Ga naar inhoud

Bij de pinken blijven


Gast Kontiki

Recommended Posts

11 uren geleden, The Alderwood zei:

Hebben jullie nu nog niet door dat originelen de absurditeit van « eerste druk » hebben verdrongen? Een eerste druk zal alleen maar dalen in waarde. Een origineel zal alleen stijgen. De eerste druk-fascinatie is een uitloper van de pop-art, maar ook die is tanend.

Pas op, je zou wel eens héél fout kunnen zitten met originelen.

Link naar reactie
12 uren geleden, Tweetie zei:

Dat zijn inderdaad reeksen waarvoor de interesse flink is afgekoeld, alhoewel bij de favorietenreeks veel meer dan bij de Lombard collectie wat toch echt klassieke albums zijn.

Favorieten is van de jaren '60, die zijn helemaal niet zeldzaam.

 

Van Lonesome zijn er nu 500 (of 750?) puntgave exemplaren in collecties. Dat is enorm veel. Van sommige Sus en Wissen of Lombards zijn er belachelijk veel minder.

Link naar reactie

Ik houd het op het gecommuniceerde, bijgestelde 750 exemplaren nadat het eerst was bedoeld op 500 exemplaren waarop protest kwam van winkeliers die zeiden dat dat te weinig was. Die 750 is me bevestigd door de verantwoordelijke bij de uitgeverij zelf en het is ook zo gemaild naar alle stripwinkels. Misschien houden verkopers het liever op 500 exemplaren om de zeldzaamheidswaan in stand te houden.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Zwendel zei:

Van Lonesome zijn er nu 500 (of 750?) puntgave exemplaren in collecties. Dat is enorm veel. Van sommige Sus en Wissen of Lombards zijn er belachelijk veel minder.

Ik denk dat er van sommige Sus en Wissen of Lombards zelfs meer waren en zijn, maar qua staat is daar veel minder van overgebleven. Maar een exemplaar dat nog echt mooi is, is dan ook veel duurder dan  een Lonesome. 

Link naar reactie
12 uren geleden, Baringo zei:

Moet je dan nu eens bepaalde boekjes gaan zoeken van Talent.......Attila 2,Ridder Walder 1,Kiem van de waanzin 1,Derde testament 2,Lanfeust 8...........vind je ook niet direct meer voor 'n prijsje

 

Het Derde Testament bestaat al langer als integrale. Lanfeust is inmiddels meermaals heruitgegeven, zelfs beter en mooie rdan bij Talent en ook in bundelingen. Zelf zou ik geen cent meer geven om die eerste drukken (met een wellicht grotere gevoelsmatige waarde dan een rationele) als er kwalitatief superieure alternatieven zijn.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Zwendel zei:

Pas op, je zou wel eens héél fout kunnen zitten met originelen.

Wellicht wel, wellicht niet. Over enkele tientallen jaren weten we wat z'n waarde heeft gehouden.

 

Ik geloof niet dat alle originelen dan nog geld waard zijn, waarschijnlijk alleen de echte topstukken. 

 

Maar zolang het geen belegging is maar gewoon een hobby/geldbesteding, wat maakt het uit? 

Link naar reactie
6 uren geleden, Tweetie zei:

Wellicht wel, wellicht niet. Over enkele tientallen jaren weten we wat z'n waarde heeft gehouden.

 

Ik geloof niet dat alle originelen dan nog geld waard zijn, waarschijnlijk alleen de echte topstukken. 

 

Maar zolang het geen belegging is maar gewoon een hobby/geldbesteding, wat maakt het uit? 

 

Ik heb nooit geloofd dat strips een goede belegging zijn maar ik besteed mijn centjes met veel plezier aan nieuwe uitgaven ( al dan niet in integrale vorm). En wat mijn nabestaanden doen met mijn strips als ik er niet meer ben is in ieder geval niet mijn probleem.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 13/6/2018 om 22:52, kurisu74 zei:

Ik snap er eigenlijk niks van. Ligt voor 13.95 in de Standaard Boekhandel in Bornem.

Ik had naar aanleiding van deze post meteen contact opgenomen met Bornem.  Dezelfde dag.  Omdat ik het eigenlijk wel wou lezen naar aanleiding van de goede pre-commentaren, maar bang was het nooit in handen te kunnen krijgen omwille van de prijs.  Zonder meer.

Wel, hun enige exemplaar was al gereserveerd.  En ik was ook niet de eerste, zo bleek. Dus ik nam contact op met de 15 (!) filialen die niet verder dan een half uur verwijderd zijn van mijn woonplaats.  Nergens!  Verscheidene filialen hebben de HC nooit binnen gekregen, andere slechts 1 exemplaar en overal was het metéén weg.  Het is ook "nooit meer te bestellen", tenzij er een nieuwe druk zou komen.  Dat werd door meerdere filiaalhouders meegegeven.

Dus dat exemplaar in Bornem, was eerder een meevaller, denk ik.  En hoe meer mensen dit door hebben, hoe meer je bovenstaande op Catawiki ziet. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Ik had naar aanleiding van deze post meteen contact opgenomen met Bornem.  Dezelfde dag.  Omdat ik het eigenlijk wel wou lezen naar aanleiding van de goede pre-commentaren, maar bang was het nooit in handen te kunnen krijgen omwille van de prijs.  Zonder meer.

Wel, hun enige exemplaar was al gereserveerd.  En ik was ook niet de eerste, zo bleek. Dus ik nam contact op met de 15 (!) filialen die niet verder dan een half uur verwijderd zijn van mijn woonplaats.  Nergens!  Verscheidene filialen hebben de HC nooit binnen gekregen, andere slechts 1 exemplaar en overal was het metéén weg.  Het is ook "nooit meer te bestellen", tenzij er een nieuwe druk zou komen.  Dat werd door meerdere filiaalhouders meegegeven.

Dus dat exemplaar in Bornem, was eerder een meevaller, denk ik.  En hoe meer mensen dit door hebben, hoe meer je bovenstaande op Catawiki ziet. ;) 

Oei sorry... ik heb er niks mee te maken ik kom nooit zelf in Bornem :D

Link naar reactie

Ik heb in Carrefour wel al vanalles gekocht (de volledige reeks Long John Silver, de twee delen van Een moordenaar die met vogels praat)... vorige keer telden ook de nieuwe strips mee (heb toen gratis het Zwendel album meegepikt). Wel lastig dat er nergens prijzen staan aangegeven. Ik heb het overigens over de grote Carrefour in Schoten.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...