Ga naar inhoud

Tegenvallende strip


Renegade

Recommended Posts

Dat gebeurd me bijna niet meer. Lees al tig jaren strips en weet zo'n beetje wel wat ik niet leuk vind en wat wel.

Bourgeon bv zit wel goed net als Giardino en ook Tardi niet alles daarvan. Gerommel in de Rorque vond ik niks. Nu kocht ik van de week Gek op moorden en de Sluipschutter, niet helemaal prettig dat kleine formaat naar vooruit dan maar. Gek op moorden misschien wat over de top maar best goed. Dan de Sluipschutter.... begon goed maar ontspoort helemaal. Zeldzaam slecht afgewerkt aan het einde, dat sloeg helemaal nergens op. Wat een teleurstelling. Gauw weer wegdoen. Gebeurd me niet vaak..

Link naar reactie
2 uren geleden, Renegade zei:

Mij is verteld dat ze dat deden omdat ze het dan makkelijker in de gewone boekwinkels konden verkopen. Dat was het idee en de verwachting. Volgens mij niet gelukt. Opzich de uitgave is verzorgd en netjes. Het verhaal was alleen wat minder.

Ja, dat was om een gewone strip als een "greffic novel" te kunnen verkopen. 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik zie dit verschijnsel overal, in elke hobby, er begint een kern te roepen dat het goed is (websites met name) en dat wordt snel overgenomen. De clou is denk ik dat geen enkele strip unaniem geweldig is, het is aan de interpretatie van de lezer om te bepalen wat hij eruit haalt. Dat er strips zijn zoals Watchmen die het genre wisten op te schudden kan ik niet onderkennen, maar dat het (voor mij) nu totaal niet prettig leest is ook een feit.

Zo is dat, en goed van Paul_NL om weer te posten op dit forum, tegengeluiden zijn nodig voor een interessante discussie.

Meermalen mijn neus gestoten door superlatieven over bepaalde strips hier op dit forum besproken, waar ik persoonlijk weinig plezier aan beleefde.

Watchmen behoort echter wel tot mijn persoonlijke strip top 100.

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Paul_NL said:

Ik zie dit verschijnsel overal, in elke hobby, er begint een kern te roepen dat het goed is (websites met name) en dat wordt snel overgenomen. De clou is denk ik dat geen enkele strip unaniem geweldig is, het is aan de interpretatie van de lezer om te bepalen wat hij eruit haalt. Dat er strips zijn zoals Watchmen die het genre wisten op te schudden kan ik niet onderkennen, maar dat het (voor mij) nu totaal niet prettig leest is ook een feit.

In film is het nog vééél erger.

The Last Jedi heeft verschrikkelijk veel positieve pers gekregen, tot plots de filmkijkers zélf losschoten en de film met de grond gelijk maakten.

De verdenking dat de critici waren omgekocht, duikt meer en meer op.

Het is het einde van de geloofwaardigheid van sites zoals IMDB en Rotten Tomatoes.

Link naar reactie
4 minuten geleden, blacktiger zei:

Het zopas bij Silvester verschenen Marshall Bass. Rommelige tekeningen, verdomd lelijke inkleuring en een scenario dat rammelt aan alle kanten. Zo een vehikel verschijnt dan ook nog in hardcover. Ze hadden het beter gebracht op krantenpapier, of in het geheel niet. 

 

Tja Kordey.

 

Die werkt vast dagelijks een album af...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Toch lees ik graag dit forum om de meningen en informatie tot mij te nemen voor een indruk over een bepaalde

strip of tekenaar, enkele repers laat ik mij graag iets aanleunen.

Ook wil ik ( Peter ) de Bonte bedanken voor dit forum, waar een zo ver ik weet geen equivalent bestaat en dit ook

niet bewust commercieel exploiteert, wat in deze tijd best bijzonder is.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, blacktiger said:

Het zopas bij Silvester verschenen Marshall Bass. Rommelige tekeningen, verdomd lelijke inkleuring en een scenario dat rammelt aan alle kanten. Zo een vehikel verschijnt dan ook nog in hardcover. Ze hadden het beter gebracht op krantenpapier, of in het geheel niet. 

 

Ik was plan om hem te kopen; black western. Nieuwe invalshoek, leek interessant.

Maar zoals Paul_NL vermeld, de previews waren niet echt kopen! Kopen!

En bedankt voor de feedback.

 

De integralen van Simon van de Rivier zijn een miskoop voor mij geweest en zullen worden gedoneerd.

Het einde van Watchmen wist al toen ik hem begon te lezen. Haal de piratenverhaal eruit en het leest lekker.

From Hell en V for Vendetta, die waren tegenvallers.

 

 

Link naar reactie

Ik ben allereerst een lezer en dan pas een verzamelaar. Met reeksen die ik niet goed (meer) vind stop ik gewoon. Ik hoef ze niet perse compleet te hebben. Met series als Blauwbloezen, Sammy en Rik Ringers ben ik al lang geleden gestopt met lezen en verzamelen. Ik doe overigens nooit iets weg dus ook deze series staan nog in mijn collectie. 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik heb recentelijk weinig tegenvallende strips gekocht. Er zijn reeksen waarvan ik weet dat ze altijd goed zijn en die ik dus altijd koop (Donjon, Bloks, Dirkjan,...). De 'nieuwe', daar snuister ik altijd eens in in de ssz.

 

Wat ik wel geleerd heb is om niet zomaar blindelings dingen te kopen die alom bejubeld worden. Reden is simpel: smaken verschillen (heel erg). Zo heb ik bijvoorbeeld ooit een megadikke Walking Dead gekocht. Dat is helemaal mijn ding niet.

