Ga naar inhoud

[Derde Ronde (2)] pagina 13 vs. pagina 7


nobody

[Derde Ronde (2)] pagina 13 vs. pagina 7  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 29-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 


A

 

5a0ade02b62bc_BuddyCAFMain.JPG.44ecc6419

 

Zeer moeilijke keuze maar ik ga voor twee ''gelijkaardige'' pagina's maar ik kon echt niet kiezen dus hoop ik maar dat jullie het voor mij gaan doen :) 

 

De pagina van Buddy Longway heb ik gekozen omdat in enkel 2 tekeningen dit verhaal afgesloten wordt en Derib er hier in slaagt om het sombere einde van dit verhaal geleidelijk (in 1 pagina) over te laten gaan naar een nieuw en hoopvol begin van een nieuwe episode. Het woordje einde staat trouwens ook tussen deze 2 tekeningen en niet rechts onderaan zoals gewoonlijk. Dus eigenlijk heb ik hier gewoon een eind en een begin pagina in één J. En Derib tekent hier ook gewoon waar hij het beste in is namelijk de natuur.

 

Mzee

 

 

B

 

1F3749E9-E7FC-4EB8-B79B-0F700A5601C1.jpe

 

uit de topreeks De Aasgieren (Marini).

 

JJL

 

 

Link naar reactie

Amai we zijn er vroeg bij vandaag.

 

Ik ga voor A uiteraard 

 

Is niet alleen en keuze voor de mooiste/beste maar zeker ook één tussen 2 stijlen en misschien zelfs generaties, ben benieuwd. 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Als we dan persé moeten stemmen: A. Einde. Nieuw begin. De actie in plaat B komt bij mij niet echt over. Ik mis bijvoorbeeld bewegingslijntjes of dergelijke. En hoe langer ik naar dat perspectief kijk in het onderste kadertje, hoe meer ik besef dat het niet klopt. Die twee palen alleen al. Mooi kleurgebruik, dat wel.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Bijna al mijn keuzes zijn negatieve keuzes. Toch zeker in de tweede en derde ronde. Ik geloof niet dat ik al één plaat in dit tournooi ben tegengekomen waarvan ik dacht 'ha ja, dat is nu eens echt een van de mooiste stripplaten die ik ooit heb gezien'.

Maar dat betekent nog niet dat die Derib een lelijke pagina is. Hij zou gerust aan mijn muur mogen hangen.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Kool Thing zei:

Ik vind het persoonlijk jammer dat er geen Deribpagina is gekozen met een kadertje in een groot kader. Dat zie je m vaak doen. 

Lijkt me vrij gedateerd. Moderne tekenaars zouden de figuur uit dat kleinere kader iets groter en zonder kaders tekenen. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Kool Thing zei:

Kunnen de liefhebbers van deze plaat van Derib eens uitleggen waarom deze plaat zo mooi is? Of is het een negatieve keuze? 

 

Ik vind dat erg moeilijk. Ik beredeneer niet waarom ik iets mooier vind, het komt gewoon tot mij, gevoelsmatig. En die grote tekening van de Noord-Amerikaanse wildernis gaat er bij mij in als koekebrood. Dat zijn tekeningen waarin ik me kan verliezen.

Bij die hoge laarzen in combinatie met dat strakke rode badpak van Marini verlies ik me ook wel even, maar mijn gedachten dwalen onwillekeurig af naar de ergonomie van dat ensemble. :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...