Ga naar inhoud

[Derde Ronde (4)] pagina 32 vs. pagina 58


nobody

[Derde Ronde (4)] pagina 32 vs. pagina 58  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 31-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 


A

 

daytripper_3.jpg.5305bb17c8542a0674b8acd

 

Dit vond ik, en vind ik nog steeds, een heel prachtige bladzijde. Simpel, maar alles zeggend. En in de context van deze strip, heel belangrijk, samen met enkele bladzijden er na. Ik kreeg er een krop van in de keel.
Ik heb deze bladzijde dan ook als uitgangspunt gebruikt voor mijn review indertijd. Ik ga die hier niet herhalen, maar ik ga wel nog 's reclame maken voor deze strip:
Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba.
AANRADER!  :) 

 

kuzuri

 

 

B

 

1.png.bceaffef1190596a6dd77d2e2c84381b.p

 

Jerome K Jerome Bloks van Dodier.

Een scène waarin de sympathieke detective op zijn solex een politiewagen schaduwt. De beelden zijn erg goed gekozen. Bloks komt maar enkele keren in beeld, soms alleen zijn hoofd in een spiegel, de band van zijn solex...

Dodier gebruikt heel vaak foto's als basis en dat merk je wel. Toch leven zijn personages en zijn platen.

Ook een zulke heldere vertelling dat woorden achterwege kunnen blijven.

 

dirk (monsieur toupet)

 

 

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
39 minuten geleden, esteban² zei:

B is vakkundigheid. Toch zijn de filmische camera standpunten, zoals ik dat noem, in dat genre schering en inslag. Vrij cliché.

Ja. En de standpunten in A komen recht uit Kuifje of Jommeke (met personages die bijna op de rand van de kaders staan.) Al even cliché dus.

A is saai. Er gebeurt niets in. Vier keer dezelfde actie vanuit een ander standpunt.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tom B zei:

Zwijg over die vlieger! Ik erger me aan de keuze om die vlieger, die boom en die tekstballon allemaal over elkaar heen te plaatsen in dat eerste prentje (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij ;) ).

Inderdaad. Ik vraag me ook af waarom ze die vlieger zo dicht bij die boom laten zweven. Al die plaats ernaast. Dat is gewoon vragen om een vastzittende vlieger.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Tom B zei:

Ja. En de standpunten in A komen recht uit Kuifje of Jommeke (met personages die bijna op de rand van de kaders staan.) Al even cliché dus.

A is saai. Er gebeurt niets in. Vier keer dezelfde actie vanuit een ander standpunt.

Ja, dat zei ik zelf ook al. :) A is ook cliché tot op zekere hoogte. Maar als geheel doet het mij tenminste iets.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...