Link naar reactie

Ik heb destijds mijn licht laten schijnen over De Sluipschutter:

 

Quote

De Sluipschutter - Tardi: Een bewerking van een roman-noir over een huurling die na tien jaar terug komt om een vrouw voor zich te winnen. Tardi gebruikt veel te veel tekst in zijn plaatjes, en wiens idee was het om dat boekje op zo'n klein formaat uit te geven? De plot sleept zich als een astmatische schildpad met een verzwikt pootje naar een einde waar je als vermoeide lezer niet blij van wordt.

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
On 2/4/2018 at 12:23 PM, Paul_NL said:

Waar het voor mij op neer komt is dat iedereen moet proberen zijn mening zelfstandig te vormen, dat kan met behulp van reviews, video's, kranten of gewoon door zelf iets te ondervinden. Maar wat er nu vaak gebeurt is dat iets dan het predicaat meekrijgt van ''goed'' of ''slecht''. En dat is waar de, vaak felle, discussies starten.
 

Je zinnetje is paradoxaal:

 

"Waar het voor mij op neer komt is dat iedereen moet proberen zijn mening zelfstandig te vormen"

<->

"dat kan met behulp van reviews, video's, kranten of gewoon door zelf iets te ondervinden."

 

 

Link naar reactie
Op ‎4‎/‎02‎/‎2018 om 13:04, blacktiger zei:

Het zopas bij Silvester verschenen Marshall Bass. Rommelige tekeningen, verdomd lelijke inkleuring en een scenario dat rammelt aan alle kanten. Zo een vehikel verschijnt dan ook nog in hardcover. Ze hadden het beter gebracht op krantenpapier, of in het geheel niet. 

 

Tja, zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen. Ik vond Marshall Bass de leukste strip die ik dit jaar al gelezen heb. Terwijl ik normaal gezien allesbehalve zot ben van Kordey.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op ‎4‎-‎2‎-‎2018 om 10:18, sanderg zei:

Tot nu toe ben ik ook niet helemaal overtuigd van 'daytripper'.. ook een met prijzen overladen album.. verhaaltjes zijn kort en ietwat goedkoop.. tekenwerk is ook niet van je dat..

Herlees het maar een paar keer Sander. T'is net een Neil Young album....It grows on you.

 

Ik vind het een prachtig werk. En alle 'korte verhalen' zijn juist integraal met elkaar verweven wat het een bijzonder goed gelukt verhaal maakt in mijn optiek.

 

But hé... smaken kunnen ook verschillen. Dat heeft het afgelopen toernooi ook weer eens duidelijk gemaakt.

Link naar reactie
2 hours ago, Nesse said:

Herlees het maar een paar keer Sander. T'is net een Neil Young album....It grows on you.

 

Ik vind het een prachtig werk. En alle 'korte verhalen' zijn juist integraal met elkaar verweven wat het een bijzonder goed gelukt verhaal maakt in mijn optiek.

 

But hé... smaken kunnen ook verschillen. Dat heeft het afgelopen toernooi ook weer eens duidelijk gemaakt.

Ja- absoluut! 

Ik lees af en toe een verhaaltje maar kom er echt met pijn en moeite doorheen.. Ik realiseer me steeds meer dat ik gewoon minder heb met (pseudo)psycho-analytische stripverhalen waarin 'het mens zijn' en alle (vooral) ellende en schoonheid die daar bij komen kijken worden belicht. Loopgraven van Tardi heeft dat misschien ook wel, maar daar ligt het er toch minder dik bovenop.. (Dat vind ik wel een topstrip)

Ik heb het ook wel met de strips van Jim. Een nacht in Rome vond ik goed (al vond ik het einde persoonlijk slap), maar 'Mooie momenten' vond ik dan weer he-le-maal niks... Ook teveel 'menselijke' beslommeringen waar ik moeilijk in 'geraak'. Ik heb dat overigens ook met literatuur. Ik heb maar een handvol 'serieuze' romans gelezen waarbij ik me echt goed kon inleven in de hoofdpersoon. Vaak worden mijns inziens vreemde gedachtensprongen gemaakt die mij als lezer vervreemden van het personage. Ik kan daarna moeilijk mijn aandacht blijven vasthouden (ik heb dat o.a. met werk van Gerard Reve en Maarten 't Hart, maar ook wel met werken van Wolkers). Overigens vond ik 'de donkere kamer van Damocles' (Hermans) wel een prachtig boek. Dat is dan ook het enige boek van mijn boekenlijst waarop ik terugkijk als een boek dat ik graag heb gelezen. Wat dat betreft boeide de Engelse literatuur me veel meer..


Doe mij qua strips maar gewoon de no-nonsense avonturenverhalen van o.a. Van Hamme en Hermann :-) Leuk, niet al te zwaar escapisme dat toch nog vrij intelligent in elkaar zit (XIII bijvoorbeeld) 

Link naar reactie
Op ‎7‎/‎03‎/‎2018 om 17:25, sanderg zei:


Doe mij qua strips maar gewoon de no-nonsense avonturenverhalen van o.a. Van Hamme en Hermann :-) Leuk, niet al te zwaar escapisme dat toch nog vrij intelligent in elkaar zit (XIII bijvoorbeeld) 

Agree! Na een zware dagtaak, puberende dochters en andere beslommeringen, heb ik geen zin om dan nog eens diepgaand te moeten nadenken bij het lezen van strips.

Link naar reactie

Ik hou van de afwisseling. Ik ga me zeker af en toe inspannen om wat moeilijker werk te lezen, maar pak me mijn Blauwbloezen of soortgelijk entertainment niet af dat ik in nog geen kwartier heb uitgelezen. Ik kan echt genieten van dat momentje puur ontspannend vertier. Het hoeft niet altijd een inspanning te zijn, en zeker niet tijdens dagen waarop ik meer dan 10-12 uur heb doorgewerkt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...