Ga naar inhoud

[Kwartfinale (1)] pagina 6 vs. pagina 13


nobody

[Kwartfinale (1)] pagina 6 vs. pagina 13  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-02-18 at 07:00

Recommended Posts

Eerste Kwartfinale

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

 

Lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was er de mogelijkheid om over de middag naar de bib te gaan die tegenover de school lag. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Guust Flater. Ik heb toen alle albums gelezen van Guust die aanwezig waren. Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

 

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

 

Simon

 

 

 

B

 

5a0ade02b62bc_BuddyCAFMain.JPG.44ecc6419

 

Deze pagina van Buddy Longway heb ik gekozen omdat in enkel 2 tekeningen dit verhaal afgesloten wordt en Derib er hier in slaagt om het sombere einde van dit verhaal geleidelijk (in 1 pagina) over te laten gaan naar een nieuw en hoopvol begin van een nieuwe episode. Het woordje einde staat trouwens ook tussen deze 2 tekeningen en niet rechts onderaan zoals gewoonlijk. Dus eigenlijk heb ik hier gewoon een eind en een begin pagina in één J. En Derib tekent hier ook gewoon waar hij het beste in is namelijk de natuur.

 

Mzee

 

 

Link naar reactie

Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben, mn motivatie om voor deze plaat te kiezen.

Quote

Lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was er de mogelijkheid om over de middag naar de bib te gaan die tegenover de school lag. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Guust Flater. Ik heb toen alle albums gelezen van Guust die aanwezig waren. Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

 

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

 

Link naar reactie

Alhoewel ik geen grote Guust-fan ben (en deze Guust-plaat mijn mooiste plaat ever eruit heeft gekickt :-( moet ik erkennen dat Franquin een uitzonderlijk begenadigd striptekenaar was.

Dit is toch wel een 'echte' stripplaat.... De suggestie van beweging is uitzonderlijk knap gedaan en ook het feit dat er veel gebeurd, er een grote rommel ontstaat en de plaat tóch overzichtelijk blijft is van grote klasse. Toch voor A gegaan dus.. (al hoop ik stiekem dat deze plaat niet de eindwinnaar wordt ;-)

Link naar reactie
45 minuten geleden, sanderg zei:

Alhoewel ik geen grote Guust-fan ben (en deze Guust-plaat mijn mooiste plaat ever eruit heeft gekickt :-( moet ik erkennen dat Franquin een uitzonderlijk begenadigd striptekenaar was.

Dit is toch wel een 'echte' stripplaat.... De suggestie van beweging is uitzonderlijk knap gedaan en ook het feit dat er veel gebeurd, er een grote rommel ontstaat en de plaat tóch overzichtelijk blijft is van grote klasse. Toch voor A gegaan dus.. (al hoop ik stiekem dat deze plaat niet de eindwinnaar wordt ;-)

Ik sluit me bij Sander aan. Zo denk ik er ook over.

Link naar reactie

Ik ben voor B gegaan.

 

Iets in A stoort mij. Franquin had de drie maal drie regel blijkbaar nog niet ontdekt en die halve fabbonacci spiraal in plaatje 6 kan dat niet compenseren zeg maar... Het geheel komt over alsof er teveel compromissen in de tekeningen zitten. Net te krap om echt leesbaar te zijn. Die kat en de actie van het balletje zijn natuurlijk wel goed getekend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...