Ga naar inhoud

Star Wars


niemand

Recommended Posts

  • 2 months later...

Van de Marvel SW comics vind ik Gillen en Soule's Vader reeksen absolute must reads. Niet alleen sterke SW verhalen, maar ook zalige comics full stop. Soule's Vader begint net na RotS en dat is een interessant beginpunt, want hij zit nog vol roid rage na zijn verlies en gaat echt full sith. Het is een Vader die we zelfs nooit zo in de films zagen, buiten de iconische scene in RO.

De mainline reeks vond ik niet sterk genoeg om te blijven volgen, niet naar Aarons niveau in andere titels, al is het mss verbeterd nu Gillen heeft overgenomen. Dr. Aphra van Gillen en Soule's Lando mini zijn dan weer wel zeker de moeite.

Link naar reactie
Op 6-3-2018 om 16:53, Ronald A zei:

Metabaron en Paul bedankt voor jullie reply.

 

Jullie hebben me al een stuk op weg geholpen.

 

Nog een paar kleine vraagjes.

 

Bijvoorbeeld de US comic van Darth Maul, is dit dezelfde uitgave die door Dark Dragon Books in twee delen is uitgegeven?

 

Het gaat over deze uitgave:

 

https://mekanik-strip.be/shop/comics/star-wars-darth-maul/

 

Wat is trouwens het verschil qua kwaliteit tussen de Star Wars strips van Marvel en die van Dark Dragon Books.

 

Waar kopen jullie de US comics? Ik ga al zeker eens kijken bij Mekanik. Nog tips voor winkels in het Antwerpse?

 

Heeft de US geen site die te vergelijken is met onze Belgische trots, sripspeciaalzaak?

 

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

 

 

Er is ook een Star Wars draadje in het comic subforum: http://www.getekendereep.com/topic/103-star-wars-comics/?page=38
Daar staat ook veel info. 


De twee grootste US sites zijn Newsarama en CBR, maar het gaat daar ook over TV reeksen, films en ander geek stuff, naast comics. 
https://www.newsarama.com/
https://www.cbr.com/

Wat mij betreft is de kwaliteit van de Dark Horse Star Wars reeksen (die reeksen zijn nu buiten de continuiteit gevallen sinds Disney overnam, en worden als Legends heruitgegeven bij Marvel) veel beter dan de Marvel comics. Zelfs Aarons reeks vond ik middelmaat.  Maar ik moet bekennen dat mijn liefde voor SW de laatste tijd wat over is, nu er een overvloed is aan nieuwe SW. Ze beperken zich teveel. De laatste film vond ik niks.  TLJ, Solo zag ik nog niet ;)

Bezoek ook eens in Worlds Ends Comics, mocht je ooit eens in Gent zijn. https://www.worldsendcomics.com/nl

foto's: http://www.getekendereep.com/topic/2917-worlds-end-comics-gent/?do=findComment&comment=214580

 

Link naar reactie

Ik verwacht vooral veel van Rian's nieuwe trilogie, omdat we daarin eindelijk verlost zijn van nostalgia en alle SW-clichés die we nu kennen, of dat hoop ik toch. Als hij carte blanche krijgt, hoop ik echt dat we een nieuwe ANH krijgen, dus een onbekend universum met characters die geen link meer hebben met wat we kennen. Jedi, lightsabers, the force... mag wat mij betreft allemaal weg. Morgen ga ik naar Solo en ik kijk daar wel naar uit, maar het is weer nostalgia pandering. Ik wil echt films die ons een nieuwe wereld laten ontdekken.

Link naar reactie
On 5/23/2018 at 11:52 PM, feli said:

Dan is dit toch geen Star Wars film niet meer?

 

Waarom niet? Dat is gewoon wat wij als Star Wars zien en wat we al decennia gewend zijn. Er kunnen ook films bestaan die dat allemaal niet hebben.

 

Solo net gezien btw, was best ok. Leuke heist- en avonturenfilm, vol callbacks en verwijzingen natuurlijk... en een leuke verrassing :p

Link naar reactie

Dat is niet hoe wij star wars zien, dat is gewoon wat star wars is.

Star wars zijn films met jedi's, lightsabers, dogfights in space,... .

Als je geen jedi's wilt in je film, vraag dan om een nieuwe reeks/idee.

 

Als er zoals in solo en rogue one geen jedi's meedoen, vind ik het toch altijd een gemis.

