Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (11)] pagina 62 vs. pagina 33


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 22-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

5a2247bc6967e_BoisMaurySigurdpg10001.jpg

 

Deze pagina uit Sigurd (Schemerwoude) komt uit de periode waarin Hermann teken-en verhaaltechnisch op zijn hoogtepunt was. De sfeerzetting is fe-no-me-naal... het water spat bijna in je gezicht, je voelt de kou.. ontzettend goed gedaan.. meesterlijke plaat vind ik

 

Sanderg

 

 

B

 

VoorbijDeGrenzenVanDeTijd.jpg.4f9d0ea667

 

Over de grenzen van de Tijd (deel 1)

 

Normaal ben ik fan van grote, paginabrede kaders. Hier wordt de feitelijke actie opgedeeld in kleinere kaders, maar de scène wint er alleen maar aan kracht door. Een perfecte decoupage, zeer filmisch. Fantastisch kleurgebruik ook. Dergelijke schijnbaar onbelangrijke scènes kunnen enorm bijdragen aan de sfeer van een verhaal. Maar enkel als ze perfect uitgewerkt zijn, en dat is hier het geval.

 

Let ook op de details: de horizon die doorloopt in de eerste strook. De gespiegeld tweede strook. De afwisseling van zeer close en totaalshots. Klassewerk.

 

Kristof Berte

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Mooi duel. Twee tekstloze platen (mét kaders) die echter wel veel vertellen en niet gewoon een illustratie zijn. In A voel je de koude, de wind, de grauwe kracht van de natuur. In B voel je een mediterraans zonnetje en de interactie tussen de personages.

 

Uiteraard kies ik voor mijn eigen inzending (B), maar ik vind ze ook daadwerkelijk beter. Liever warm en sfeervol dan koud en grauw. En zeg nu zelf: de kop van die ezel is toch op zichzelf een stem waard.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Nesse zei:

Voor A gekozen.

 

Ik vind over de grenzen van de tijd een fantastische reeks maar de hier uitgekozen plaat vind ik verre van de beste pagina uit het album(s). Veel andere pagina's hadden mijn stem zeker gekregen.

Eerder dan voor het fantastische tekenwerk, koos ik deze voor de geniale decoupage.

 

En toch: die kop van die ezel. Die is toch gewoon onweerstaanbaar :D

 

Naamloos.png.ffd7de83db516da3a5a144f7c0634535.png

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Kristof Berte zei:

Mooi duel. Twee tekstloze platen (mét kaders) die echter wel veel vertellen en niet gewoon een illustratie zijn. In A voel je de koude, de wind, de grauwe kracht van de natuur. In B voel je een mediterraans zonnetje en de interactie tussen de personages.

 

Daarom heb ik voor A gekozen.

marcelherms.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...