond toen nog niet:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Gaat de plaat met de beste looptechniek nu winnen? :D 

 

Allebei zijn het overigens filmische prenten, zelfs zonder tekst. Maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor die van mezelf. Al leid A je misschien wel beter en rustiger door de pagina heen, Franq ligt me gewoon net een klein beetje meer. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...