Eén van de beste scènes in TFA vond ik het lightsaber gevecht in het bos.  Moeten ze meer doen ipv in spacestations.

 

Solo vond ik trouwens meh.  Begon goed met de treinscene maar zwakte dan enorm af.  Weinig spanning en heel duidelijk dat Ron Howard geen actieregisseur is.

Link naar reactie
10 uren geleden, feli zei:

Dat is niet hoe wij star wars zien, dat is gewoon wat star wars is.

Star wars zijn films met jedi's, lightsabers, dogfights in space,... .

Als je geen jedi's wilt in je film, vraag dan om een nieuwe reeks/idee.

 

Vind ik niet noodzakelijk. Je kan perfect verhalen maken die zich in het universum van SW afspelen, zonder dat er een Jedi in voorkomt. Het zijn trouwens enkel de Jedi die lichtsabels gebruiken...

Link naar reactie
17 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Laat Jodorowski gewoon eens een scenraio voor dat puberaal Star Wars gedoe schrijven.

Waarom?

Laat hem een goeie, interessante, originele sci-fi scrijven. En laat Star Wars puberaal zoals het hoort. 

Waarom willen veel mensen iets dat geen Star Wars is onder de noemer Star Wars?

Link naar reactie
16 uren geleden, Creamium zei:

Solo is een serieuze flop qua BO, maar $148m wereldwijd in eerste weekend, $65m buiten VS. Dat is enorm slecht. Ik denk dat de andere spin-offs (Obi-Wan, Boba Fett) nu ter discussie gaan staan. Gezien het budget van $300m gaan ze hun broek scheuren aan deze film

Ze zijn wat in snelheid gepakt door Deadpool 2 die al aan $370m zit met een budget van $100m. Dat hadden ze waarschijnlijk niet zien aankomen.

Link naar reactie

Het is niet zoveel als ze verwacht hadden, maar volgens mij zullen ze er nog veel aan verdienen.

 

Quote

Waarom willen veel mensen iets dat geen Star Wars is onder de noemer Star Wars? 

Omdat ze Star Was zelf niet lusten, maar er wordt zoveel reclame over gemaakt, dat ze niet willen wegblijven. Er is gewoon te veel overspill.

 

De rek is eruit. Ik hoop dat DDB zijn strips nog verkocht krijgt.

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie
1 hour ago, De gekke striplezer said:

Het is niet zoveel als ze verwacht hadden, maar volgens mij zullen ze er nog veel aan verdienen.

Kans is groter van niet. Het productiebudget is 300m+, daar zit marketing/reclame nog niet bij. Het zou al een prestatie zijn als ze uit het rood geraken na de br sales. $65m buiten VS in eerste weekend is een onrustwekkend cijfer, toont dat er geen interesse was in de film. Het enige voordeel is dat Solo in de States voor een paar weken geen concurrentie zal zien, gezien Jurassic daar later uitkomt dan bij ons. Hier komt ie volgende week al uit, dus de kans voor deftige legs voor Solo is niet echt groot.

 

Solo zou zeker winstgevend geweest zijn mocht het niet met productieproblemen gekampt hebben, want nu was het budget daardoor enorm hoog. Ik hoop dat de volgende spinoff eens even vlot bolt als de hoofd episodes.

Link naar reactie
11 uren geleden, Bonte zei:

Gisteren naar Solo geweest, nu is het wel duidelijk waarom die geen instant hit is. 🙄

 

Al bij al zijn die (nieuwe) Star Wars films gewoon goed gemaakte films met een ontzettend gebrek aan originaliteit. Gewoon verstand op nul zetten en kijken, er zijn veel slechtere films.

 

En soms ook een onverwacht goeie zoals El Cuerpo (niks te maken met SW) ;)

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

Al bij al zijn die (nieuwe) Star Wars films gewoon goed gemaakte films met een ontzettend gebrek aan originaliteit. Gewoon verstand op nul zetten en kijken, er zijn veel slechtere films.

 

En soms ook een onverwacht goeie zoals El Cuerpo (niks te maken met SW) ;)

Er zaten natuurlijk wel goeie zaken in die mooi aansluiten met de originele reeks en er was goeie actie, ik ga Solo nu ook niet helemaal afbreken maar iets teveel zaken waar ik me aan erger en blijkbaar het grote publiek ook. We zien wel bij de volgende, hopelijk halen we opnieuw het niveau van The Force Awakens, daar heb ik me echt mee geamuseerd.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...